Twilight  News

Alla inlägg under juli 2010

Av Sofie - 18 juli 2010 18:00

Halloj :)


Har fått lite förfrågningar om jag inte kunde skriva lite om mig själv och jag tycker det var en bra idé, många av er är kanske nya här och vet ingenting om mig men nu kommer det lite backinfo om mig :)


Har alltid varit anonym här men nu släpper vi det, mitt riktiga namn är Sofie men då kanske ni undrar varför jag kallar mig Bellz? Jo det är taget från mitt andranamn som är Isabella :) Jag bor i en liten, liten håla där nästan alla känner alla men otroligt nog trivs jag ganska bra här.

Finns kanske inte mycket att göra men jag kan alltid sysselsätta mig med olika saker om just nu är det renovering av ett uthus som håller mig igång.


Annars brukar jag rita, läsa, sy kläder, designa, träffa kompisar, gå på bio (dock får man åka buss och tåg till den), pyssla med smycken och gravera glas. Fil är också något jag brinner för och jag brukar alltid sitta och titta på dom extra noga, musiken om den passar in och hur de har gjort olika scener. Jag har alltid något nytt på gång och mitt rum är i ständig kaos vilket mina föräldrar tröttnar på och jag får ofta kommentarer om att det ser ut som kriget har brutit ut eller att en orkan har drivit igenom. Men så är det när man är kreativ :)


Jag har två mindre syskon, lillebror och lillasyster och det är med min lillasyster som jag har mest gemensamt med. Två katter Gosis och Snurre heter dom och dom ligger mest och latar sig, hade en liten sart katt som hette Alice men hon dog när hon bara var ett halvår gammal. Och ja Alice var döpt efter Alice i Twilight (:


Bandet till Twilight har varit starkt sedan jag läste första boken och såg första filmen, jag var fast i böckerna och näst intill desperat efter att få läsa fortsättningen på dom. Det var en av anledningen till att jag startade bloggen men sen är det ni läsare som har fått mig att fortsätta med era snälla kommentarer och härliga åsikter om saker och ting ;D Jag älskar att läsa om vad casten hittar på utanför inspelningen och jag beundrar verkligen dem för allt bra de gör!


Just nu har jag sommarlov men sen ska jag börja andra året på den samhällsvetenskapliga linjen på gymnasiet. Ett val jag gjorde eftersom jag inte kan välja mellan mina intressen och det var en bred linje så vi får väll se var jag slutar sen.


Något som jag älskar är att resa och när jag var mindre bodde vi utomlands, ca 4 år i Hong Kong. Så Asien över huvudtaget älskar jag och Thailand speciellt, maten, värmen, den vackra naturen och framförallt de supertrevliga människorna. Så vem vet, enligt mina drömmar villl jag flytta dit när jag blir älldre (: Men Europa vill jag också undersöka och på min lista över måste åka till innan jag dör finns Frankrike, Italien, Tjeckien, Kroatien och olika medelhavs öar.


Ja det var lite om mig, får hoppas at ni vet lite mer om mig och att ni fann det någolunda intressant ^^ Är det något mer ni skulle vilja veta, fråga och kommentera gärna eller maila  mig på mytwilight@live.se.

Kramar Bellz <3


Bilderna i inlägget är tagna av mig ;)

Av Sofie - 18 juli 2010 16:45

Jag måste bara be om ursäkt för min frånvaro de senaste dagarna. Det har hänt lite skit i mitt privatliv och jag har tyvärr varken haft tid eller ork för bloggen. Ingen dator heller för den delen, har bara min iPhone men det är ju lite jobbigt som ni kanske förstår. Jag vet inte när jag kommer tillbaka igen men det borde ske någon gång de närmaste dagarna.Hoppas ni förstår:)//Marielle=)

Av Sofie - 18 juli 2010 13:45

Dakota Fanning är som många andra från Twilight Sagan på en massa tidnings omslag och tidningar. Dakotas senaste omslag var för Flare Magazine och det var fantastiska bilder på henne, Clevver Tv har satt ihop en video där man kan se bilder från tidningen och så berättar dom lite vad som står i den.


Dakota Fanning är en riktigt skicklig skådespelerska och jag blir bara mer och mer imponerad över henne, hon känns vara "down on earth!" och det gillar jag :)

Kram B <3


BildKälla

Av Sofie - 18 juli 2010 11:30

Michael Welch ( Mike Newton ) deltog i en USO tur och träffade soldatfamiljer och besökte ungdoms center. Vill ni se mer bilder än bilden under och läsa mer om vad han gjorde klicka här.

Här kommer ett utdrag-


“Traveling with the USO and meeting military families has been a new experience for me, and one that I will never forget. Hearing firsthand what it’s like to have a loved one deployed is humbling and it makes me realize how much military families sacrifice, and how grateful I am for their service.” – Michael Welch
Kram B
Källa
Av Sofie - 18 juli 2010 10:15

Robert Pattinson och Reese Witherspoon är i full gång med att filma Water for Elephants tillsammans och här kommer några nua bilder från inspelningen.

Det är lite roligt att Robert i denna filmen ska spela karaktären Jacob, det känns lite fel eftersom han och Jacob inte är så bra vänner i Twilight Sagan. Jag vet att dte inte är samma film men just namnet Jacob får mig att tänka på Taylor Lautner :p


Men bortsett från det tror jag att det kan bli en bra film, Reese är en super duktig skådespelerska och handlingen är något nytt. Filmen kommer att handla om Jacob (Robert) som hoppar på ett tåg och han träffar på en cirkus som han slår följe med. Cirkusen försöker klara sig genom den stora depressionen och Jacob som nästan har tagit examen som vetreinär får ta hand om djuren. Jacob träffar också ryttarinnan Marlene (Reese) som är gift med August som är djur tränare.


Ja vad säger ni, ett filmval för 2011?

Kram Bellz <3


imagebam.comimagebam.com

imagebam.comimagebam.com

Källa

Av Sofie - 18 juli 2010 09:30

Hittade denna parodin över på Twilight Sweden.

Jag vet inte om jag gillar den eller inte gillar den men lite rolig var den och jag måste säga all cred till de svenska killarna som har gett sig in på Twilight banan.

Härligt att se lite killar som gör något sånt, men ja kolla och bedöm själva vad ni tycker ;P Den heter Twilight The Asum Parodi.

Kramar B :)<3


twilighttheasumparodi

Källa

Av Sofie - 18 juli 2010 09:00

God morgon solstrålar :)


Idag väntar en dag med jobb och städning och förhoppningsvis håller sig vädret bra hela dagen.


Hittade en super duper gullig intervju med Ashley Greene och hennes gröna kompis från M&M's. Det var ett tag sedan den gjodes eftersom de på slutet säger att Eclipse har premiär imorgon. Men helt klart en sevärd video ;D

Kram B <3


Källa

Av Sofie - 17 juli 2010 19:30

För att jag inte ska spoila för mycket skriver jag såhär denna gången, underst kommer ni kunna klicka vidare för at komma till det riktiga inlägget men läs detta först!


Om ni klickar vidare så är det en Breaking Dawn spoiler så ni som inte har läst boken klicka inte om ni inte vill ha någon spoiler. Jag vill absolut inte förstöra någonting för dom som inte läst boken ;)


Ni som har läst boken och vill ha lite spoiler klicka här!

Kram B <3

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Skapa flashcards