Twilight  News

Alla inlägg under september 2010

Av Sofie - 27 september 2010 20:18

Hejsan alla, här kommer kapitel 10 av Roses efter mycket om och men. Den underbara Sara som jag valde som redaktör har hjälpt mig massor, tack för det!


Roses - Kap 10


Jag sprang och jag hörde hur jag blev förföljd. Edward. Eftersom han inte längre befann sig under skölden hörde vi varandra.

”Jag behöver vara ifred Edward. Jag älskar dig men just nu måste jag vara ensam lite. Snälla säg att du förstår.” vädjade jag

”Jag älskar dig med.” tänkte han och jag hörde hur han vände tillbaka. Efter en liten stund försvann hans tankar ifrån mig.


Jag fortsatte springa och jag tänkte på det Alice sagt. Hon hade ingen rätt att säga så till mig. Jag och Alice hade levt i samma familj i många år, hon visste att mina otrevligheter bara var ett sätt för mig att skydda mig själv. Hon borde i alla fall veta det.


Jag såg ner på min klänning. Den var sönderriven av glassplittret. Jag skulle bli tvungen att stjäla nya kläder någonstans, en del av den mänskliga charaden förstås, det gick ingen nöd på mig. Det var ju inte direkt så att jag frös. Jag gjorde en grimas. Jag hade inte frusit på många år och skulle med största säkerhet aldrig frysa igen. Mänsklighet. Jag tvingade bort den tanken. Den gjorde för ont.


Skogen började glesna. Förmodligen skulle jag hamna i en stad snart. Kläder var nummer ett på prioriteringslistan. Jag skulle bli tvungen att bryta mig in någonstans. Jag klättrade snabbt och smidigt upp i en av de högsta granarna där jag befann mig för att få en bättre översikt av området. Jag log, jag hade haft rätt. Framför mig låg en bebyggelse, förmodligen en förort till Calgary. Jag hoppade ner ifrån trädet och landade smidigt på marken. Jag drog ett djupt andetag av den kalla nattluften och började springa igen.


Jag nådde villaområdet efter bara en liten stund och jag letade bland husen för att se om det fanns något där ingen var hemma. Fanns ingen anledning till att dra för mycket uppmärksamhet till sig. Jag såg ett hus där uppfarten var tom och efter en snabb titt i ett garagefönster så gav det stöd till min teori att ingen var hemma. Dock var det inte säkert givetvis.


Precis som jag väntat mig var huset larmat. Inte för att det var något problem för mig. Jag log när jag snabbt satte larmsystemet ur spel och jag hittade en extranyckel till ytterdörren under en kruka som stod bredvid. Jag suckade, människor var så förutsägbara. Jag satte örat mot dörren och lyssnade noga så att ingen av husets invånare skulle se mig komma in. Det enda jag hörde var ett antal klockor som tickade plus de andra vanliga ljuden från element och så vidare.  Jag låste upp, öppnade dörren, gick in och stängde dörren igen så snabbt och tyst att ingen förmodligen ens varken kunnat se eller höra mig. Jag låste dörren efter mig och använde mina sinnen för att utforska huset. Fan. Det fanns en människa i huset. Sovande, med tanke på den jämna rytmen på andetagen. De hade dolts av ljudet från en värmefläkt när jag lyssnat utifrån.


Men det var givetvis inget problem. Även utan Carlisles förmåga att kontrollera sig hade jag klarat det och nu när jag hade den så var det definitivt inga problem. Dock var det märkligt. Jag var långt borta ifrån dem nu. Mer än tio mil. Gåvan höll kanske på att utvecklas. Jag grimaserade, den var inget jag ville ha. Men den var något jag var tvungen att acceptera.


Under tiden jag gick mot sovrummet där kläderna givetvis skulle finnas så såg jag mig omkring. Jag gillade inte vad jag såg. Vem som än inrett huset borde börja läsa inredningstidningar. Det hade kliat i fingrarna på Alice och Esme att göra något åt röran här.


Jag hittade ett tomt sovrum men i garderoben där fanns det bara herrkläder och även jag hade en gräns. Snabbt gick jag igenom de andra rummen i huset förutom det där det sov en människa men det verkade som om det var det enda alternativet jag hade kvar. Och jag tyckte inte om det. Alls.


Jag rörde mig snabbt och lyssnade på människans andetag och tankar. Den drömde och visade inga tecken på att vakna. När jag gick in igenom den öppna dörren såg jag att det var en tjej i de övre tonåren. Hon såg ut att vara lika lång som mig och ha ungefär min kroppsbyggnad. Jackpot! Jag öppnade garderoben tyst och såg att det var en walk-in. Det var bra, ju mer kläder hon hade, desto mindre skulle hon sakna det jag stal. Jag hittade snabbt en grå kavaj som såg oanvänd ut, den var några säsonger gammal så det var nog ingen risk att tjejen skulle sakna den. Ett par svarta jeans och ett svart linne till det och sen var jag klar. Jag bytte snabbt och ljudlöst om och tog mitt kreditkort ur den dolda fickan på min klänning innan jag hängde den över armen, jag fick slänga lite senare. Mina löjligt höga grå Louboutin-pumps som jag haft såg fortfarande okej ut så jag beslöt mig för att behålla dem. Dessutom hade tjejen och jag inte samma skostorlek.


Precis när jag gick igenom rummet för att gå igen så vaknade hon. Utan förvarning.  Jag flög tillbaka in i garderoben men jag svor inom mig. Hon kunde inte ha missat mig.


”Någon där?” ropade hon med en skrovlig, nyvaken röst. Jag svarade givetvis inte. Det hade varit ganska korkat att göra det.

”Dumma drömmar.” muttrade hon och så hörde jag hur hon somnade igen. Jag andades ut, det hade varit för nära. För nära. Om hon verkligen hade sett mig hade det inneburit stora problem.


Jag var snabbt ute ut huset igen och jag kopplade in larmsystemet igen och lade tillbaka nyckeln där jag tog den.


Jag sprang några kvarter söderut innan jag stannade. Jag visste inte vart jag skulle springa. Jag kunde inte springa tillbaka och jag ville inte springa tillbaka. Tillsammans med dem, min familj, var jag nu huvudpersonen. Jag var alltid i allas blickfång och till skillnad från förut gillade jag inte uppmärksamheten. Vissa skulle säkert tyckt att jag var kall och känslolös som kunde lämna Edward bara sådär men jag gjorde vad jag var tvungen att göra.


Jag visste att han skulle vara där när jag var redo att komma tillbaka. Det gjorde mig ledsen att jag kunde lämna honom, men innerst inne visste vi båda att jag inte gjort det. Jag behövde bara lite tid för mig själv vilket var förståeligt efter allt som hänt den senaste tiden.  


Gåvorna jag nu besatt, förmodligen permanent eller i alla fall skulle de förmodligen bli permanenta, var de gåvor eller förbannelser? Jag verkade ha lättare att bortse ifrån dem än deras ”riktiga” ägare, Edward t.ex hade tydligen blivit halvt galen i början av att kunna höra allas tankar men jag kunde bortse ifrån dem rätt lätt. Visst, jag hörde dem, men de gick ändå att bortse ifrån. Att jag hade det relativt lätt var åtminstone en tröst.


Där jag stod lutad mot ett staket i en förort undrade jag vad det fanns för gåvor därute. Om jag hade Eleazars gåva kvar skulle jag alldeles säkert få reda på det. Men eftersom jag träffat honom när min gåva fortfarande var relativt begränsad så kunde jag inte veta. Inte utan att ha någon att testa den på. Och gatorna var folktomma. Klockan kunde inte vara mer än fem på morgonen.  Kanske ett tidningsbud skulle komma förbi fast gryningen låg timmar bort. Vintern i Canada var sträng som vanligt.


Frågan vart jag skulle ta vägen kvarstod. Plötsligt kom jag att tänka på Zafrina och hennes systrar. De kanske visste något om varför min gåva inte existerat förrän nu. Chansen var liten, kanske icke-existerande, men jag var beredd att ta alla chanser. Dessutom gav det mig en chans att se hur långt min gåva sträckte sig just nu.


Lättad över att ha en plan började jag springa igen. Mot Calgary. Men jag sprang tillbaka till skogen och tog den vägen så att jag skulle kunna springa rakt till själva staden utan att möta någon. Under tiden jag sprang började de ljusna. Som tur var skulle det bli en molnig dag. Men klockan måste ha vart mer än vad jag trott. Jag svor lågt för mig själv för att jag inte tänkt på att kolla den när jag bröt mig in i huset.


När jag var någon kilometer ifrån stadsgränsen saktade jag in och gick resten av vägen till stadsgränsen. Staden var full av liv så klockan var nog åtminstone sju. Jag hade missbedömt tiden rätt rejält men som tur var hade det inte gjort något. Det var snarare bra att det inte var så tidigt som jag trodde det varit. Jag såg mig omkring och log nöjt. Jag älskade storstäder!


En taxi kom körandes och jag vinkade till mig den. Jag hoppade smidigt in i baksätet och satte mig. Föraren kollade bakåt för att höra efter vart jag skulle. Han blev förtrollad. Jag log ännu bredare.

”Hej, vet du om det finns något köpcentra som öppnat än?” sa jag och lutade mig lite framåt.

”B-baxton Mall öppnar klockan åtta m-men det är på andra sidan stan.” stammade han fram.

”Kör dit.” sa jag mjukt. ”Vad är klockan förresten?”

”7.35.” sa han, faktiskt utan att stamma den här gången. Dock hörde jag hans tankar och jag hoppades att vi inte skulle råka ut för en trafikolycka bara för att han fokuserade för mycket på mig.


”Okej tack så mycket.” sa jag och lutade mig bakåt och slöt ögonen för att få vara ifred med mina tankar. Först och främst skulle jag köpa en mobiltelefon. Olyckligtvis hade jag inte kunnat få med mig min ifrån stugan eftersom jag lagt ifrån mig den i ett fönster där. Jag gjorde upp planer för resten av dagens medan taxin körde igenom staden. Taxiresan tog en halvtimme, morgonrusningen var i full gång. Dock verkade jag haft tur med taxichauffören för han tog en del smarta genvägar. När jag var framme betalade jag med mitt kreditkort och sedan hoppade jag ur taxin.


Framför mig hade jag ett köpcentrum som precis öppnat, perfekt. Jag gick in och njöt som vanligt av atmosfären därinne. Jag älskade det. Men idag hade jag inte tid att gå omkring och insupa stämningen. Jag hade en mobiltelefon att köpa. Jag hittade snabbt en elektronikaffär och jag gick in och fram till hjälp-disken där det stod en tjej som såg hjälpsam ut.


”Hej! Jag behöver en mobiltelefon.” sa jag med en trevlig röst. Jag ville att det här skulle gå fort och då var trevlighet alltid till hjälp.

”Hej!” sa tjejen, hon var ungefär i min ålder, glatt. ”Då ska jag hjälpa dig med det, vad är det för telefon du är ute efter?”

”Hmm.” sa jag tankfullt. Vilken som helst skulle duga, men jag ville inte att den här tjejen skulle komma ihåg mig som någon särskild. Mitt utseende sabbade den planen, men att bete mig så likt en normal kund som möjligt skulle förhoppningsvis hjälpa till. ”Jag gillar mobiler med touch. Och jag vill kunna använda internet med den så smidigt som möjligt.”

”Vad får den kosta?” frågade tjejen, Ava, om man kunde tro hennes namnskylt, lite generat. Att fråga om pengar var i vissa fall säkert problematiskt.

”Priset är inget problem.” sa jag vänligt.

”Då rekommenderar jag en iPhone. Det är den allra bästa telefonen på marknaden och den nya modellen är helt fantastisk, jag har själv en faktiskt och jag är jättenöjd.” sa Ava glatt.

”Finns den på lager?” frågade jag, det var avgörande.


”Inte den nyaste, iPhone 4. Den har en leveranstid på två veckor. Men vi har iPhone 3GS i både svart och vitt inne. 3GS:en är också en väldigt bra telefon, den har samma mjukvara som 4:an, det är kameran och skärmkvalitén som är sämre.” förklarade Ava.


”Då tar jag en 3GS. I vitt.” sa jag fundersamt.

”Vill du ha den med abonnemang eller vill du ha den olåst?” frågade Ava.

”Olåst.” sa jag med ett leende. Abonnemang kunde spåras Det var mycket bättre att bara köpa ett anonymt kontantkort. ”Innan de fungerar måste de synkas med iTunes och så va?” frågade jag fundersamt.

”Det stämmer.”

”Finns det möjlighet att ni kan göra det här? Jag är på affärsresa och har ingen dator med mig.” sa jag med en beklagande min. ”Givetvis betalar jag för det.”


”Nej tyvärr.” sa Ava beklagande. Sedan tillade hon viskade, ”Jag fixar det åt dig. Ta det här kvittot och betala telefonen i kassan. Möt mig på Starbucks där borta om en timme.”

”Tack jag uppskattar det verkligen.” sa jag och log ett häpnadsväckande vackert leende. Givetvis kunde hennes intention varit att aldrig dyka upp och behålla eller sälja telefonen men jag kunde höra hennes tankar. Hon var rädd men väldigt fascinerad av mig. Hon skulle dyka upp.


-------------------------------------------------------------------------------------------------


Det var det kapitlet, jag säger som vanligt: Läs och kommentera konstrukivt. Personliga angrepp och icke-konstruktiva kommentarer av typen "Det här suger!" publiceras inte eftersom de inte tillför något som helst av värde.


Kram!!

//Marielle=)

Av Sofie - 24 september 2010 14:20

Jag fick en efterfrågan på att lista upp de Twilight-stjärnorna som twittrar och det gör jag givetvis med glädje=D


1, Peter Facinelli spelar Carlisle, The Cullens överhuvud, i The Twilight Saga.

2, Justin Chon spelar Eric, Bellas mänslige vän, i The Twilight Saga.

3, Anna Kendrick spelar Jessica, Bellas från-och-till-vän, i The Twilight Saga.

4, Billy Burke spelar Charlie Swan, Bellas pappa, i The Twilight Saga.

5, Edi Gathegi spelar vampyren Laurent i Twilight och New Moon.

6, Michael Welch spelar Mike, Bellas beundrare och vän, i The Twilight Saga.

7, Christian Serratos spelar Angela, Bellas uppriktiga och mänskliga vän, i The Twilight Saga.

8, Rachelle Lefevré spelade den onda vampyren Victoria i Twilight och New Moon, sen blev hon dessvärre (om man frågar mig) ersatt av Bryce Dallas Howard.

9, Jamie Cambell Bower spelar Caius, en del av det fruktade Volturi, i The Twilight Saga.

10, Gil Birmingham spelar quileuten Billy Black, Jabobs far, i The Twilight Saga.

11, Michael Sheen spelar Aro, den mäktigaste av vampyrerna i klanen Volturi, i The Twilight Saga.

12, Alex Meraz spelar Paul, varulven med den ganska så korta stubinen, i Thw Twilight Saga.

13, Chaske Spencer spelar Sam, alfahannen i The Wolfpack, i The Twilight Saga.

14, Ashley Greene spelar Alice, medlemmen i The Cullens som får framtidsversioner och Bellas bästa vän, i The Twilight Saga.

15, Tinsel Korey spelar Emily, Sams fästmö, i The Twilight Saga.

16, Jackson Rathbone spelar Jasper, den minst "pålitliga" medlemmen i familjen Cullen, i The Twilight Saga. Här twittrar han med sitt band 100 Monkeys om just 100 Monkeys.


Det här var de jag kunde spåra upp, och jag är nästan helt säker på att ingen är fejk!


Här har ni en hel del att läsa ;D Vet ni fler Twilight-celebs som twittrar? Skriv en kommentar så lägger jag till dem i listan :D


Kram!

//Marielle=)



Av Sofie - 18 september 2010 12:08

Jag har lite problem med Roses. Jag vet inte riktigt vart jag ska ta storyn. Jag har bara skrivit c:a 100 ord på nästa kapitel och nu är det stopp. Dessutom skriver jag på en annan fic just nu (Greys Anatomy, Derek/Mark *slurp*). Så jag tänkte be om hjälp med Roses så kanske inspirationen kommer tillbaka =)


Finns det någon därute som skulle vilja vara med och hjälpa mig med Roses? Både komma med idéer till framtida kapitel och läsa igenom gamla för att hitta fel. Jag ser helst att du åtminstone är 15 år, eftersom ju äldre man är, desto bättre utbildning i svenska har man. Sen tycker jag att det är enklare att komma överrens med folk i min egen ålder alternativt äldre människor, but that's me^^ Själv är jag 16 år om någon undrar det =) Sen får givetvis även yngre folk erbjuda sig också, men er chans är lite mindre bara=)


Om någon känner sig manad, skicka ett mejl till marielle.lundh@hotmail.com och skriv litegrann om dig själv och varför du vill göra det här=D


Kramar!

//Marielle=D

Av Sofie - 12 september 2010 19:15

Hejsan Hoppsan på er alla glada! :D


Hoppas det är bra med er! Har mycket att stå i men jag har verkligen jobbat för att jag ska hinna med detta inlägget idag så jag hoppas att det är lite kul att läsa för er! ;D Glöm inte att svara på frågorna i inlägget ^^


Här kommer en bild i repris för några läsare kunde inte se den förra veckan så jag hoppas ni kan gör adet nu :) Det är en bild på Kayla som ryktas ha fått rollen som Reneesme i Breaking Dawn!



Måndagen den 6e september

Alex Meraz (aka Paul), Julia Jones (aka Leah), och Tinsel Korey (aka Emily) bjöd på en bild på sig själva och en söt gul anka. Bilden togs på the Sugar Factory, Planet Hollywood i Las Vegas.



Tisdagen den 7e september

Summit Entertainment gick via twitter ut med att Eclipse skulle släpptes på biograferna i Usa en gång till och det på fredagen den 10e september och det för att fira Isabella Swan födelsedag som är den 13e september. :)



Ashley Greene var i Paris, Frankrike för att filma nya scener till filmen LOL: Laughing Out Loud. De filmade många scener i fontänen men på bilden under hade hon inte hunnit bli blöt ^^ Lika vacker som vanligt!



Onsdagen den 8e september

Peter Facinelli skrev på Twitter att han skulle prova kläder för Breaking Dawn på onsdagen :) Va spännande med lite nytt om BD!



Det är nu också klart att Vancouver filmningen av Breaking Dawn kommer att äga rum mellan den 1 februari till slutet av mars 2011. Vill ni läsa mer om detta klicka här.


Torsdagen den 9 september

Nordisk Film har nu bekräftat att Eclipse Ddv kommer ut den 3e december 2010 här i Sverige! SOm tidigare filmer kommer den att finnas i olika utgåvor :)

En av utgåvorna är The Twilight Saga ECLIPSE BOX EDITION (3-box) den är alltså liknande Bellas Box som kom ut med New Moon Dvdn.


Den tredje skivan som är med Eclipse boxen innehåller extramaterial och ca 40 min  från Twilight  Fan Eventet som hölls i Stockholm i somras. I boxen finns det också poster, 6 vykort och Bellas förlovningsring.

Det finns också vanlig Dvd med två skivor :)


Fredagen den 10e september


Eclipse var med i Moviefone’s End of Summer Poll och såhär blev resultatet! :D


Which movie was most worth your cash?

The Twilight Saga: Eclipse 71%

What was the best chick flick?

The Twilight Saga: Eclipse 83.3%

Who was summer’s sexiest woman?

Kristen Stewart, The Twilight Saga: Eclipse 61.4%

Who was summer’s hottest leading man?

Robert Pattinson, The Twilight Saga: Eclipse 68.4%

Who was your favorite on-screen couple?

Robert Pattinson & Kristen Stewart, The Twilight Saga: Eclipse 83.7%

What was the summer’s best sequel/prequel?

The Twilight Saga: Eclipse 78.8%

What was the best gasp-worthy moment?

Bella & Jacob Kiss, The Twilight Saga: Eclipse 66.4%


Inte illa va! Kan nog säga att Eclipse och casten vann ganska överlägset ^^

Grattis till dom!


Nu är jag hungrig så maten kallar på mig! Hittar jag mer kommer det ett litet inlägg senare, så vad tyckte ni om det som hände i veckan?

Kul att Eclipse kommer på Dvd i december? Jag kan säga att jag längtar riktigt mycket iaf ;D


Kramar till er Sophie (Bellz)

Av Sofie - 8 september 2010 21:21

Här kommer ett väldigt kort smakprov på det som jag förut skrev att jag skulle skriva; Bella som berättar sin historia för Charlie, från början. Hoppas ni tycker om det!


Jag såg ner på Charlie där han låg i sin säng på sjukhuset. Enligt läkaren hade han bara dagar kvar och det kändes så fruktansvärt. Jag slöt mina ögon och försökte få smärtan att hålla sig borta.

”Bella.” sa Charlie förmanande. ”Var inte ledsen.” fortsatte han mjukt.

”Du är döende.” viskade jag. ”Hur ska jag inte kunna vara ledsen?”

Charlie skrattade lågt.


”Bella, jag är 87 år.” påminde han mig. ”Jag har cancer i båda njurarna och har smärtor hela tiden. Döden kommer vara en befrielse för mig och du vet det. Jag har levt ett långt och fantastiskt liv.”

”Jag vet. Men det gör fortfarande ont.” sa jag lågt. Jag visste att det var egoistiskt av mig att vilja ha Charlie kvar hos mig.


-------------


Såå, det var allt jag vill släppa just nu ;) Skriv kommentarer, jag vill ha era åsikter!:D Som vanligt publiceras varken personliga angrepp eller kommentarer av typen "Det här suger" eftersom det inte tillför något som helst av värde.Tack på förhand=)


Kram!

//Marielle=)

Av Sofie - 7 september 2010 11:38

Hej!=D


Här kommer sista delen av kapitel 9. Jag måste säga att det är lite kul, ett vanligt kapitel brukar jag hålla på c:a 1700 ord, detta är på över 4400.


Men här kommer i alla fall sista delen av detta kapitlet, enjoy!


Kapitel 9 - Del 3



”Så det stora problemet är?” frågade Jacob lugnt.

”Aro kommer vilja ha Rosalie i sin samling. I och med att Jane och Demetri har anslutit sig till oss så kommer Aro att leta efter dem. Aro är inte dum, han kommer lista ut att de är med oss.” sa Carlisle bekymrat.

”Hur då?” frågade Jacob.

”Han vet att Alice såg dem komma. Deras uppdrag var att hämta Eleazar till Volterra. Vi hindrade det från att ske. Aro kommer förstå det. Han kommer jaga oss.”

”Men eftersom Demetri är sökaren så kommer han inte hitta er. Oss. Eller?” frågade Jacob.


”Det finns andra än jag.” sa Demetri lugnt. ”Jag är den bästa men det finns andra. Men eftersom Alice och Rosalie kommer kunna se vad de beslutar så har vi vårt på det torra.”

”Problemet är att vi inte vill ha det såhär.” sa Alice.


”Det här kommer bli en kurragömmalek som varar i all evighet om vi inte gör något. Det är en kurragömmalek vi skulle vinna, men det lockar verkligen inte.” sa jag för vad som kändes för 264 gången den dagen. Hela situationen var så tjatig, vi kom inte framåt utan var tvungna till att förklara allt om och om igen. Men nu var Jacob den sista pusselbiten.


”Volturi är inte ärliga.” avbröt Jane mig. ”De är korrumperade och de har ingen rätt att fortsätta ha sin höga ställning i vår värld. Vi känner att Volturis era är över och att Cullens snart ska börja.” sa hon och log.


”Du kan inte mena allvar!” utbrast Jacob. ”Det kan hon väl inte?” frågade han och såg på Edward.

”Om det är vad som krävs för att hålla Rosalie vid liv och här hos oss så är det vad vi ska göra.” sa Edward lugnt. ”Vi ska möta dem i strid. ”

”Räkna in mig och min flock.” sa Jacob lika lugnt.

”Men Jacob.” protesterade Bella.

”Det här rör även Ness och det som rör henne rör i allra högsta grad mig. Du vet det Bella.” sa Jacob förmanande. Bella log.

”Jag vet, förlåt.” flinade hon.


”Men då är vi tretton stycken.” sa Edward.

”Fjorton stycken Edward.” invände Jacob.

”Jag tänker inte låta min dotter vara en del av striden.” fräste han tillbaka.

”Och du tror att hon tänker låta sig stängas ute? Fysiskt sett är hon ungefär 13 men du vet att hon är vuxen mentalt.” replikerade han tillbaka. ”Vi kan göra som Bella gjorde sist. Jag eller vem som helst får helt enkelt se till att hon överlever. För du vet att hon kommer vara en del av det här Edward.”

”Hon är för liten.” försökte Edward klippa av men Jacob gav sig inte.

”Hon har precis samma kroppsbyggnad som Jane, ska du stänga ute henne också från striden?”

”Jane har sin gåva.” sa Edward kort.

”Rosalie kan skydda henne.”

”Med mitt liv.” sa jag helt ärligt. ”Bella också. Ärligt talat tror jag tror att alla skulle offra sig för henne.” De andra förutom Demetri och Jane nickade. Men de kände henne inte.


”Och Jacob har rätt Edward. Nessie skulle aldrig låta sig bli utestängd. Hon är en del av vår familj och har rätt att kämpa för dess överlevnad.” sa jag bestämt.

”Ni kanske har rätt men jag gillar det inte.” sa Edward mörkt.

”Det ordnar sig.” sa Carlisle lugnande och vi övergav ämnet för åtminstone ett tag.


”Men vart ska striden vara? När ska den ens hållas?” frågade Jacob.

”Vi vet inte. Allt vi vet har vi berättat nu.” sa Carlisle.


”Alice, se efter vad Aro har för planer.” bad Jasper lågmält. Det var smart. Jag avstod från att se efter själv. Alice hade större vana än vad jag hade och jag ville inte använda gåvorna mer än nödvändigt.  Alice koncentrerade sig och fick ett frånvarande uttryck i sitt vackra ansikte.


”Jag ser inget i hans framtid som har med er att göra för tillfället.” sa Alice efter en liten stund. ”Inga beslut har fattats.”

”Herregud.” sa Demetri långsamt. ”De kan ringa när som helst.”

”Jävlar.” utbrast Jane och fick upp en mobil ur fickan på sin nästan helt svarta kappa. ”Vad ska vi säga när de ringer?”


”Ni kan säga att vi måste ha varit i området och hann före till Eleazar. Ni spårar oss just nu men vi har lite försprång. Det ger oss lite tid.” föreslog jag.

”Ringer de inom det närmsta dygnet passar den lögnen bra och då ger den oss extra tid.” instämde Edward. ”Men sen är den inte trovärdig. Då gäller det bara att inte svara när de ringer.”

”Så tar vi kontakt när vi är redo.” sa Jane ondskefullt. Det rådde inget tvivel om att hennes lojalitet låg hos oss enbart för att våra planer om Volturi passade henne.


”Ni två borde jaga.” sa jag och gjorde en gest mot Jane och Demetri som satt till vänster om mig vid bordet. ”Ju snabbare era ögon tappar sin röda färg desto bättre.”

”Djurblod.” muttrade Demetri surt.


”Har ni inget samvete alls?” frågade jag häpet.

”Med tanke på ditt förflutna så har du ingen rätt att döma.” snäste han av mig.

”Jag dödade de männen för att de förtjänade det.” sa jag giftigt. ”Deras mening var att döda mig. De trodde att de hade gjort det. De förstörde allt och jag vet att jag inte var deras första offer. Har de människorna Heidi hämtar till Volterra skadat dig? Nej. De är oskyldiga. Det finns barn bland de människorna för guds skull. Det är vidrigt.” sa jag upprört.

”Det är en del av vad vi är.” invände Demetri. Korkade vampyr.

”Se på oss! Se på Carlisle!” nästan skrek jag upprört. ”Att ni inte tog till er hans livsstil under hans tid hos er är ofattbart.”

 ”I Volterra lyder man Aro eller dör.” fräste Demetri argt. Jag himlade med ögonen.

”Rosalie, lugn.” sa Carlisle. ”Han har rätt, det var knappt så Aro lät mig leva på det sättet. Och jag var bara en gäst.”

”Hellre dö än att själv döda.” fräste jag.


”Men Rosalie herregud.” suckade Alice. ”Du har ju inte gjort annat än bitcha sen vi kom hit. Jag trodde du skulle vara glad nu.”

”Håll dig utanför det här Alice.” sa jag hotfullt.

”Nej det tänker jag inte göra Rosalie.” sa hon minst lika hotfullt. ”Du fick tillbaka den du älskade mest idag. Betyder det inget alls för dig?”

”Hur vågar du?” fräste jag argt. ”Du vet att inget kunde betytt mer.”


”Men bete dig som om du är lycklig då istället för att bitcha om småsaker som inte spelar någon som helst roll.” sa Alice iskallt och såg mig rakt i ögonen.

”Alice lägg ner bara. Du förstår inte och hur skulle du kunna göra det.”

”Berätta då, jag tror att vi alla är intresserade av att få veta.” fortsatt hon kallt.


”Jag kan inte göra det här.” sa jag långsamt. Sedan så snabbt att de knappt hann uppfatta det så reste jag mig upp och slängde mig ut igenom det närmsta fönstret.


Och sprang.


-------------------------------------------------------------------------------------------------




Så, säger som vanligt: Läs och kommentera konstrukivt. Personliga angrepp och icke-konstruktiva kommentarer av typen "Det här suger!" publiceras inte eftersom de inte tillför något som helst av värde.


Kram!!

//Marielle=)

Av Sofie - 5 september 2010 10:15

Hejsan på er :)


Många förlåt för att det inte kom någon veckans höjdpunkter förra söndagen! Mycket i skolan och många nya saker som hände, vet att man inte kan skylla på det men denna gången var jag verkligen tvungen. Sen så har det faktisk inte hänt så mycket roligt på Twilight fronten :/ Men vi ska ta igen lite här :)


Söndagen den 29e augusti

Det kom ut en ny bild på Kristen Stewart från hennes film Welcome To the Rileys. Jag tror inte att jag har lagt upp den nya trailern för filmen så den kommer här under, skulle väldigt gärna se filmen! :)



Måndagen den 30augusti

Peter Facinelli (Carlisle) var på  2010 Emmy Awards och han var nominerad för sin roll i Tv serien Nurse Jackie, men tyvärr vann han inte. Men såhär stilig var han på röda mattan :)



Det kom ut en bild på en snygging som heter Kellan Lutz och bildern skulle vara med i den Italienska tidningen GQ.


 

Ashley Greene var på en Jonas Brother konsert i Virginia och hon posade gärna med ett litet fan :) Så snällt av henne!


Tisdagen den 31augusti

Kristen Stewart fick visa upp sitt fina ansikte på omslaget av Marie Clair Australia men tyvärr kommer inte tidningen ut förrens i oktober.



onsdagen den 1a september

Det kom ut en ny trailer för Jackson Rathbones nya film Girlfriend. Filmen kommer att ha premiär på Toronto International Film Festival den 12e September 2010.




The Twilight Saga Eclipse blev nominerad i  2010 Spike TV’s Scream Awards! Och kategorierna är:


The Ultimate Scream & Best Fantasy Movie

The Twilight Saga: Eclipse

Best Fantasy Actress

Kristen Stewart, The Twilight Saga: Eclipse

Best Fantasy Actor

Taylor Lautner, The Twilight Saga Eclipse

Robert Pattinson, The Twilight Saga: Eclipse

Best Breakout Performance – Male

Xavier Samuel, The Twilight Saga: Eclipse


Vill ni vara med och rösta och hjälpa Eclipse klicka då här :)


Torsdagen den 2a september

Det kom ut en ny bild på Kristen Stewart som filmar sin nya film On the Road, just nu befinner dom sig i Argentina. Längtar efter att få se en trailer för filmen :)



Michael Welch som spelar Mike Newton skrev på Twitter att han ska vara med i Breaking Dawn del 1 men del 2 var inte säkert. Va roligt ;D

Fredagen den 3e september

Spoiler! Varning SPoiler!

Enligt Model Managment Group ska den sexåriga Kayla (på bilden under) har fått rollen som Reneesme. Tänker inte gå in på vem hon är för de som har läst boken vet vem det är ;) Måste bara säga att jag tycker hon är jättesöt och hon passar nog bra in i rollen! Kommentera gärna vad ni tycker :)

 


Kramar Sophie (Bellz)

Av Sofie - 5 september 2010 09:48

God morgon :)


Förlåt mig att det inte kom veckans Twilight hödpunkter förra veckan :( För mycket att göra tyvärr!


Här kommer det bästa från vecka 34 ;)


En bild på Ashley Greene från den nya filmen LOL: Laughing Out Loud som hon spelar in tillsammans med Miley Cyrus. Längtar verkligen efter denna filmen! Jag har sett orginalfilmen, en fransk film med samma namn :)



Det kom ut nya bilder på Ashley Greene från ett photo shoot för den ryska InStyle magazine. Det är så vackra bilder, de svart/vita är a.m.a.z.i.n.g

ashley4ashley2ashley3


Och det blir Ashley en gång till! det var verkligen Ashleys vecka ^^

Ashley var i  New York City tillsammans med Joe Jonas och paparazzina tog denna bilden på dom, hmm tror nog att de är mer än bara vänner eller vad tror ni?


Kram Sophie (Bellz)

Bilder hämtade från eclipsemovie.org

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Skapa flashcards