Twilight  News

Alla inlägg den 10 november 2009

Av Sofie - 10 november 2009 18:45

Hejhej!

Jag har studiedag idag,wihioo! Och jag tänkte översätta en intervju med Peter Facinelli,som gjordes av http://newyorkkids.timeout.com.


Peter Facinelli

Jag kände mig som i en dröm-men det var jag inte. Jag pratade faktiskt med Peter Facinelli, aka. Dr.Carlisle Cullen från Twilight-filmerna. Även fast fansen är blodtörstiga av förväntan efter den 20 november,och premiären av The twilightsaga: New Moon, verkar den 35-åriga skådespelaren-och tweetaren med 1,2 miljoner följare-pappan till tre döttrar med 90210s Jennie Garth-lika lugn och cool som sin signatur vampyrkaraktär. Han är just nu i New York och spelar in andra säsongen av Showtimes's Nurse Jackie, men pendlar regelbundet hem till Los Angeles för att träffa sin familj. Den otroligt snygga stjärnan tog lite tid från sitt hektiska kust-till-kust-schema med att träffa familjen,karriären,hans hemstad (Queens!) och såklart,Cullens. 


Kommer twilightfansen överraskas av New Moon?
Jag vet inte om dom kommer bli överraskade, jag hoppas dom går ut ifrån bion glada. Jag var ett fan av böckerna och jag är glad över hur filmerna blev. Cullenfamiljen är inte med så mycket som i första filmen. New Moon är mer fokuserad på varulvssidan av den lilla staden. Och,Chris Weitz regisserade New Moon och hans vision är annorlunda från Twilights regissör, Catherine Harwicke.Det är inte samma som twilight,men har en stil.


Var det utmanande att spela pappa till en grupp skådespelare så nära din egen ålder?
När jag fick denna rollen,tänkte jag,jag är bara typ tio år äldre än dessa ungarna,hur ska jag kunna spela deras pappa? Men jag var mer medveten om det i den första filmen. Carlisles talmönster och rörelser är inte särskilt moderna, så det ger honom mer av en patriarkal känsla.


Är Facinelli huset på Team Edward eller Team Jacob?
När jag frågade min treåriging vad hon tyckte om Twilight sa hon Edward.


Hur har Twilight förändrat dig?
Jag har defintivt fler personer som vill ta foto med mig. Fanbasen är fantastisk. De är väldigt lojala och generösa. Endel fans flyger mellan stater,bara för att träffa mig.


Ha du många mammor som fans?
Fansen är i alla åldrar. Det är inte som att fler av mammorna gillar mig. Dom gillar hela Cullen familjen.


Vad tycker du om att bo i New York?
Det är underbart! Jag växte upp i Ozone Park, så det är alltid kul att komma tillbaka. Jag flyttade till L.A 1996, men jag har spelat in ett antal saker här: The Big Kahuna med Kevin Spacey och Danny DeVito,Riding in cars och nu Nurse Jackie. 


Vad är dina favoritsaker att göra med familjen i stan?
Runt jul tycker vi om att se trädet på Rockefeller Center och åka skridskor i Central Park. Barnen älskar att shoppa på FAO Schwaez, ta promenader i stan,köpa kringlor eller nötter i gatuhörnen.


Åker du någon gång tillbaka till Queens?
För några månader sen åkte jag till Aldos Pizzeria där jag brukade hänga hela tiden. Dom sponsrade mitt baksetlag när jag var liten. Aldo jobbar fortfarande där på Cross Bay Boulevard och gör fortfarande den bästa pizzan i New York.


Hur var det att växa upp i Ozone Park?
Det var ett riktigt samhälle. Alla grannarna känner varandra och hade koll på varandra. Fjärde juli var enormt. De stora gatorna var nedstängda och raketer släpptes i hela kvarteret. Jag har många bra minnen.


Hur balanserar du familj och arbete?

Varje minut jag har av,försöker jag komma hem. Förra året flög jag till L.A på en fredagmorgon,hämtade mina barn från skolan,satte upp Halloween dekorationer,åt middag med dom och satt på planet så jag var tillbaka på kvällen och kunde filma. Men det var värt varje minut jag fick spendera med dom.Jag försöker att inte gå mer än två veckor utan att se dom,även om det bara är för en dag. Och vi har också Skype. Så vi får åtminstone se varandra! Ibland äter vi till och med middag tillsammans. Jag äter snabbnuddlar och dom äter en underbar hemmalagad middag.


Som arbetande skådespelare, måste du och Jennie ha otroligt tjocka scheman. Vad är nyckeln till ett framgångsrikt äktenskap?
Vi tar allt en dag i taget. Min teori: Kasta inte in handduken om ni har jobbiga perioder. Då måste du bara börja om med någon annan och ha det jobbigt med do också. Varje gång vi tagit oss igenom dom jobbiga perioderna har vårat kärlek växt sig starkare. Nu har vi varit tillsammans ungefär 15 år och jag kan inte föreställa mig att göra detta med någon annan.


Du och Jennie har tre barn, döttrarna Luca Bella, Lola Ray och Fiona Eve. Planer för fler?

Jag tror att jorden skapades för en familj av fem och inte fler. När du sätter dig i en bil kan fem sitta bekvämt. När du går ut och äter kan du sätta fem bekvämt. Jag är från en familj på sex stycken,men det var andra dagar, alla satte sig tillsammans i en Chrysler och ditt ansikte var mosat mot fönstret och ingen brydde sig. När jag sagt det,säger jag: säg aldrig aldrig!


Vad tycker du om att göra under din fritid,förutom twitter?
Vilken fritid? Den enda fritid jag har spenderas med min familj,med mina barn. När en spelar fotboll och basket,en annan rider och treåringen vill till parken,har jag inte mycket fritid.


Är det sant att du tycker om att ta med din familj på bilresor?

Ja. Vi tar våran RV till vår dotters fotbollsturneringar och vi körde till Portland,Oregon i somras. Jag köpte nyligen en ny RV för ett par dagar sedan. Vi hade en 33-foot och nu har vi uppgraderat till en 40-foot Class A motor. Vem vet? Jag kanske har plats för en unge till.


Vad kommer näst för dig,förutom Twilightserien?
Jag spelar i Nurse Jackie hela December. Där finns en möjligheter för en fjärde Twilightfilm. Jag har skrivit tre manus och jag hoppas att dom så småningom sätts upp.


Av alla karaktärer du spelat,har du en favorit?
Det är som att be mig att välja mitt favoritbarn! Alla mina karakärer är skapade av mig. Jag har gillat dom alla. Dr.Cullen är en underbar karaktär,men det är även Dr.Cooper,från Nurse Jackie. Jag älskar att spela dom båda.

293.garth.facinelli.021309


Om du frågar mig hade det varit jättekul att se en film som Peter regisserat,det hade varit väldigt spännande och han sa ju att en fjärde twilightfilm förmodligen kommer,ja vi får väl hoppas på det!
Jag tyckte det var en väldigt kul intervju att läsa. Vad tyckte du?


Kram
Christina<3

Av Sofie - 10 november 2009 17:30

Hejhej!
Vi vet alla hur mkt välgörenhet twilightcasten håller på med. Och ni vet kanske att Christian Serratos kämpar väldigt mkt och väldigt starkt för alla världens djur. Nu har hon slängt sina kläder och posat naken i en reklamkampanj för organisationen Peta.

Och ni vet ju att Serratos har twitter, där har hon också tagit upp ämnet och skrivit "Ät dem inte… klä dig inte i dem"..


Enligt källor sägs det att bildens omgivning,skogen är ett PR-trick för kommande New Moon...man vet ju aldrig.


Christian har även pratat om päls,som är väldigt inne just nu.

"Du kan skaffa fejkpäls, om det är pälslooken du är ute efter, det ser likadant ut. Det är verkligen onödigt att flå ett djur när du kan bära något som ser precis likadant ut utan att skada någon", sa skådespelerskan i en intervju med Peta förra året.


Bilden är jättesnygg,och inte alls osmaklig,det tycker jag är perfekt. Bra jobbat Christian!


KÄLLA: http://kandisnytt.msn.se


Kram
Christina<3

Av Sofie - 10 november 2009 17:00

Hejhej :D


Usch för historia, brukar tycka det är helt okej men deta vi har nú inte kul, man förstår ingenting :/

Men det är bara att kämpa på!


Jag hade tänkt att växla läxorna med att kolla på två intervjuer med Kristen och Robert som är gjorda med CNN.

De pratar om vad fansen kan förvönta sig v filmen och det passar ju ba in nu när det bara är lite mer än en vecka kvar till New Moon, eller hur?

Kramar Bellz <33



Av Sofie - 10 november 2009 16:15

Hejhej!
Nu är det bara 10 dagar kvar tills New Moon! Och jag tänkte att vi firar med en ny bild på Volturi,rättare sagt: hos Volturi.

3


Vad tyckte ni om bilden?


Kram
Christina<3

Av Sofie - 10 november 2009 16:00


New Moon Movie and Twilight Movie

Kram
Christina<3

Av Sofie - 10 november 2009 12:15

Hejhej!
Fansite har gjort intervjuer med många av våra stjärnor,Kristen Stewart är en av dom. Som jag gjorde med Nikki har jag plockat ut en fråga från intervjun,översatt den och svaret :)


Tack http://www.hisgoldeneyes.com för bilden!

Fråga: Jag vill veta vilken din favoritscen är i filmen eftersom du sett den,och vad du tror fansen mest kommer tycka om från filmen.


Kristen: Min favoritscen. Jag tror jag måste välja en med Jacob och en med Edward. Min favoritscen med Jacob är när han kommer igenom hennes fönster och dom har ett snack om att hon inte har en aning om vad som pågår, men att hon egentligen vet, och det är direkt efter detta stora bråket dom haft och på något sätt kan dom helt enkelt inte säga någonting om det utan sekunden hon ser honom blir allt bra. Och han är ju på ett helt annat ställe,det är väldigt sorgligt. Det är min favoritscen i New Moon mellan Jacob och Bella.

Sen när jag tänker mellan Edward och Bella är det nästan likadant,men på andra sätt helt annorlunda. När jag kommer till Italien och jag knuffar tillbaka honom,ja,jag menar när Bella puttar bort honom,ut ur ljuset och dom bara kan pussla ihop deras förhållande utan att säga något. Och dom bara kollar på varandra och det är klart.Det är typ,ja du lämnade mig i ett år och jag har en miljon saker att säga till dig men inte just nu. Dom är mina två favoriter. Jag tycker om när folk känner varandra utan att behöva prata.  Ord brukar förstöra för mig,så dom är mina favoriter.

Jag vet inte vilken fansen kommer överraskas mest av.


Kram
Christina<3

Av Sofie - 10 november 2009 06:45

God morgon på er :D


Hoppas ni är pigga coh glada idag!

Hehe det är inte jag, det var så otroligt skän att sova ^^

Men nu är jag uppe och jag hade tänkt att börja dagen med en bild på omlaget av Teen Vogue .

Det är ju nämligen Dakota Fanning som ska vara på omslaget för december/januari numret av tidningen.


Helt amazing bilder tycker jag!

Jätte fin bild på omslaget :D

Det finns en artikel i tidningen som jag tänkte dela med mig av, denna gången blir den på engelska.


Kramar på er Bellz <33


At fifteen, Dakota Fanning is finally outgrowing the adjective that’s been applied to her so frequently during her decade-long career: precocious. It’s not a bad word, of course, and doubtless there are actresses three times her age who would kill to have worked with Sean Penn, Robert De Niro, Tom Cruise, and Denzel Washington—to say nothing of the prodigious natural talent that got Dakota there. But if her brief turn in this month’s The Twilight Saga: New Moon signals anything, it’s a willingness to shed the self-serious image that—deserved or not—is so widely known it’s been sent up in a Saturday Night Live sketch.


Certainly, Dakota’s role in the Twilight sequel didn’t seem to present too much of an acting challenge. As Jane, a pint-size Volturi vampire who possesses the power to cause pain without even touching her victims, she “kind of just looked at people.” Asked how she prepared, Dakota laughs. “I wasn’t in my mirror like Zoolander, doing the Blue Steel!” she says. “The red contacts were enough.” The actress was drawn to the project for pretty much the same reason any teen would be: It sounded like fun. “I read all four Twilight books in one week. It’s such a phenomenon, and I wanted to be able to say that I was a part of it.”


Making New Moon also gave Dakota a chance to get to know Kristen Stewart before they started shooting the upcoming Runaways biopic. “We became really close,” Dakota says, “like we’d known each other for our whole lives. We talk all the time.” Their off-set friendship added a layer of peculiarity to the proceedings on the New Moon set—”I’ve never been such an evil character, and because I do know Kristen so well, being mean to her was really weird. It’s like, Sorry, dude!” But the chemistry came in handy when Dakota and Kristen played punk rockers Cherie Currie (the Runaways’ lead singer) and Joan Jett. “The relationship that Joan and Cherie have in the script is kind of the one that Kristen and I have in real life,” Dakota says—although, she clarifies, “minus the destructive part.” (In an e-mail from the Eclipse set, Kristen effusively praises her costar, writing, “Dakota is one of the most consistently moving actors I have ever worked with. I’m always better with her.”)


dakota_preview

Av Sofie - 10 november 2009 06:30

Hejhej!
Såhär tidigt på morgonen är jag så trött så ljudet av tagneter känns som raketer i öronen,haha. men blogga ska göras,så här kommer en jättesöt bild från när Cam var ute med sin fru och sin dotter.
Fast bilden är bara på honom och dottern Everleigh Ray.


Cam Gigandet, Everleigh Ray Gigandet


Kram
Christina<3

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Ovido - Quiz & Flashcards