Twilight  News

Alla inlägg under april 2009

Av Sofie - 20 april 2009 19:18

Ashley Chow, en student vid David Thompson secondary i Vancouver har mindre än vänliga ord att säga om det faktum att New Moon filmades på hennes skola.

"Det verkade ganska lungt i början, men när du blandar de hetaste kändisarna med ett hemskt filmteam, förvandlas skolan till kaos.

Cafeterian stängdes i två dagar, de blockerade foaljén, och tvingade eleverna att gå omvägar för att de spelade in en "big-shot" film, det var inte coolt."

"Om de hade velat att vi skulle vara tysta, kanske de inte skulle ha uppfört sig som de ägde vår skola.

The crew kanske gillade våran skola men deras attityd hjälpte inte heller."

Oops detta låter inte bra, kanske överdriver tjejen eller vad tror ni?!

För min del hade de gärna fått filma på vår skola ^^

200904201038.jpg

Av Sofie - 20 april 2009 19:12

Det finns en ny intervju med Stephenie Meyer från den Australiensiska Twilight dvd releasen.

Hon berättar hur hemlighetsfull hon var när hon skrev Twilight romanen.

Hon höll hela processen med att skriva boken hemlig, inte ens maken fick veta, till slut var hon tvungen att berätta lite.

Såhär säger Stephenie:


“I didn’t tell him what I was doing,” Meyer says. “So he was mystified. And a little irritated that I was hogging the computer all the time. I had as hard a time telling him I was writing a story about vampires as Edward did telling Bella he was one,” she laughs.


After finishing the manuscript, Meyer’s sister persuaded her to approach a literary agent. Letters were sent to 15. Five of those didn’t bother to reply, while she received nine rejections. The last eventually led to a three-book deal and film rights.


200904200850.jpg

Av Sofie - 20 april 2009 19:06

Hej på er :)


Hittade lite bilder från Twilight-Gossip, man får en liten smygkik in i hallen.

Jag tycker att det ser fint ut tycker inte ni?

Det ser ut som det är ganska likt det huset dom hade i Forks, vilket jag tycker är jätte bra! :)


Bella House New Moon Vancouver Set

 


Av Sofie - 20 april 2009 18:44

Hej på er :)


 Skrev ju ett inlägg om Breaking Dawn innan, läs det här.

Tänkte därför lägga upp en bild jag ritade, inspirationen är hämtad från Breaking Dawn :)

Hade inte tänkt mig Bella klänning så egentligen, i boken beskrivs den som lite äldre design.

Men jag kunde inte rita den så, så det fick bli en lite modernare design :p

Hoppas ni gillar den, kommentera gärna hur ni hade tänkt er Bellas klänning :)


Inte jätte bra kvalite på bilderna eftersom jag har fotat mina bilder som sen tagit över dom till datorn, var snäll kopiera ej länka hit :)


På bilden står det "Breaking Dawn,

I’ve been waiting a century to marry you Miss Swan 



 

Av Sofie - 20 april 2009 17:49

Kommentar till Ashley Greene pic
När ska du ha di nationella?

Jag har matte imorn,engelska på onsdag och ännu ett matte på torsdag. sen är det so och spanska också men dom är inte nationella.

av Hanna den 20 april 2009


Hej Hanna :)


Jag ska ha matte nationella på torsdag, har haft mitt munliga matte nationella.

Sen har vi ett matte nationella 5 maj om jag inte minns fel?!

Ska ni med ha nationella i biologi?

Det ska vi ha i maj någon gång, sen ska jag ha mutligt nationella i engelska snart.

Sen är det vanliga läxor utöver det som so-prov, kemi-prov och tyska prov och läxa :O

Så det är lite att göra framöver, så jag hoppas att det går bra!

Lycka till hoppas det går bra för dej på dina nationella och dina läxor :D


Kram på dej :D

Av Sofie - 20 april 2009 16:47

Hej har glada nyheter till alla glada Twilight fans!


Det ser ut som vi kan ha tur med att Breaking Dawn ska bli film!

Det finns en pålitlig källa som heter TheWrap, de har en lång artikel om filmerna.

Har tagit ut lite som jag har översatt, vill ni läsa hela original artikeln klicka här.

Vill ni ha min översättning länga hit, var snälla kopiera inte ;)


Twilight uppföljaren New Moon är i full gång med inseplningen i Vancouver och dess uppföljare Eclipse är djupt inne i planeringsstadiet.

En person som står nära produktionen har berättat för TheWrap att arbetet med den fjärde och sista boken i serien "Breaking Dawn", kommer att starta sitt arbete i slutet av våren 2010.


Talesmannen för Summit Entertainment Paul Pflug vill inte bekräfta eller neka till ryktet utan säger bara "Summit has no comment on that rumor at this time."


Planeringen för den fjärde Twilight filmen innebär att storsäljande serie baserad på Stephenie Meyer's populära vampyr drama har kommit att dominera Summit Entertainments produktionsplaner.


Det innebär också att vi kanske i så fall får se tre efterlängtade filmer ur Twilightsaga på mindre än ett och ett halvt år alltså till slutet av 2010.

En oidentifierad topp chef på Summit ska ha sagt att det inte finns en produktion tidsplan för Breaking Dawn, de ska inte heller ha några planer på att filma i Vancouver.


Som ni kanske vet har New Moon bio premiär den 20 nov i år 2009, Eclipse har ett preliminärt release datum någon gång i juni 2010.

Breaking Dawn skulle i så fall logiskt sett ha premiär någon gång innan 2010 års slut.

Men det kan ju också vara så att den skulle kunna komma i början av 2011.


Chris Weitz, New Moon regissören rapporterar att de har en nuvarande budget på 50 miljoner dollar, alltså 13 miljoner större buget än Twilight!

Stjärnorna Kristen Stewart och Robert Pattinson och deras kollegor kommer att få ett par månaders ledigt innan de åker tillbaka till Vancouver, sen sommar.

De ska då påbörja inpelningen av Eclipse, regissör till tredje filmen är ännu inte vald.

Summit förnekar ryktena om att Juan Antonio Bayona skulle ha blivit vald till regissör för Eclipse.


Entertainment Tonight kommer den 23 aril (tors denna veckan) att visa exklusiva klipp från New Moon inspelningen.


Twilight som hade premiär i november 2008 drog in ca 380 miljoner dollar världen över, de hade bara en produktions budget på 37 miljoner dollar!

Där ser ni det är inte bara pengar som är receptet för framgång, har man en bra story och skådespelare/skådespelerskor kan man komma långt!

Undra då hur mycket hela Twilightsagan kommer att dra in sammanlagt?!?

Det kommer nog bli ganska mycket :)


Fangjord poster ;)

Av Sofie - 20 april 2009 16:18

Hej på er :)


Hoppas att ni har haft en bra dag, min dag harvarit sådär :s

Ikväll blir det att öva So och matte till nationella, så ska försöka blogga så mycket jag kan ändå!


Tänkte börja med att visa en ny bild på Ashley, från Lion and Lamb.

Hon är ju bara för vacker!


200904192153.jpg

Av Sofie - 20 april 2009 07:17

Nu ska jag säga hej då, måste till skolan snart :(

Jag hoppas att alla får en bra dag och att vi ses ikväll!

Har So prov imon, men jag ska hinna blogga ändå ;)


Morgonens inlägg får avslutas med en Twilight kalender, där kan ni ju räkna hur många dagar det är kvar till dvdn kommer till Sverige ^^

Jag vet svaret, 9 dagar!


Ha en bra dag, kramar <3



Twilight New Moon Movie

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Ovido - Quiz & Flashcards