Twilight  News

Alla inlägg under juli 2010

Av Sofie - 15 juli 2010 18:30

Hejsan svejsan :D


Nu är jag hemma från min morfar igen och jag har länge funderat över en sak och nu behöver jag lite hjälp av er!

Har länge utlovat en tävling men jag har fastant lite för jag vet inte vad ni skulle tycka vara roligast att vinna? Så jag har tre förslag som kommer här under och jag vill att ni ska välja vilket ni hällst skulle vilja vinna :) Så ordnar jag en tävling sen.

  • Första förlaget är ett handgjort smycke av mig, har nog haft två sådana tävlingar innan.
  • Det andra fösrlaget är en drömfångare, om ni tänker er något i stil med den som Jacob ger Bella i New Moon :) Kommer inte vara exakt likadan eftersom jag inte kan hitta en liten silver varg någonstans, men annars har jag försökt att efterlikna den så mycket det går :)
  • Det sista alternativet är en tallrik som jag har graverat ett Twilight Saga mönster på. Skickade iväg en sådan tallrik till Isabelle L i våras och hon vann New Moon motivet. Ni kan se bildern här under ;)

 Så det ni behöver göra nu är bara att kommentera vilken sak ni skulle vilja tävla om ;D Hoppas det låter bra! Här kommer lite bilder så bara välj.

Kramar Bellz <3


2. Drömfångare i stil med denna.



 Här kommer bilder på tallrikarna, bläddra vidare för att se alla bilderna ;)

Den första med Edward och Bella finns fortfarande kvar, är det något speciellt motiv ni skulle vilja vinan kommentare vilket så ska vi se om det går att fixa.

Sista bilden är på ett liknande smycke som jag hade tänkt att tävla ut om ni väljer det :)

bildKälla

Av Sofie - 15 juli 2010 15:45

Nu bär det av till morfar en liteb stund. Men först vill jag bara säga att jag är så glad för att Twilight Saga casten är så fantastiska! Det är så många av dem som är så givmilda och gör olika saker för välgörenhet och det är jag så glad för :)

Vet knappt om jag beskriva hur jag känner men det är nästan som jag är stolt över dem ^^ När släktingar och liknande frågar om Twilight så skryter jag nästan alltid med hur generösa de är utanför filmerna och att dem jobbar med så många olika projekt och liknande.


Näst i raden för en god sak är Alex Meraz (Paul) som är med i  Defenders of Wildlife och deras buskap är att vargen är utrotningshotad. Ett område i Usa som är drabbat av detta är delstaten Washington där faktiskt hela Twilight världen utspelar sig. Mycket bra Alex blir lite + i kanten på dig, och kolla in videon vilka söta små vargar!`Kramar Bellz (:


Källa

Av Sofie - 15 juli 2010 13:15

Snart ska jag rensa ut min klädgarderob (vilket kan behövas) får passa på att vara inne och göra det när det är regnigt ute. Men jag tänkte att jag skulle tipsa er om en artist som är en av mina stora favoriter just nu.

Hon heter Ellie Goulding och är en brittisk sångerska och honsläppte sin första skiva den 1mars 2010 och sedan den kom ut har jag lyssnat på den in och ut!

Hennes låt Starry Eyed är med på soundtracket till filmen Kick Ass :)


Här kommer låten Starry Eyed och hittade en passande video med Kristen Stewart bilder och lite Robert är det med. Jag själv tycker också att texten passar in på Twilight och i början när hon sjunger hit,hit,hit, hit, hit me with lightning tänker jag på Bella. Hon och Edward föll för varandra lika snabbt som blixten slår.

Men det finns mer i texten som får mig att tänka på Twilight och vill ni kolla in låt texten klicka här :)

Vad tycker ni om låten? Kramar Bellz <3


Av Sofie - 15 juli 2010 11:30

Jag tänkte bjuda på en favorit i repris, jag tror att de allra, allra flesta sett den här videon men den är ju så jävla bra! Kan se den hur många gånger som helst, helt underbar är den <3



Mycket bra!


Måste bara ventilera sak som jag funderat på ett tag. Ända sen jag publicerade första kapitlet av Roses. Och det är hur negativ kritik fastnar.


Jag menar, skulle man få många JÄTTEFINA presenter och några som inte var fina så skulle man ju inte direkt fokusera på de man inte gillade. Men de är inte de fantastiska, underbara kommentarer jag får som fastnar. Det är de trista som gör det. Men jag jobbar på det! Jag läser era underbara kommentarer om och om igen och jag älskar dem!


//Marielle=)

Av Sofie - 15 juli 2010 09:45

Här är till alla Jackson Rathbone/Jasper fans :) Lite nya bilder från photo shootet han gjorde för Nylon, känner igen några bilder men de flesta hade jag inte sett och jag hoppas att ni tycker om dom :D Måste nog säga att en av favorit bilderna är en av de understa bilderna när han har solglasögon på sig!

Kram Bellz <3



imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com

Källa

Av Sofie - 15 juli 2010 09:00

God morgon (:


Hoppas alla hade det bra igår, jag och min kompis åkte och badade och vi badade nog 1 timme i sträck och det var underbart varmt i vattnet. Sen blev det en myskväll och vi gjorde egna pizzor och kollade på film :)


 Dakota Fanning som spelar bad vamp Jane är med i den kanadensiska tidningen Flare Magazine. Här under kan ni se två fina bilder på henne från tidningen, och på omslaget har hon en jättesöt klänning :)

Här kommer ett utdrag  från tidningen-


  • On her down-to-earth daily life: “I have such a normal life when I’m not working . . . It’s just nice to be around people you care about and who know you best.”
  • On acting alongside Kristen in Eclipse: “Kristen is one of my best friends, so it was really funny playing her enemy in Eclipse . . . But that’s what acting is and when they yell ‘cut,’ you can go back to your normal self.”
  • On her favorite wardrobe staple: “In Push, I wear these Doc Martens. They’re worn-in and they’re so soft, and they’re one of the only ones that were made with a zipper. That has affected my style in a completely new way. Now I wear them every day.”

  • Kristen och Dakota verkar ha blivit riktigt bra vänner efter att ha spelat in New Moon, Eclipse och The RUnaways tillsammans :D Kram B <3


    Källa

    Av Sofie - 14 juli 2010 16:30

    Spoilers för er som inte läst Breaking Dawn!

    Hittade en mycket bra intervju med Melissa Rosenberg som är manus författare till Twilight Saga filmerna. I denna intervjun som hon gjorde med Popsugar pratra hon om att filmerna delas i två, om att Stephenie Meyer (författare till böckerna) har blivit mer involverad i filmerna och nu är producent.


    PopSugar: How did you feel about the decision to split Breaking Dawn into two movies?
    Melissa Rosenberg: Relief, actually, because it was going to be quite a challenge to condense such a large book into one movie. That's always the challenge with all of these and, more so, Breaking Dawn. Having a little more room to breathe is nice . . . on the other hand, there's also the challenge of making sure there's enough to fill two movies.


    PS: What responsibility do you feel toward the fans? Are they on your mind during the writing process?
    MR: The responsibility I feel to the fans? Well, there's one: making them happy, of course. I want people to enjoy the movie and not feel that I killed their favorite novel! But what I've realized is, you can't satisfy all the people. But the real weight that I feel is a very heavy responsibility, knowing that a lot of women and young girls are seeing this, and watching to make sure that what's portrayed in the film is that Bella's a strong female role model. That the messages they're getting are positive ones.


    PS: How involved is Stephenie Meyer in the writing process and what is your relationship with her like?
    MR: Stephenie is very involved. My relationship with her has only gotten better with every movie. When I met her and began to engage, I had no reason to be protective. I found her to be extremely collaborative and a tremendous resource. So I began to engage her more and that happened more on New Moon and even more in Eclipse . . . She weighs in on every draft of the outline, every draft of the script. She's on set. She's very involved.


    Översättning komemr här och den är gjord av mig Bellz ;)


    PS: Hur känner du inför beslutet att dela Breaking Dawn till två filmer?

    MR: Lättnad, faktiskt eftersom det skulle vara en svår utmaning att förkorta en så tjock bok till en film. Det har alltid varit en utmaning med de här böckerna, och ännu mer med Breaking Dawn. Att ha lite mer andningsutrymme är skönt...men å andra sidan är det en utmaning att få tillräckligt för att fylla två filmer.


    PS: Vilken plikt känner du inför fansen? Har du dem i tankarna när du skriver?

    MR: Plikten jag känner mot fansen? Det finns en: att göra dem glada, självklart. Jag vill att de ska njuta av filmen och inte känna att jag har förstört deras favoritbok! Men en sak har jag upptäckt och det är att man inte kan tillfredställa alla. Men till den största delen så känner jag ett tungt ansvar, jag vet att många kvinnor och unga tjejer tittar på detta och de ser Bella som en stark förebild. Så budskapet de får är positivt.


    PS: Hur involverad är Stephenie Meyer i manus skrivandet och vad är ditt förhållande till henne?

    MR: Stephenie är mycket engagerad. Min relation till henne har bara blivit bättre för varje film. När jag träffade henne första gången och började jobba med detta hade jag ingen anledning till att vara försiktig. Ja tyckte att hon var samarbetsvillig och hon är en fantastisk källa. Så jag började involvera henne mer i New Moon och ännu mer i Eclipse... Hon väger in och granskar varje del av manuset. Hon är på inspelningen. Hon är mycket engagerad.


    VIll ni läsa mer klicka här :)

    Kramar Bellz <3

    Källa

    Av Sofie - 14 juli 2010 13:45

    Jag vet inte om ni tänkte på det när ni såg Eclipse men Kristen Stewart som spelar Bella har ju en peruk på sig. Ska jag vara ärlig tänkte jag inte mycket på att det inte var hennes hår, tänkte ni på det?


    När Kristen var med på Lopez Tonight Show pratade dom om Breaking Dawn och om att studion hade erbjudit henne mycket olika saker för att hon inte skulle klippa sig inför Eclipse. Men hon klippte sig eftersom hon skulle spela i The Runaways och därför hade hon peruk i Eclipse.  Men nu avslöjar hon att hon kommer att ha sitt riktigta hår i Breaking Dawn och hon kommer alltså inte att ha peruk! “I’m not going to have a wig in the next one–I’m just going to have my own hair”


    Nu ska vi iväg o bada, ses senare :) Bellz <3


    Källa

    Presentation

    Omröstning

    vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
     Twilight
     New Moon
     Eclipse
     kan inte välja, alla är lika bra :)

    Fråga mig

    94 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
          1
    2
    3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31
    <<< Juli 2010 >>>

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Tidigare år

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Gästbok

    esafe

    ESafe.se

    Gratis Bio

    Gratisbio.se

    Webfaktura

    Öresbud


    Ovido - Quiz & Flashcards