Twilight  News

Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

"Eclipse" -Kärlek med bett

Av Sofie - 30 juni 2010 11:30

 Såhär skriver Aftonbladet om Eclipse och om jag inte har fel så har den ett bi mer än New Moon och det är alltid nåt :) 


Eclipse” – Kärlek med bett


En bit in i den tredje filmen i ”Twilight”-sagan ser det för en gångs skull ut som att alla ska få precis som de vill.
För Bella handlar det om att få ligga med sin kille Edward. För Jacob om att på allvar profilera sig som ett pojkvänsalternativ. Och för oss i publiken att få en fungerande film om den här kärlekskvalande triangeln. För till skillnad från den förra filmen i serien, ”New Moon”, som var ett präktigt haveri, lyckas ”Eclipse” faktiskt både vara lite skrämmande och göra Bellas kommande livsval – ska hon bli omvandlad till en vampyr eller förbli mänsklig – lite intressant.


Den nya regissören David Slade har gjutit ny energi i det här projektet och framförallt rensat bort nästan all den ofrivilliga komik som omgärdade de känsloladdade scenerna i förra filmen. Nu blir det mer i linje med regissören Catherine Hardwickes fina tonårsskildring i den första filmen, ”Twilight”. Men framförallt har Slade, som har skapliga vampyrrullen ”30 days of night” och ruggiga dramat ”Hard candy” med Ellen Page i bagaget, lyckats skapa lite spänning och dramatik. Ja, tillsatt lite bett i denna tidigare så blodfattiga filmserie. Det är ju trots allt bestialiska vampyrer det ytligt sett handlar om här. Och en del varulvar då.
Men aldrig får man vara riktigt glad.


För Edward släpper inte till (inte utan giftermål i alla fall) och hur mycket Jacob än flexar sin bara bringa så är och förblir Bella (nästan) helt trogen sin Edward.
Och som film är ”Eclipse” visserligen på ”Twilight”-skalan en höjdare.
Enskilda scener fungerar riktigt bra, speciellt de där Bella har helt vanlig tonårsdialog med sina föräldrar. Och den tidigare enbart irriterande Taylor Lautner får fördjupa sin Jacob en smula, vilket behövs för att göra honom begriplig.


Men det finns ett stort problem. Grundpremissen i ”Eclipse” är att rädda Bella – död eller levande. Hon måste skyddas från det genomonda gäng av ”newborns”, extra blodtörstiga vampyrer, som har henne på kornet. Ett uppdrag som både Edward och Jacob tar på sig utan att tveka. Deras motvilliga allians för att skydda sin älskade är kanske många tjejers ultimata fantasi – tänk att ha två hunkar som slåss för en – men jag tycker bara det känns provocerande mossigt. Och då har jag inte ens börjat prata om antisexbudskapet, som den här gången inte kan missuppfattas: utan ring på fingret blir det inget. Punkt.
Ja, ja, detta är något som ältats fram och tillbaka sedan ”Twilights” begynnelse och är tydligen inget som bekymrar fansen.
Och de är, som bekant, många.


Kramar B <3

Källa

 
 
Therese

Therese

30 juni 2010 12:33

sv: Ja när du kommenterade igår så satt jag i biosalongen och var galet upphetsad ska jag säga. Vid 00.01 satte de igång Eclipse. Och vilken början, vilken film, vilket slut! Massor med romantik och även spännande. Snacka om att David Slade har gjort ett kanonjobb! :D
Det blev en hel del gråt och även en hel del skratt. Så filmen var verkligen grym, måste säga att den slår New Moon i alla fall. Sen vet jag inte med Twilight. Men jag ska ta och gå och se den igen på lördag med en annan kompis, den var verkligen BRA!!
Kram Therese!

http://theresejohanssooon.blogg.se

 
Therese

Therese

30 juni 2010 14:06

sv: Du kommer inte bli besviken ska jag säga! Och det ska verkligen bli spännande att få läsa om vad du tycker om filmen sen! :D Hoppas du tycker lika mycket om den som jag! :D
Kram!

http://theresejohanssooon.blogg.se

 
Emma

Emma

30 juni 2010 16:52

Jag tycker att de hade lyckats med filmen, tycker helt klart att det är den bästa av dem :D Kram

http://emmaanystrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 8 juni 2011 19:27

Hejsan Svejsan, sorry har varit bortrest i lite mer än en vecka nu så jag hade ingen möjlighet att lägga upp Breaking Dawn Part I trailern. Det första jag gjorde nu när jag kom hem var att leta upp den och gissa om jag gillade den! :D   Mycket br...

Av Sofie - 28 maj 2011 13:17

Hittade en riktigt fantastisk video från 'So You Think You Can Dance'. Audition och tjejen som dansar i videon heter Melanie och hon dansar till The Meadow som var med i New Moon, jag tror ni alla känner igen den fina låten :) Jag kan inte mycket om ...

Av Sofie - 25 maj 2011 17:28

Här kommer den första officiella postern för Breaking Dawn part 1! Verkligen passande tycker jag :D Nu ser jag verkligen fram emot trailern ;)   Källa ...

Av Sofie - 16 maj 2011 16:29

Fantastiska nyheter alla Twilight fans! Hoppas verkligen att detta är sant, men enligt Sérgio Sá Leitão, ordförande i RioFilme, kommer den första officiella Breaking Dawn Part 1 trailern att visas under MTV Movie Awards, och den ska innehålla scener ...

Av Sofie - 14 maj 2011 09:15

Imdb har nu släppt en lista över releasen av Breaking Dawn världen över och det ser ut som att vi får se BD den 18e november samtidigt som USA :) Spännande det är bara lite mer än 6 månader innan vi får se den!   The Twilight Saga: Breaking Dawn ...

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Ovido - Quiz & Flashcards