Twilight  News

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Sofie - 5 november 2009 22:00

God night :)


NU ska jag snart hoppa i sängen och sova, kanske ska gp igenom tyskan ingen.

Hoppas alla har haft en riktigt bra dag, sorry att det har varit lite dålig updatering idag men både jag och Christina har haft en riktigt stressig vecka med mycket att göra.

Men snart är det helg och det känns så skönt!

Nu blir det New Moon citat, kommer från slutet av boken-

In summary, she did jump off a cliff, but she wasn’t trying to kill herself. Bella’s all about the extreme sports these days. /Alice


Här kommer en sammanfattningslista över lite av det som har hänt idag:


Sov riktigt gott och imorgon är det fredag och det tycker vi om!

Hoppas vi ses imon och jag måste bara tacka er för att ni är så underbara :D

Kramar bellz <33


Bildkälla

Av Sofie - 5 november 2009 21:30

Tjooo!


Imorse visade jag en bild på den första Eclipse postern.

Men det var ganska dålig kvalité på den bilden men nu hittade jag den i HQ, så den kommer här.

Som sagt jag tycker omd en, den visar lite av Eclipse's karaktär om ni förstår vad jag menar?

Det röda som lyser igenom i både bakgrunden och texten.


Vad säger ni om Eclipse postern?

Kramar Bellz <33

Bildkälla


Av Sofie - 5 november 2009 21:15

Tjoosan :)


Har försökt i mer än två timmar att ta kontakt med sf biografen som jag skulle boka biljetter i.

De svarar inte så det blir inga biljetter idag heler :/

Usch vad man blir ledsen, men hittade lite fina bilder på Rachelle och det gjorde ju detta ljusare.


Två av bilderna visade vi innan idag, de kommer från modetidningen Gotham Magazine och de är super fina!

Rachelle är verkligen vacker och böir jätte bra på bild, hon känns på något sätt så naturlig ut.

Och bakgrunderna och miljön som är också jätte bra, perfekt enligt mig :D

Kramar Bellz <3



Bildkälla

Av Sofie - 5 november 2009 20:45

Hej hoppsan!


Hittade en intervju med Jacokson Rathbone, han pratar bland annat om att han gillar Volturi.

Översatte den så det kommer här:


MTV: Av de nya karaktärerna som har kommit in i "New Moon", vem är din favorit?

Jackson Rathbone: Min favorit karaktär i "New Moon" som inte var i "Twilight"? Jag antar att min favorit karaktär i "New Moon" är en Volturi. Det är en av de saker som är riktigt trevligt att se, de här äldre vampyrerna styr hela vampyr samhälle. Jag tror de är en fantastisk grupp av aktörer som vi kunde få för filmen, och de är mycket skrämmande och hotfulla. De är perfekta - jag menar, Dakota Fanning är en skrämmande Jane, Absolut skrämmande!


MTV: Det finns så mycket "Twilight" saker ute nu. Äger du några saker i verkliga livet?

Rathbone: Några "Twilight" varor i verkliga livet? Jag har inte [köpt några]. Men köpte  ett Jasper örngott med mitt ansikte på. Jag var tvungen att  bränna den, eftersom det skrämde mig.


Hehe tyckte det sista var ganska roligt, hoppas att det blev en trevlig brasa för honom ^^

Här kommer en video, kanske ni redan har sett den men den kommer igen.

Kramar på er, Bellz <33



Av Sofie - 5 november 2009 20:15

Hejsan :)


Hittade en intervju över på SPIN.com som de hade gjort med Alexandra Patsavas, hpn var/är handledare för New Moon Soundtracket.

Hon har bland annat jobbat med Gossip Girl, Grey's Anatomy, Mad Men, och Twilight.

How you go about something like New Moon, which features original songs from so many artists who don’t often appear in projects this high-profile?
The work starts as soon as the script is finished and distributed. Chris Weitz, the director, had a very specific point of view about how he wanted the music to feel. There’s a lot of separation and longing and loss in the movie; the bands and lyrics and sound and arrangements had to reflect that. Some folks, like Lykke Li, the Killers, Grizzly Bear, OK Go, and Anya Marina all came into the cutting room and sat with Chris to watch the movie and talk about their contributions. Other tracks were submitted with the movie in mind. I think it’s very difficult to succeed without any context.


A lot of people were surprised by Thom Yorke’s inclusion. How did that come about?
A Radiohead song ["15 Step"] played over the end titles of Twilight, so we had a relationship. I believe this is the first soundtrack he’s been on in a long time, so that’s exciting. A lot of bands were interested in submitting great material, which helps a lot.


It does seem like music that the characters would actually listen to, which is certainly not always the case in soundtrack tie-ins.
I think the music has to be inspired by the characters’ lives, but it’s not always just used as source material—it’s used to score as well. Chris used the Bon Iver/St. Vincent track ["Rosyln"] and Thom Yorke track ["Hearing Damage"] in spots that would have traditionally been scored. I grew up in Chicago in the ‘70s and ‘80s, so those John Hughes movies were important to me. He created a world but also cleverly introduced mainstream kids to non-mainstream kids.


Jag tycker att New Moon Soundtracket är helt toppen, vad tycker ni om det?

Kramar Bellz <33


alex-patsavas

Källa

Av Sofie - 5 november 2009 20:00

Hej :)


Då har det återigen gått en timma och biljetterna kan fortfarande inte beställas :/

De vill inte svara när man ringer till dom heller, känns som man skulle ge upp men det ska jag absolut inte göra ska kämpa in i det sista!


Men nu ska vi prata om något roligare :)

Hittade en artikel från EW och jag översatte den,-

Frågade om de ändlösa rykten om hennes påstådda off-screen romans med Pattinson, till exempel, detta fick Stewart att rodna. "Jag hade nog svarat om folk inte hade gjort en så stor sak av det, sade hon. "Men jag tänker inte ge dig ett svar.


Pattinson själv, som avskyr uppenbarligen konfrontation, han försökte sakta invända med filosofiska uttalanden om behovet av en aktör för att behålla sin individualitet. Men Stewart avbröt honom. "Jag har tänkt på detta mycket, säger hon. "Det finns inget svar det kommer visa dig på ett eller annat sätt. Tänk om varje hypotetisk situation: "Okej, vi. Vi är inte. Jag är lesbisk. "Jag försöker bara hålla något, sade hon. "Om folk började fråga mig om jag dejtade Taylor, skulle jag vilja" F-off! "Jag skulle svara på exakt samma sätt."


Kramar Bellz <33


KristenStewart1209152

Källa

Av Sofie - 5 november 2009 18:39

Hejsan Svejsan :)


Jag hoppas att alla har det bra idag, min dag har fortfarande inte blivit som jag hade tänkt mig.

Kan fortfarande inte beställa biljetterna till New Moon, men vi ska försöka snart igen.

När jag är klar kommer jag att updatera bloggen och svara på era frågor, så hold on så händer det snart lite roligt får vi hoppas :)


Men kan ju visa lite nya bilder på Kellan i L.A, de är splitter nya  :D

I onsdags igår den 4e november var Kellan på Louis Vuitton party i Beverly Hills och han såg strålande bra ut med ett stort leende på läpparna!

Stora kramar Bellz <33


INFphoto_1100889BLL222298-1

Bildkälla

Av Sofie - 5 november 2009 18:18

Hejhej!
Ni kommer nog ihåg frågesporten vi hade för ett par veckor sen? DÄr var 10 frågor om twilight. Nu har vi tagit ut två vinnare,eftersom att det inte gick att knäcka dom på twilightkunskaper.
Efter ett antal utslagsfrågor har dessa två tjejer tagit första priset,varsin länk!


http://twiiliight.bloggplatsen.se/


Jättebra twilightblogg!


http://linnorlin.blogg.se/


Toppen blogg om hennes eget liv!


Superbra jobbat flickor!

 

Vill ni ha fler frågesporter allesammans? KOMMENTERA

 

Kram
Christina&Bellz<3

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Ovido - Quiz & Flashcards