Twilight  News

Alla inlägg den 24 juli 2010

Av Sofie - 24 juli 2010 19:45

I våras när jag var på filmfestival i Malmö såg jag sverige premiären av filmen Fantastic Mr. Fox och här kommer en recension om filmen.


Orgnialtital: Fantastic Mr. Fox (svenska. Den fantastiska räven)

Regissör: Wes Anderson

Utgivningsår: 2009

Genre: Komedi/Animerad/Familj

Längd: 87min

Produktions land: USA, Storbritannien

Skådespelare: rösterna George Clooney (Mr. Fox), Meryl Streep (Mrs. Fox)

Vart kan jag se filmen? Kommer ut på Discshop.se den 18e augusti 2010, vanlig dvd kostar 169kr, Blu-ray 249kr


Handling:

Filmen bygger på en roman från Ronald Dahl (han som skrev Kalle och chokladfabriken). Det är en filmatisering av den charmige och sluge Mr.Fox som nu har lagt sina vilda dagar bakom sig. Han ska bara göra en liten räd först mot de tre elakaste bönderna Boggis, Bunce och Bean. En historia om vänskap, att gå över gränsen och ansvar.


Vad tyckte jag?

Mycket kul att George Clooney och Meryl Streep gör rösterna till Mr & Mrs Fox de passar siper bra! Det är en helgalen komedi som bjuder på många skratt och filmen var animerad på ett mycket roligt sätt tycker jag. Klockren humor, jag trodde inte att jag skulle gilla filmen när jag såg trailern men jag hade fel :)


Av mig får Fantastic Mr. Fox 8/10

Filmtrailern och lite bilder kommer här, Kram B <3



Källa, Källa

Av Sofie - 24 juli 2010 15:00

Ja genom åren har Kristen Stewart haft många olika stilar, här under kommer lite bilder på de olika stilarna och jag undrar vilken stil ni gillar bäst?

Lämna en liten kommentar, Kramar Bellz :)<3


1.  2005 In The Land of Women         2. Tagen 2005

            

3. 2007 Into the Wild                   4. Runt 2008

Actress Kristen Stewart arrives at the Los Angeles premiere of Paramount Vantage's 'Into the Wild' held at the Director's Guild of America on September 18, 2007 in Los Angeles, California.       

5. Twilight premiären 2008          6. 2009 inför The Runaways

  

7. 2010 inför On the Road

Bildkälla 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Av Sofie - 24 juli 2010 11:45

Har fått önskemål om mer fakta på bloggen so here it comes :)


Fullständigt namn: Xavier Samuel

Född: 10 december 1983, Hamilton, Victoria, Australien


Minibiografi:

Xavier föddes i Hamilton, Victoria och blev son till Maree och Clifford Samuel. Han är mellan barnet med en stora syster och en lillebror. Han växte upp i södra Australien närmare bestämt i Adelaide. 2001 tog han examen vid Rostrevor College och under sista året tog han också drama lektioner på Christian Brothers College för läraren Amanda Portus. 2005 studerade han vid  Flinders University Drama Centre men innan det  (2003) hade han setts i en australiensisk Tv serie som heter McLeod's Daughters.


Tv/Filmroller:

  • The Twilight Saga: Eclipse (2010)
  • Road Kill (2010) 
  • The Loved Ones (2009)
  • Drowning (2009/II)
  • Dream Life (Tv -serie 2008)
  • Newcastle (2008)
  • September (2007) 
  • Angela's Decision (2006)
  • 2:37 (2006)
  • "McLeod's Daughters" (Tv-serie 2003)

  • Kommande:

    • Anonymous (2011) (post-production)

    Det var lite om den australiensiske snyggingen :) Vi hoppas väll på att få se mer filmer med honom snart! Kram B <3


    Bildkälla


     

     

    Av Sofie - 24 juli 2010 09:30

    Har nog missat att lägga upp denna bilden på Ashley Greene , hon var med på omslaget för tidningen Bliss. Å va hennes hår är fint, vill ha så långt och lite lockigt :) Men jag antar att jag får locka det.

    Kramar <3



    Källa

    Presentation

    Omröstning

    vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
     Twilight
     New Moon
     Eclipse
     kan inte välja, alla är lika bra :)

    Fråga mig

    94 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
          1
    2
    3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31
    <<< Juli 2010 >>>

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Tidigare år

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Gästbok

    esafe

    ESafe.se

    Gratis Bio

    Gratisbio.se

    Webfaktura

    Öresbud


    Ovido - Quiz & Flashcards