Twilight  News

Alla inlägg den 21 november 2009

Av Sofie - 21 november 2009 22:00

Tjosan hejsan :)


Jag hoppas alla har haft en riktigt bra dag idag och jag slår vad om att det är en hel del av er som har sett New Moon?

Jag hoppas att ni tyckte om den, imorgon är det dags för mig att åka och kolla på den tillsammans med min goa vänner.

Nu är det Transformers, min lillebror tycker den är bra så nu får vi se vad jag tycker :)


Jag ska också hälsa från Christina, hon säger att hon hoppas ni förstår att hon gör så gott hon kan. Hon har fortfarande ont i ryggen ovh hoppas att snart vara tillbaka igen :D

Här kommer sammanfattningen:



Sov gott så hoppas jag att vi ses imon! :D

Stora Kramar Bellz <33


Av Sofie - 21 november 2009 21:00

Go kväll :D


Tänkte att det skulle vara lite Update om Novembertävlingen, den pågår till den 22 November och det är två priser.

Det är två målade bilder en på Esme och en på Rosalie som ni kan tävla om läs här under hur ni ska göra:


Såhär går tävlingen till:

  • För att vinna bilden på Rosalie svara på dessa frågor:
  1. När Rosalie var människa hade hon en bästa kompis som hette Vera. Rosalie var avundsjuk på att Vera hade det liv hon ville ha,en man och ett barn. Vad hette Veras son?
  2. Vilket år blev Rosalie vampyr?
  3. Vad hette mannen Rosalie skulle gifta sig med?

  • För att vinna bilden på Emse svara på dessa frågor:
  1. Vem förvandlades Esme av?
  2. Varför hamnade Esme på sjukhus 1921?
  3. Förutom sin familj är Esmes största intresse..?

  • Tävlingen pågår till den 22 november!
  • Döp Mailet till Novembertävling!

Skicka era svar till mytwilighttavlingar@hotmail.com.

De som har mest rätt vinner och skulle det vara många som har alla rätt får de en utslagsfråga ;)

Sedan är det så att en av vinnarna kommer att få en överrsakning  och jag lovade att avslöja det lite senare och det kommer jag göra nu. Jag kommer mellan de två vinnarna lotta eu en New Moon poster i storleken som ett A4.

Så var med och tävla nu, ni behöver inte skriva era adresser i tävlingsmailet, när vi har rättat era svar kommer vinnarna att få skicka sin adresser och så skickar vi sedan priserna.



För att se priserna i större bild klicka här: http://www.scrapblog.com/viewer/vw_full.aspx?sbid=2303945

Kramar Bellz <33


Av Sofie - 21 november 2009 20:45

Hejsan hoppsan :D


Hittade en mycket intressant artikel på deadline.com de pratar om New Moons fantastiska framgång.

Översatt av mig kommer det här:


New Moon krossar FILM REKORD!

Opens To $72.7M Biggest Friday/Single Day (Including All-Time $26.2M Midnights); 'Twilight' Sequel Tracking $125M Weekend!

 

Breaking NEWS: Lördag och natten tillhör verkligen Twilight. 

"Detta är vad en Hollywood insider berättade för mig tidigt i morse efter New Moons fredagskvälls siffror kom in från Summit Entertainment. De säger nu att de drog in $ 72.7 miljoner från 4.024 nordamerikanska biografer. Det krossar både föregående All-Time fredag och enda dag poster på $ 67 miljoner euro som i 2008 års slog av The Dark Knight. Så Batman blev slagen av Twilight Uppföljaren där vampyrer och varulvar är med. Stephenie Meyer's "Twilight Saga "roman -New Moon är den andra i serien. Och New Moon har återigen visat att när den kvinnliga publiken stöder en film, kan det absolut dominera biljettkassan.

 

Ja det är helt ofattbart!

Tänk att detta bara är siffror från Nordamerika, det blir verkligen intressant att se den totala inkomsten världen över :D

Detta var bara en liten del av deras artikel, vill ni läsa mer klicka här: http://www.deadline.com/hollywood/phenomenal-breaking-records-new-moon-doing-dark-knight-midnight-numbers/

Kramar Bellz <33


Bildkälla


Av Sofie - 21 november 2009 20:30

Hejsan :D


Vad jag har hört av de fans som har sett New Moon har de flesta varit jätte nöjda med filmen och de säger att den var bättre än Twilight. (Givetvis säger inte alla detta)

Men det är många recensenter som har varit lite krisktiska mot filmen blandannat recensenten på tv 4.

Han gav New Moon 3/5 och förra året gav han Twilight 4/5.


Vatikanstaten har också uttalat sig om vad de tycker om filmen och deras uttalande ser ut såhär:

The Vatican has blasted New Moon, calling it "deviant" and a "moral vacuum".


The Twilight sequel, which hits cinemas this weekend, has been criticised by the governing body of the Roman Catholic Church for its supernatural references.


"This theme of vampires in Twilight combines a mixture of excesses that, as ever is aimed at young people and gives a heavy esoteric element," complained the Vatican's culture council leader, Monsignor Franco Perazzolo.


He added, "This film is nothing more than a moral vacuum with a deviant message and as such should be of concern."


The Vatican's stance comes as something of a surprise as they have softened their stance on certain blockbusters recently - approving the most recent Harry Potter film and calling the sequel to The Da Vinci Code "harmless entertainment".


Jag vet inte jag har inte sett filmen ännu men jag har svårt för att tro att jag ska tycka att den är avvikande och som ett moraliskt vakum?! :P Och det känns lite konsitgt att de kallar uppförljaren till Da Vinci koden som harmlösunderhållning och likaså Harry Potter.

Men alla får vi tycka som vi vill ^^

Kramar Bellz <33


Källa


Av Sofie - 21 november 2009 20:00

Hejhej!
Jag var som många av er och såg New Moon igårkväll. Bellz har inte sett den så jag vill inte diskutera den här än.

Men jag vill prata med er om den. Skicka ett mail till twilightsagan@hotmail.com och prata med mig om den,ställ frågor,berätta vad ni tyckte,osv!
Där kan ni även anmäla er till mitt nyhestbrev,där jag skriver lite om mitt liv och så,så ofta jag kan.


SÅ MAILA PÅ!


Kram

Christina<3

Av Sofie - 21 november 2009 19:45

Halloj :D


Hittade en liten artikel från Mtv News från röda mattan i New York med Kristen Stewart. De pratas redan om Eclipse.


NEW YORK - Med "New Moon" på biograferna den här veckan verkar det passande att stjärnorna redan börjar avslöja godbitar om den kommande "Eclipse" filmen. Och om fans tyckte Bella får en riktig åktur i "New Moon", blir det en överraskning Eclipse nästa år kommer på biograferna.


"I think Bella's little bit of treachery in the third one will be ... I think it's going to be a good scene," sa Kristen till Mtv News på röda mattan i New York.


Medan "Twilight Saga" har slungat Pattinson till Mega-stjärnstatus, ligger han inte på latsidan. Trailern för hans nya film Remember  Me" kom ut  i Torsdags (19e november), och det verkar ha ett lika drama fyllt av relationen - även om Pattinson inte ser parallellerna. "Det är inte lik" Twilight ", sade han. "[Men] förhoppningsvis kommer det att få samma fanbase."


Kristen Stewart elaborated on the pain Bella is about to go through in the third movie. "I'm looking forward to seeing the love triangle actually becoming a problem," she said. "We sort of innocently touch on it in 'New Moon,' but it actually becomes something that is very, very real."


Jag tycker att det blir spännande med Eclipse :D

Kramar Bellz <33

Bildkälla och källa

Av Sofie - 21 november 2009 19:30

God dag på er :D


Jag hoppas på att ni inte har tröttnat på videos med stärnorna för det kommer nya videos hela tiden,

Jag är bara tvungen att lägga upp denna för den är så rolig, det är Dakota Fanning som är på Jay Leno Show och det är jätte roligt.

Dakota ska göra ett quiz och hon är duktig på det men det är lite saker runtomkring som gör det roligt ^^

Men se upp för det är lite Spoilers också!

Titta så förstår ni vad jag menar, Kramar Bellz <3



Av Sofie - 21 november 2009 18:00

Tjosan :D


Vi blev tipsade om en video från en av våra läsare, som ni vet ser man Twilight lite överallt.

Har faktiskt inte sett så mycket tv reklam för den, men men.

I många serier har de pratat om Twilight och Cullens och det känns väldigt globalt, alla vet vad det är.

I klippet under pratar de också Twilight och Cullen men där är en kille som helt och hållet har missat Twilight.


Klippet kommer från Criminal Minds så ett stort tack för tipset :D

Kramar Bellz <33


Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Skapa flashcards