Twilight  News

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Sofie - 12 maj 2009 22:51

Hej på er :)


Här kommer en rolig nyhet, har inte med Twilight att göra men Sverige är i final på lördag i ESC :D

Kul att Sverige kom i final i alla fall!


Men nu ska jag lägga mig snart så detta blir dagens sista inlägg ;)

Vill tacka för alla era kommentarer, man blir så glad när man får kommenatarer av er :D


Sov gott kika gärna in imon!

Kramar Bellz<3


Twilight citat:

 Your hair looks like a haystack… but I like it. /Edward


Av Sofie - 12 maj 2009 21:48

Hej på er :D


Nu tänkte jag svara på två frågor som rörde samma sak ;)

Frågorna:

Jag tycker att skorna var väldigt fina och går det att köpa sånna någonstans eller finns det bara ett par? om du vet det så skulle jag bli väldigt glad om du skrev det :D

Jag har bara en fråga: vet du vad man kan köpa twilight skorna?? :D


Hej på er två :)


Jag har suttit en liten stund oxh letat lite och det är faktiskt så att jag hittade tre olika sidor med Twilight skor :)

Den ena är en svensk sida, klicka här.

Sedan finns den en engelsk sida som säljer skor, där finns lite priser läs mer här.

Den sista sidan jag har är en engelsk sida också, skorna är handmålade och det finns ganska många olika.

Det finns också några Harry Potter mönster men bläddra förbi dom så ser ni Twilight skorna :)

Kolla in skorna här.


Lycka till, hoppas ni kan köpa ett par skor :)

Kommentera gärna om det är något annat som ni undrar över och tack så mycket :D

Kramar Bellz <3


Av Sofie - 12 maj 2009 19:46

Hej på er :)

Jag tänkte köra lite dagens Tankar som jag lovade innna idag, mitt ämne är  Favorit karaktär!

Jag gav er en ledtråd, det skulle vara en karaktär som började på samma bokstav som skådespelerskan.


Vem är min favorit karaktär i Twilight serien?


På denna frågan får jag då inte svara Edward och Bella eftersom de är huvud karaktärerna.
Så då måste mitt svar vara Alice, ledtråden Alice-Ashley ;)!
Jag verkligen älskar denna karaktären, hon är så underbar och jag önskar själv att hon fanns på riktigt.
Tänk att ha en vänn som hittar på så mycket roligt och tar med en på en massa äventyr.
Hon har en bra klädsmak och älskar att shoppa och det är roligt, hon är jämt pigg och glad och det är så härligt!
Okej kanske inte bra att vara så glad när man är trött och så men annars är det bra!


Hon bryr sig och hon är pålitlig, hon försöker göra alla glada.

Jag vet inte riktigt varför jag har fastnat för henne så mycket, kanske är det för att jag ibland känner igen mig lite i henne.
Jag menar just vissa detaljer, hon är kort det är jag också.
Jag är ofta pigg, glad och sprallig när alla andra är trötta, jag erkänner är kanske en liten plåga ibland? ^^

Typ Pain in the
Jag älskar att shoppa och särskilt skor, jag älskar verkligen högklackade skor!


Som ni vet så kan Alice se in i framtiden och det är ju inget som jag kan,
men har ni någon gång fått en déjà vu?
Jag får det ibland och det kan va lite läskigt, ett exempel var när vi hade matte jag hängde inte riktigt med eftersom min mattelärare pratade med mina kompisar.
Plötsligt sa han-"Blir det rätt om man gör såhär?"
Jag som inte hade lyssnat fick en déjà vu och visste att jag skulle säga att det var fel.
Jag sa-"Nej då blir det fel."
Matte läraren -"Alldeles rätt, då blir det fel, bra jobbat!"
Haha jag hade ingen aning om vad han hade snackat om, mina vänner fårgade om jag kunde förklara varför det var fel men det kunde jag inte eftrsom jag inte visste vad det handlade om :p

Så kan det va inbland, men det var lite läskigt.


Nu vet ni vem min ena favorit karaktär är,  Alice!

Gillar ni också henne, eller vilken är er favorit?


Kramar Bellz <3


Av Sofie - 12 maj 2009 19:20

Hej igen :)


En av dagens stora rubriker är New Moon manuset hittat i soptunna! :0

Oj säger jag bara tänk att få hitta det i en soptunna, inte för att jag brukar rota i dom :p

Här kommer hela historien om manuset i soptunnan ;)


Det var en salong ägare från St.Louis som råkade hitta manuset till New Moon och Roberts kommande film Memoirs i en soptunna utanför Chase Park Plaza Hotel.

Istället för att läcka ut manuset kontaktade hon Summit.


-Det var Casey Ray som hittade de två manusen i en soptunna , hon var så snäll att hon lämnade tillbaka dom till Summit.

Hennes advokat sa att hon i gengäld får gå på båda filmernas premiärer.


Rykten säger att det ska ha varit New Moon stjärnan Anna Kendrick (Jessica) som ska ha lämnat manusen.

Men man vet ännu inte hur mnuset hamnade i soptunnan.


Oops kan man ju säga, det var ju tur att det var en ärlig person som lämnade manusen till Summit.

Men om det var Anna Kendrick som gjorde så manusen hamnade  soptunnan så tycker jag synd om henne!

Det hade inte varit roligt för henne om manusen hade spridit sig, Casey som hittade dom hade ju tur!

Tänk nu fåt hon gå på båda premiärerna, det hade inte varit helt fel eller vad tycker ni?!


Jag hade gärna gått på premiärerna :D


Anna Kendrick Papperskorgen Nymånadsdagen Script St Louis

Av Sofie - 12 maj 2009 19:08

Hej :)


Här kommer ett kort klipp med Channing Tatum, det har ju ryktats lite att han skulle kunna spela Railey i Eclipse.

Det var Melissa Rosenberg, manus författaren som startade upp tyktena.

Paparazzina frågar om han kommer att vara med men han säger att det ännu är ryken kolla på videon här under.


Jag tror att han skulle kunna passa som Railey, tror inte ni det?



Av Sofie - 12 maj 2009 18:55

Hello :)


Hittade nyss två nya bilder på Taylor, han hoppar över en brand post i regn :)

Tycker bilderna va lite härliga, undra om han vet att han blev fotad? ^^


Bilden kommer från Lainey Gossip och under bilden stog det:

He’s like a Jacob Black superhero in real life!


Det stämmer kanske lite eller vad tycker ni?


Taylor Lautner Jumps Fire Hydrant New Moon vancouver rain

Av Sofie - 12 maj 2009 18:09

Hej på er allihopa :D


Hoppas ni har haft en bra dag idag, vi hade nationella i biologi idag.

Det var ju inte precis något man kunde öva till ''/

Men det får gå som det går!

Slutade sent idag, men nu är jag hemma igen :)

Jag hoppas på att jag ska hinna blogga ganska mycket idag/ikväll för det ser ut som det har hänt ganska mycket på Twilight fronten idag! :D


Så jag börjar med att visa en ny fangjort New Moon trailer, bara för att jag älskar trailers ;)

Den är bra gjort tycker jag,  hoppas ni gillar den!



Av Sofie - 12 maj 2009 07:15

Hallo :)


Nu ska jag snart till skolan, så jag säger lycka till alla som ska ha nationella prov idag!

Jag hoppas det är lätt :)

När jag kommer hem blir det mer inlägg och jag kommer att skriva dgens Tankar ;)

Ledtråd, karaktär som har samma första bokstav i sin roll och i sitt riktiga namn.

Kan ni gissa vem det kan va?! ^^


Morgonens sista inlägg får va med ett klipp från ET Canada gjorde med Jacksons band 100 monkeys.

Lite småroligt var det allt så kolla på det :)

Ha en bra dag, hoppas ni kikar in lite senare!

Kramar Bellz <3



Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Skapa flashcards