Twilight  News

Alla inlägg den 17 april 2010

Av Sofie - 17 april 2010 20:15

För ett litet tag sedan såg jag en film osm jag hade tänkt att regissera nu ;)


Orginaltitel: Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief

Regissör: Chris Columbus

Utgivningsår: 2010

Genre: Äventyr, Fantasy, Komedi

Längd: 118min

Skådespelare: Logan Lerman som Percy Jackson, Pierce Brosnan som Mr Brunner, Alexandra Daddario som Annabeth och Brandon T Jackson som Grover Underwood


Handling:

Detta är historien om en inte helt vanlig kille och hans minsta problem är att han håller på att bli utslängd från skolan han går på. De grekiska gudarna på Olympia och monster från den grekiska mytologin är inte glada eftersom Zeus åskvigg har blivit stulen och plötsligt är Percy den första att bli misstänkt.

Utan att ha en aning vad som pågår tvingas Percy in i en ny värld och tillsammans med sina vänner leta reda på åskviggen och återlämna den till Zeus innan allt är förlorat. Men vem kan han igentligen lita på? och kan han rädda sin mamma?


Vad tyckte jag?

Jag måste säga att jag inte trodde att denna filmen skulle vara så bra, men jag ångrade mig ganska snabbt om den saken ^^ Jag tycker detta var en ganska rolig film och lite coola specialeffekter fanns det också. Själv tycker jag att den var ganska oförutsägbar film men det kan ha varit för att jag inte visste så mycket om den innan jag såg den ;) Men jag skulle rekomendera den till er om ni vill ha en spännande äventyrligfilm med komiska inslag :D

Ett plus var ju att Logan Lerman som spelar Percy är så söt ^^


Av mig får Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief 7/10

Har ni sett den, kommentera vad ni tyckte ;D

Här kommer trailer och bilder, Kramar Bellz <3


Källa, Källa, Källa

Av Sofie - 17 april 2010 19:30

Du har allvarligt att älska dessa killar. De har fullt med humor. Kolla in vad dom har gjort för inte så länge sedan en baddräkts liknande kalender med Jackson och hans band 100 Monkeys.Du kan se dom i större format hos eclipsemovie.org


Kramar från Patricia

        

källa:

http://brandheroin.livejournal.com/1093223.html

Av Sofie - 17 april 2010 19:00

     

Här kommer några snygga bilder på daddy Vamp Peter Facinelli

och bilderna kommer ifrån LA Direct Magazine.

Källa: 

Kramar Patricia

Av Sofie - 17 april 2010 18:30

Nya Heta bilder på våra två vampyrer Kellan Lutz (Emmett Cullen) och Xavier Samuel (Riley). De kommer ifrån de senaste numret av VMAN Magazine som kommer ut den 20 april.

Kände inte igen Xavier först men han var riktigt snygg på bildern! :D

Kram B :)<3


Källa

Av Sofie - 17 april 2010 17:45

Av Sofie - 17 april 2010 17:00

Hejsan :D


Hittade en intervju från Mtv.com och där Kristen Stewart pratar om att Bella är annorlunda i Eclipse och mycket lättare att spela. Hon är mer avslappnad och vet vad hon vill-


Stewart reveals in Entertainment Weekly’s summer movie preview issue, that made the character much easier to play. “I wasn’t as tortured as I was on ‘New Moon.’ Bella really knows what she wants in ‘Eclipse.’ She’s not just a dumb kid talking because she’s in love.”


That’s not to suggest that playing a more-focused Bella was a breeze. Though the teen matures over the course of the story, graduating from high school and getting engaged to Robert Pattinson’s Edward, at one point she is pulled back into the romantic embrace of Taylor Lautner’s werewolf Jacob. That scene was difficult, both because Stewart sees Lautner as something of a younger brother and because she understands that Bella truly loves Edward.


And then there’s an experience that fans have been looking forward to for years — one not strange at all but rather a long time coming: Edward and Bella’s engagement. Producer Wyck Godfrey said the scene will more than fulfill expectations. “She walks into Edward’s room, and there’s a beautiful four-poster bed, and it’s like, ‘Wow, here we go!’ “


O jag ser de scenerna framför mig och jag älskar när man läser Twilight böckerna för man får så fina bilder av hur de ser ut :) Men jag är mycket spänd över hur Eclipse ska börja :O

Kramar <3


Källa

Av Sofie - 17 april 2010 15:35

Hej, som alla vet så ska jag provblogga på den här bloggen. Så jag tänkte börja med att visa lite fan art som jag har gjort själv. Och om ni vill lägga ut bilderna så uppskattar jag om ni skrev mytwilight.bloggagratis.se via obsessedbytwilight.blogspot.se som källa.

                   

 Kramar Patricia

Av Sofie - 17 april 2010 14:30

Sitter med en massa tråkiga läxor och det känns aldrig som de tar slut! :(

Men nu tycker jag att jag förkänar en liten paus så det blir ett inlägg och lite lunch ^^


Taylor Lautner vår egen Jacob Black är i Paris just nu och som ni kan se på bilderna verkar han vara riktigt poplulär för det är fans överallt!

Kramar <3

Källa

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Skapa flashcards