Twilight  News

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

Walled In Film Recension

Av Sofie - 10 oktober 2009 21:45

Go kväll i stugan!


Jag tror att det är många som just nu kollar på fotbollen mellan Sverige-Danmark, här hemma är tvn igång och hela familjen är bänkad, mamma, pappa, lillasyster, lillebror och morfar.

Själv är jag inte så intresserad av matchen så jag tänkte att jag skulle recensera en film :D


Orginaltitel: Walled In

Regissör: Gilles Paquet-Brenner

Utgivningsår: 2009

Genre: Skräck

Längd: 100 min

Skådespelare: Cameron Bright (spelar Alec i New Moon), Mischa Barton


Handling:

Walled In handlar om den unga tjejen Sam Walczak (Mischa Barton) som nyss har tagit ingenjörsexamen.

Hon reser till en avskild plats för att övervaka rivningen av ett stort mystiskt hus, där lever hon en tid och hon träffar killen Jimmy (Cameron Bright) som är son till vaktmästaren.

Även om huset snart ska rivas finns det några hyresgäster kvar.

Sam studerar ritningar och inser att de inte matchar inredningen, det finns tjocka väggar och passager som inte finns på ritningen.

Som grädde på moset börjar Jimmy att upplysa Sam om den grymma historien om huset, de hittades 16 inmurade personer i huset och bland dem fanns Jimmys pappa, men mördaren hittades aldrig.

Arkitekten till huset hette Joseph Malestrazza, han var ett galet geni som byggde huset enligt pyramidernas konstruktion och huset sägs vara oförstörbart.

Tiden går och saker är inte som det ser ut att vara, vad är det egentligen som döljer sig under ytan?


Vad tycker jag?

Jag vet inte riktigt om man kan kalla det skräck, ibland var den läskig men i stort sätt tycket jag inte att den var så läskig.

Egentligen är jag nog ganska glad över det för jag är ingen skräck älskare så för mig var denna filmen perfekt ;)

Mischa och Cameron är duktiga skådespelare och gör en stor insats, handlingen är något konstig ibland men det var ändå något som gjorde att jag ville kolla på den.

Det var någonting som fick mig att känna att jag hela tiden ville se mer!

Och allt jag kan säga är att allt är inte vad det ser ut att vara...


Av mig får Walled In 6.5/10


Här under kan ni se trailern och några bilder :)

Kramar Bellz <3


Bildkälla, bildkälla


 
 
elle

elle

11 oktober 2009 10:09

nej gud va läskig, inte min sorts film:)

http://hallonflickan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 8 juni 2011 19:27

Hejsan Svejsan, sorry har varit bortrest i lite mer än en vecka nu så jag hade ingen möjlighet att lägga upp Breaking Dawn Part I trailern. Det första jag gjorde nu när jag kom hem var att leta upp den och gissa om jag gillade den! :D   Mycket br...

Av Sofie - 28 maj 2011 13:17

Hittade en riktigt fantastisk video från 'So You Think You Can Dance'. Audition och tjejen som dansar i videon heter Melanie och hon dansar till The Meadow som var med i New Moon, jag tror ni alla känner igen den fina låten :) Jag kan inte mycket om ...

Av Sofie - 25 maj 2011 17:28

Här kommer den första officiella postern för Breaking Dawn part 1! Verkligen passande tycker jag :D Nu ser jag verkligen fram emot trailern ;)   Källa ...

Av Sofie - 16 maj 2011 16:29

Fantastiska nyheter alla Twilight fans! Hoppas verkligen att detta är sant, men enligt Sérgio Sá Leitão, ordförande i RioFilme, kommer den första officiella Breaking Dawn Part 1 trailern att visas under MTV Movie Awards, och den ska innehålla scener ...

Av Sofie - 14 maj 2011 09:15

Imdb har nu släppt en lista över releasen av Breaking Dawn världen över och det ser ut som att vi får se BD den 18e november samtidigt som USA :) Spännande det är bara lite mer än 6 månader innan vi får se den!   The Twilight Saga: Breaking Dawn ...

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Ovido - Quiz & Flashcards