Twilight  News

Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Sofie - 5 maj 2009 22:18

Nu sger jag God natt till er :D


Jag hoppas att alla sover gott i natt och att vi ses imon!

Idag skulle Teaser trailern för New Moon prel. kommit ut men det visade sig att den fanns på Blue-Ray skivan.

Har vi tur kan vi nog få se den ialla fall, jag ska göra mitt bästa för att hitta den!

Jag vill så gärna se den! :D


Nu tar det inte lång tid innan casten kommer till Italien för att filma, det är också så spännande!

Jag längtar, vill se nya bilder och videos :)


Eftersom jag inte fick ta på Teaser trailern idag så för ni nöja er med en video om The Volturi.

Den är riktigt bra gjord och verkligen värd att se!

Musiken höjer effekterna jätte mycket :)


Kramar på er Bellz<3



Av Sofie - 5 maj 2009 22:08

Go kväll på er :D


Hoppas att ni har haft en bra dag idag!

Ni får gärna kommentera vad ni tycker om kategorin tankar som jag precis påbörjade.


Då tar vi lite blandad info i det näst sista inlägget :)

Det kom lite nya bilder på Dakota Fanning idag från Lax flygplats.

Vi har inte sett några bilder på henne från inspelningen, så jag tycker det var kul att få en liten skymt av henne :)


Sedan tar vi ett citat ur Twilight och detta kommer ifrån när Edward och Bella är på ängen :)


I knew at any moment it could be too much, and my life could end — so quickly that I might not even notice. And I couldn’t make myself be afraid. I couldn’t think of anything, except that he was touching me./Bella


Bild på Dakota från flygplatsen ;)

Dakota Fanning Jane New Moon

Av Sofie - 5 maj 2009 17:44

Hej på er!

 

Nu var det dags att skriva dagens tankar.

Dagens tankar kommer idag att handla om Twilight böckerna!


När började jag läsa Twilight?

Om jag ska vara helt ärlig, och det ska jag vara så började jag läsa böckerna efter att jag hade sett filmen på bio.

Faktum var att jag så många gånger hade sett böckerna i affärerna men jag la inte märke till dom så mycket.

Detta är något jag verkligen har ångrat nu efteråt!

När jag hade sett Twilight på bio så köpte jag Om jag kunde drömma (Den svenska versionen av Twilight) och boken fångade genast mitt intresse.

Det tog inte mer än tre dagar sedan var fösta boken utläst, jag var tvungen att beställa När jag hör din röst och Ljudet av ditt hjärta så fort jag kunde.

Som vanligt slog min vanliga tur till och jag var tvungen att vänta nästan 3 ½ vecka på böckerna istället för 1-2 dagar.

Detta berodde på att adlibris hade något krångel och de inte kunde skicka ut böckerna i rätt tid.

Jag blev nästintill galen jag ville så gärna veta vad som skulle hända, jag kunde inte få nog av böckerna så de 3½ veckorna gick väldigt sakta!

Under tiden som jag väntade läste jag Om jag kunde drömma ett antal gånger :p


Efter långt väntande fick jag äntligen böckerna och det tog inte lång tid att läsa ut dem heller, sen var det dags för att vänta en gång till.

Denna gången fick jag vänta på sista boken Så länge vi båda andas (Breaking Dawn), och nu är den med utläst. 


Vad tycker jag om böckerna?

Ja vad tycker jag, det är kanske inte så svårt att gissa?

Jag tycker att böckerna är helt fantastiska, det är faktiskt så att de är väldigt beroende framkallande!

Jag säger såhär:

“Hela Twilight grejen is exactly my brand of heroin.”

Stephenie har skrivit böckerna på ett fantastiskt sätt, det går nästan inte att beskriva.

När jag läste böckerna blev jag så inne i dom att det kändes som det var jag som var tex Bella.

Känslorna kändes så verkliga, när Bella var glad och lycklig kände jag mig glad och allting var så bra.

När Bella däremot var ledsen och deppig som när Edward lämnade henne, blev jag ledsen och deppig så man kan säga när Bella var glad var jag glad, när Bella var ledsen var jag ledsen.

Det är ganska mycket text i böckerna men det är verkligen inte jobbigt att läsa dom, det går jätte fort och jag är lite ledsen över att jag har läst alla böckerna nu.

Men jag antar att det är så det är, man måste avluta en serie någon gång :C

 

Förstår ni vad jag menar med allt?

Ställ gärna frågor ;)

Sedan undrar jag:

Har ni känt likadant när ni läste/läser böckerna?

 

Kram Bellz <3


Av Sofie - 5 maj 2009 16:53

 Hej :)


Hittade två bilder som jag aldrig har sett innan!

Den ena är på Dakota som Jane, trodde ni att hon skulle se ut så?

Jag trodde ppå lite ljusare hårfärg, men jag tycker att

denna bilden är riktigt bra ;D

Sen har vi en bild under på hetingen Jacob! (Taylor)

 Tro det eller ej men det är en fangjord poster!

Jag tycker att den var jätte bra gjord, ser ni tatueringen

på armen?


 200905041827.jpg


Jacob Black New Moon

Av Sofie - 5 maj 2009 16:15

Hallo på er :)


Då var äntligen matte nationella slut!

Jag hoppas att det gick bra för alla som hade det idag :)

Jag tänkte bara säga att jag verkligen gillar Gossip Girl och idag när jag kom hem från skolan hittade jag detta på twilightlexicon!


I går visades ett avsnitt av Gossip Girl i Usa och kan ni tänka er de pratade om Edward och Bella!

Klippet finns här under och vill ni se delen där Jenny pratar om Twilight spola fram till 3.05

Detta klippet har inte visats i Sverige så det är lite spoilers för er som inte vill veta vad som ska hända! ;)



Av Sofie - 5 maj 2009 07:10

Nu är det dags för mig att äta lite frukost och förbereda mig för nationella i matte.

 Lycka till alla som ska ha nationella :)


Dagens tankar kommer att handla omTwilight böckerna och det skriver jag när jag har kommit hem från skolan.

Hoppas ni kikar in då :)


Ha en bra dag!

Kramar Bellz <3



Av Sofie - 5 maj 2009 06:53


The blasskriver om bandet Jack’s Mannequin nya album.

Stephenie Meyer har också haft ett finger med i spelet.


Det var inte som om hon stod bakom kameran, du vet, hon är en författare. Hon och Nobel (chefen) har samarbetat en hel del när det gäller utförandet av sina visioner och hur hon ville att den ser ut.


Lyssna på låten jag tycker att den är riktigt bra, jag vet inte varför men jag tyckte den var bra första gången jag hörde den!

Hoppas ni  med gillar den :)



Jack"s Mannequin "The Resolution" - Awesome video clips here
Av Sofie - 5 maj 2009 06:30

Hej :)


Hittade två nya bilder från New Moon inspelningen :)

Ser ut som Kristen posar lite åt kameran när hon sitter bak på motorcykeln.

Nu ser man också tydligt att Krisen åker med någon helt okänd person på motorcykeln.

Jag tror det stämmer men spekulationerna kring att det kan vara en av männen från pubben.


Vad tror ni?


new-moon-vancouver-set.jpg

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Ovido - Quiz & Flashcards