Twilight  News

Alla inlägg under oktober 2009

Av Sofie - 27 oktober 2009 21:45

Tjenixen :D


Hoppas alla har haft en bra dag och att ni har en bra kväll.

Vi har nyss ätit och idag blev det hemmagjorda köttbullar och potatismos, super gott och snart är det dags att krypa ner i soffan och titta på en film eller något sånt :D


Som ni vet kommer New Moon casten ha ganska fullt upp i November, jag hittade en lista över deras schema så jag tänkte punka upp det här under till er.

Det står var casten kommer att vara mm, läs och enjoy!


1a November
• Convention i Paris, Frankrike med Bronson Pelletier, Charlie Bewley  och Justin Chon


11e

November
• Hot Topic Tour i San Francisco, Philadelphia och Minneapolis
• Nordstrom Tour i Cherry Hill, N.J., Minneapolis & San Francisco
• London Fan Event(?)


12e

November
• Fan event i Madrid,Spanien med Kristen Stewart, Rob Pattinson, Taylor Lautner och Chris Weitz på Madrid's Vistalegre Palace, startar kl. 7:15 pm.


13e

November


• Kellan, Ashley och Bronson Pelletier kommer att delta på Much on Demand (MuchMusic)


14e

November
• Fan event in München ,Tysklan med Chris Weitz, Rob, Kristen och Taylor


16e

November
• New Moon premiär på Village Theater och Bruin Theater i Los Angeles


18e November

• Kristen Regis & Kellys på CBS
• Kristen på Today Show på NBC


19e November
• Rob Regis & Kelly på CBS
• "Secrets of Twilight" special på E!
• Hot Topic Tour i Times Square , New York City
• Rob påToday Show på NBC


 
20 November
• New Moon har premiär på biograferna kl. 12:01 am
• Taylor Regis & Kelly på CBS
• Rob på the Ellen show på ABC
• Taylor the Today show på NBC.
 
Man kan nog säga att de har lite att göra!
Särskilt de sista dagarna runt 18-20, hoppas man kan hitta en massa roliga klipp från deras shower som de är med på.
Hehe men det kan man säkert :p
Kramar Bellz <33
 

Källa



3e November
• Rob och Chris Weitz i Tokyo

10e

November
• Fan Event Parigi, Chris Weitz, Rob, Kristen och Taylor

Av Sofie - 27 oktober 2009 21:00

Hejhej!
Vi har fått vårt första tips inskickat till mytwilighttips@hotmail.com där ni skickar in saker ni tycker VI borde ha på bloggen :)
Detta var från en toppentjej-Naba, som skickade in att man nu kan köpa en tidning gjord av Julia (tjejtidningen) som heter "Twilight"


Tack för tipset!


Jag ska cykla inom ICA imorn och se om jag kan sätta tänderna i denna gobit!


Kram
Christina<3

Av Sofie - 27 oktober 2009 20:00

Hejsan på er :)


Nu är jag hemma igen, vi var på Ikea en runda och handlade lite kuddar och sånt, sen hyrde vi lite film.

Det passar bra nu i höstmörkret, här bara regnar det och regnar det idag.

Tänkte översätta en intressant artikel från Mtv, den handlar om en undersökning som Fandango hade gjort när de köpte sina New Moon biljetter.

Talesmannen för Fandango Harry Medved säger såhär: 

2.500 nya "New Moon" biljetter har sålts och vi gjorde en undersökning bland våra köpare, undersökningen visade att 96 procent hade läst romanen (New Moon) - och 94 procent hade läst hela serien.

Men berättelsen blir ännu mer intressant när man inser att 68 procent av biljett-köparna inte var medvetna om "Twilight" franchisen till den första filmen släpptes i november 2008.

Så, i huvudsak, har endast 32 procent av fans som har köpt "New Moon" biljetter varit "Twilight" fans längre än 12 månader.

Nästa fråga på enkäten kretsade kring regissör nykomlingen Chris Weitz, han möttes av inledningsvis hård kritik från fanbasen när de valde att ersätta "Twilight" regissören Catherine Hardwicke.

De blev tillfrågade om de hade tro på "Golden Compass" filmmakaren, kommer han göra ett bra jobb med "New Moon", 95 procent av Twilighterna svarade positivt.


En stor del av denna vändning beror på att Twilighters har uppfattningen att Chris kommer att göra att göra ett bättre jobb med action scenerna än vad hans föregångare skulle ha gjort.

I själva verket hade 93 procent av alla köpare tittat på "New Moon" trailers på nätet, medan 77 procent säger att actionscenerna var en mycket dragande och 98 procent (!) Säger att skymtarna av "New Moon" såg bättre ut än "Twilight".

 

53% procent av Twilighters ska gå på Midnattsvisningen, 26 % kommer att se det vid ett annat tillfälle än öppningsdagen, och 21 procent kommer att se det under första veckan eller senare.

Ur denna publik, har 79 procent  planer på att ta med tre eller flera vänner.


Slutligen har Fandango även statistik på Team Edward vs Team Jacob rivaliteten - och tja, det ser inte vacker ut för Taylor Lautner.

Även "New Moon" kommer att innehålla mycket mer bioduks tid för Jacob Black, men endast 17 procent av biljett-köparna sa att de skulle välja honom, medan 83 procent valde Team Edward.

"Jag personligen är förvånad att Jacob inte får mer respekt från fansen," skrattade Medved.

"Han är en trevlig kille, och han förtjänar bättre."

Oj vilka siffror, detta kommer bli STORT!

Jag sammanställde lite siffror, det var 2.500 som deltog i dessa frågorna.


Av de 2500:


  • Hade 2400 personer läst New Moon
  • Hade 2350 personer läst hela bok serien
  • 1700 var inte medvetna om Twilight franchisen när Twilight släpptes
  • 2450 tyckte att New Moon såg bättre ut än Twilight
  • 79% av dem räknade med att ta med tre eller fler vänner vilket betyder att de kommer sälja minst 6000 biljetter till.
  • 2075 var Team Edward och 425 var Team Jacob

Vilka siffror säger jag bara, det är ju helt fantastiskt och snart är vi ju inne i New Moon månaden November :D

Bara jag som längtar?

Kramar Bellz <3


Bildkälla


Av Sofie - 27 oktober 2009 19:45

Hejsan svejan alla glada :D


Nu är det mesta av rummet städat och snyggt, garderoben rensad och alla hyllor och lådor.

Det känns jätte skönt.

När jag gick runt och städade funderade jag lite och det är många av er som har frågat när vi ska ha en chatt.

Under en tid har jag haft väldigt mycket att göra och det har Christina också haft men nu så har jag tänkt att jag Bellz skulle ha en chatt nästa söndag alltså den 1/11 2009.


Chatten kommer att vara mellan 19-20 på söndagkvällen.

Vill ni vara med och chatta med mig adda då mytwilight@live.se ;D

Jag hoppas att ni tycker detta skulle vara roligt, det har ju vart mycket uppskattat innan.

Lämna gärna en kommentar vad ni tycker om detta, Kramar Bellz <33

Bildkälla



Av Sofie - 27 oktober 2009 19:30

Hejhej!
Jag har nu hittat första twilightrelaterade intervjun med ett av de nyaste tilläggen i casten, Kristen Prout som ska spela Lucy.

Källa


eclipse

The newest vampire speaks up

Se upp Kristen Stewart för här kommer Kristen Prout. Okej,så hennes roll i "Eclipse" är inte riktigt lika stor som Kristen Stewarts,men vi är ganska spända för att få se henne som Lucy,den nyaste twilight-vampyren. Och kanske ska Kristen se upp?


För det låter som att Kristen Prout är all about Robert Pattinson. Eller Edward Cullen iallafall. Vi frågade henne om hon var på Team Jacob eller Team Edward och hon svarade: "Okej,jag är team Edward, jag är ledsen alla Jacob fans men det är Edward,dom är menade för varandra".

 

Så,borde Kristen Stewart se upp? Nej förmodligen inte. Vi tror helt enkelt att vad Kristen Prout menade är att hon vill att Bella och Edward ska vara tillsammans. Och inte att hon vill ha Edward för sig själv. Vi älskar en logisk tjej. Faktiskt,så brukar vi basera vårt val på vem som är snyggast!


Kirsten är spänd på att spela en vampyr i Eclipse,speciellt efter alla hennes girl-next-door-roller.  Hon säger att det är "en bra chans för under en lång tid var det väldigt mycket girl-next-dorr,och alla kommer tänka 'oj hon biter någon". Kristen är smart då hon vill spela många olika sorters roller. Inte för att det inte är spännande nog att vara med i en twilightfilm!


Om hennes karaktär Lucy säger hon "Karaktären är extremt farlig,och vad som är fantastiskt om att spela en vampyr är att du är farlig och du lockar ditt bete och sen vänder du dig mot dom" och hon tror att en anledning att hon valdes för rollen är pågrund av hur blek hon är! Dom behövde inte göra något åt hennes hy för hon var redan blek nog. 


Kram
Christina<3


Av Sofie - 27 oktober 2009 19:00

Hejhej!
Ni vet bilderna på Cam&Kellan jag lade upp igår från U2 konserten? Jag hittade även en bild på Kellan och Ashley,så tydligen var hon också där :)
Gud vad jag älskar hennes mörka hårfärg och den nya hyfsat nya frissan! Och kläderna,gud! Hon är min stilförebild!


DNP Random Things


Kram
Christina<3



Av Sofie - 27 oktober 2009 18:45

Tjoosan :D


Nu blir det SPOILER ALERT igen!!

Hittade precis bakom kulisserna på New Moon , jag vet inte hur länge detta klippet kommer att vara ute men jag hoppas att ni som vill se det hinner innan det är borta.

Men som sagt det är spoilers i den.

Kramar Bellz :)<33 


Av Sofie - 27 oktober 2009 18:28

Hejsan på er alla glada :D

Tänkte att nu när det snart är dags för New Moon premiären kunde vi byta lite tema här på bloggen.

Det fick bli en nu header med Bella, Edward och Jacob.

Jag har också använt mig av bakgrunden från Death Cab for Cuties låt Meet Me On The Equinox :)


Jag hoppas att ni tycker om den nya designen, Kram Bellz <3

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Skapa flashcards