Twilight  News

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Sofie - 6 december 2009 21:45

Good night :D

 

Jag hoppas att ni alla har haft en jätte bra dag idag och så hoppas jag att ni gillar den nya headern, ville ha lite jultema ^^

Som sagt det luktar kakor och nygjort julgodis och kanske snart kan man förstå att det är jul igen.

 

Sammanfattning av dagens inlägg:

Kramar och sov gott alla läsare :)<33

 

Bildkälla

Av Sofie - 6 december 2009 21:30

Hejsan :D


Då var det dags för att öppna dagens lucka och vet ni vad vi hitatr bakom den?

Jo ett meddelande från Christina :D

Så lucka nummer 6 här kommer den:


Hej!
Mig har ni inte hört ifrån på ett tag. Men nu var det dags att kika in och säga hej till er alla och berätta hur mycket jag saknat er.

Julen närmar sig,närmare bestämt 18 dagar kvar.

Tyvärr har december månad inte bringat nått bra för mig. Jag och pojkvännen har brutit upp och det bringade olycka,sorg och smärta som fortfarande inte är borta. Men det får tiden läka,såret i hjärtat försvinner när tiden bestämmer.

Men nu är jag bara här för att önska er en fantastisk december och en fantastisk jul så hörs vi snart!

PussKram
Christina<3

Av Sofie - 6 december 2009 21:00

Hejsan Hoppsan :D


Jag har som sagt frågat er om ni vill ha en liten diskussion om New Moon och om man kollar på vad majoriteten söger så vill de ha de.

Har väntat ett tag för tat så många som möjligt skulle ha chans att se filmen så har du inte hunnit se filmen så varnar jag er för att det kan komma att bli spoilers i inlägget.

Jag tänke nu dra igång att både sammanfatta och skriva vad jag tyckte om filmen ;D

Blir det för långt kanske jag delar upp det, vi får se.


New Moon:

Den 19 november i år hade äntligen New Moon premiär och det fann många förväntansfulla fans runt om i världen. Jag har hört både negativ och positiv respons på filmen men till stört del har det varit mycket positivt.

Alla ni som har sett filmen vet ju hur den började, man fick se klipp från Italien redan i början och ett fint citat i bakgrunden "These violent delights have violent ends, and in their triumph die, like fire and powder, which as they kiss, consume."

Citatet är hämtat ifrån Romeo & Julia och det är ett tema man kan se på flera ställen i filmen, redan här började hjärtat bulta och man blev mer och mer nyfiken. Sen kom scenen från boken när Bella ser sig själv som gammal och jag tycker att detta var en mycket välgjord scen.

Efter dröm scenen så kommer Charlie in och jag måste säga att han passar så bra i rollen som Charlie, han är en sån underbar skådespelare. Han skojar lite och man kan inte hålla tillbaka leendet som sprider sig på läpparna när han skojar med Bella.


Bildkälla


Som ni säkert känner igen från boken så gillar inte Bella att hon blir äldre, hon är ju faktiskt ett år äldre än Edward vilket hon inte finner det minsta roligt.

Henns vänner som vi också såg i Twilight är på plats men försöker vara deskreta om födelsedagen.

I Twilight var det ju inte så mycket kyssar mellan Edawrd och Bella men redan här på parkeringen märker man deras starka band mellan varandra. Men sen kommer Jacob och ger sin prsent och jag vet inte varför men jag blev lie arg på honom för att han störde dem :P


I New Moon finns det många bra scener och en av de jag tycker mycket om är scenen där man ser Alice och den som kommer efter i klassrummet. Alice är som ni kanske vet en av mina favoriter och hon är så glad och Japser manipulerar Bellas känslor. En rolig scen :D Sen är det scenen när de sitter och kollar på Romeo och Julia och en rolig sak var när de visar alla ansikten och Eric sitter och gråter, visst älskar vi känsliga killar?

Edward tvingas citera och detta är helt underbart


"O, here
Will I set up my everlasting rest,
And shake the yoke of inauspicious stars
From this world-wearied flesh. Eyes, look your last!
Arms, take your last embrace! and, lips, O you
The doors of breath, seal with a righteous kiss
A dateless bargain to engrossing death!"


Efter det är det så mycket som händer så det får vi ta imon, märkte att det hade blivit ganska mycket :P Men det bara flöt på när jag skrev och jag hoppas inte att ni blev uttråkade ;) Om ni vill dela med er av vad ni tycker och tänker om det vi tog upp här kommentera då eller maila till mytwilight@live.se

Stora Kramar Bellz <33

Bildkälla & Bildkälla

Av Sofie - 6 december 2009 20:30

Hejsan :D


Nu har jag gjort klart biskvierna och de blev goda, snart blir det lite mat och kanske läsa lite på idrottshäftet.

Jag hoppas ni alla haft en bra eftermiddag och snart är det kväll igen.

The Examiner hade en artikel om en tjej som hade filmat tre minuter av New Moon på bio och hon fick hårda konsekvenser läs här under:


A birthday party that included a trip to see ”The Twilight Saga: New Moon” could send 22 year old Samantha Tumpach to prison for three years.

Samantha Tumpach from Chicago Illinois, captured 3 minutes of the film on her video camera why taping part of her sisters surprise birthday party.

The managers at the theater contacted the police and Tumpach was arrested. She spent two days in jail and now has felony charges to face for illegally copying a movie.

There is a zero tolerance policy that prohibits video or audio recording of any portion of a movie. The motion picture industry has encouraged this.

She only recorded a small portion for a birthday video, but it’s up to local police to determine what happens from this point forward.

I really don’t know where I stand on this. I for one believe that piracy is very wrong and people should be punished for it. However with something like this I don’t think she deserves 3 years in prison either. She’s not going to sell the video or anything like that. So it’s up to the law to figure out where to go from here now.

Ja tre år låter inte rolit, undra hur det blir.

Men gör inte samma misstag! Det är det nog inte värt, bättre att vänta på att den kommenr på bio :P

Kram på er <3


kristen_robert_new_moon(2)

Källa via thetwilightsaga.se

Av Sofie - 6 december 2009 20:00

Hej hopp!


Glada nyheter till alla Muse fans för de ska till Roskilde :D

Såhär stog det på Msn:


Muse är klart för Roskildefestivalen nästa år. Samtidigt offentliggör arrangörerna namnen på tre danska akter som också tackat ja till att spela: The Kissaway Trail, Dizzy Mizz Lizzy och DV Jørgensen.

Muse är klart för Roskildefestivalen nästa år. Samtidigt offentliggör arrangörerna namnen på tre danska akter som också tackat ja till att spela: The Kissaway Trail, Dizzy Mizz Lizzy och DV Jørgensen.

Det brittiska bandet Muse blir ett av Roskildefestivalens stora dragplåster nästa år. Just nu är Matthew Bellamy och hans bandkollegor aktuella med plattan "The resistance". Roskildefestivalen hålls den 1-4 juli.


Ja då vet kanske endel av er vad ni vill göra i sommar?

Muse är riktigt bra och det är tack vare Twilight som jag upptäckte dem så tack :D

Kramar <33


Muse till Roskilde. Foto: Scanpix
Av Sofie - 6 december 2009 19:15

Hejhej :D


Chaske Spencer som spelar Sam i New Moon har gjort en liten video där han visar lite style tips. Kanske mest för killar så kolla noga :)

Men jag tyckte att videon var ganska rolig, kul att få se lite vad han  tycker om kläder.

Fint ska det va, Diesel bland annat :D


Kramar <3


Av Sofie - 6 december 2009 18:45

 Hejhej :D


Nu har vi bakat kakor i alla olika storlekar, former och smaker.

Mysigt med julbak men det är lite jobbigt så nu får jag pusa med lite historia som jag måste skriva klart. 


Men först tänkte jag kika in här och se om jag hittade något kul :)

HIttade lite små videos´med Robert, Kristen och Taylor och de heter Stocking of Truth videos och i bakrgunden spelas det lite julmusik.

Kolla in videosarna under och se deras svar, men så chokande var det kanske inte? :P 


Hehe, Kramar <3




Videokälla

Av Sofie - 6 december 2009 18:30

Hejsan Hoppsan :)

 

Hittade en intervju med Noot Seear som hon gjorde med Life & Style Magazine och de pratade lite skönhetstips.


GET RAVISHING RASBERRY LIPS FOR YOUR HOLIDAY OFFICE PARTY

One swipe of a vibrant raspberry-red lipstick gives any look instant holiday cheer. “It draws attention to the lips and gets them ready for mistle-toe kisses!” Noot said during this exclusive Life & Style photo shoot.


FOR A HOLIDAY COCKTAIL PARTY: ADD SHIMMER TO LIDS FOR AN EYE-CATCHING LOOK!

This holiday season, make your eyes look like a winter wonderland with a wash of shimmery white shadow. “It’s so pretty yet approachable, which makes it perfect for a cocktail party,” says Berta Camal, the makeup artist on the shoot. Noot agrees: “It opens up the eyes and makes them sparkle.”


De tog också jätte fina bilder på henne, tycker om bilden där hon har hallonröda läppar :D

Kramar Bellz <3


1

Källa

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Skapa flashcards