Twilight  News

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Sofie - 13 augusti 2009 23:00

Good Night :)


Då var det filmtajm igen, men det är mysigt att krypa ner i sängen och kolla film.

Idag ska jag nog börja kolla på Secret Life Of Bees, i den är faktiskt Dakota Fanning med så det blir nog roligt.

Kvällens citat är hämtat från New Moon, Bella och Carlisle pratar om att Edward inte tror att vampyrer har någon själ.


I look at my… son. His strength, his goodness, the brightness that shines out of him—and it only fuels that hope, that faith, more than ever. How could there not be more for one such as Edward? /Carlisle


Jag ser på min...son. Hans styrka, hans godhet, ljuset som lyser från honom-och det fyller hoppet, hans tro, mer än någonsin. Hur kan det inte finnas mer för en som Edward? /Carlisle.


Jag gillar det citatet från Carlisle, det känns så starkt på något sätt.

Jag hoppas att alla sover riktigt gott och att vi ses imon, kramar <3




TwilightNew Moon and New Moon News
Av Sofie - 13 augusti 2009 21:30

Hejhej :)


Nu har jag fått lite mat i magen så nu är jag mätt och go,har lyckats lite mer med River Flows in You men början är knepig ''/

Men nu blir det ett inlägg om att Kristen och Taylor är med på omslaget till Entertainment Weekly, Mtv och Ew har lite info om det nya numret som kommer ut på fredag.


I en intervju säger Kristen att hon älskar Taylor, deras relation är söt och det håller han med om och det funkar bra för deras on-screene kemi.

"Det var mycket viktigt", säger Taylor.

"Edward och Bellas förhållande är så intensivt, men Jacob och Bella är mer avslappnade."


Taylor fortsätter, "Dom är så öppna mot varandra och kan berätta precis vad som hälst.

Så det var mycket viktigt att jag och Kristen att bli goda vänner för att göra ett bra jobb, vi gick inte till nöjesparker och sånt.

Det var mer att vi träffades hemma hos varandra, umgicks och åt lite mat.

Mycket av ingenting-bara tillbringa tid tillsammans".


Saker blev väldigt allvarliga för Kristen när de skulle filma, hon skulle uppleva hur svårt det skulle vara för Bella när Edward lämnade henne.

"Före scenen satt jag i min bil, och jag F***ing grät, jag grät så mycket att det gjorde ont att andas, jag var så överväldigad av scenen.

Det är en sån viktigt punkt i boken  och jag bara önskade att vi var klara", säger Kristen.


Det låter som om Break-up scenen kommer bli riktigt bra, så snälla att Kristen visar stora känslor i filmen men :)

Hon ska få oss att börja gråta, men det tror jag hon kan lyckas med!

Här kommer omslaget och en video.


Kram på er <3


Taylor Lautner New Moon Kristen Stewart Entertainment Weekly

Av Sofie - 13 augusti 2009 19:53

Hej :)


Det blev inte så mycket åska av det, skönt men det regnar fortfarande :/

Det blir mycket artiklar om tidningar idag, för här kommer ett till inlägg för Kristen är nämligen på omslaget för en av Brasiliens största tidningar.

Tidningen heter Capricho Magazine och jag säger bara Kristen ser strålande ut på omslaget, Smile to the camera :)


Kramar till er :D


Kristen Stewart Capricho lua nova

Av Sofie - 13 augusti 2009 19:19

Hej!


Ni vet Catherine Hardwicke som regisserade Twilight?

Hon håller på med en ny film, Hamlet och det är två Twilight stjärnor som har varit på audition för en roll i filmen.

Catherine vill inte säga vilka det är men hon kan ge lite ledtrådar-


"Vi håller på att filma samtidigt som Eclipse", förklarar Catherine.

Så det måste vara någon som har en mindre roll så att dom har tid att filma rollen i vår film.

Det kan ju också vara någon som har blivit dödad i filmen som inte längre har en roll."


Ja en som blev dödad var ju James, Cam Gigandet.

Kan han vara en av de två som har sökt för roll i Hamlet, jag gissar på att han är en men vem kan den andra va?

Vad tror ni?


Kommentera gärna vad ni tror, alltid kul att veta :D

Nu börjar det åska här så jag får nog pausa lite från bloggandet tills det försvinner, ses snart igen Kram <3



Movie Trailers - Movies Blog
Av Sofie - 13 augusti 2009 18:25

Hejsvejs :)


Nu är jag hemma igen, det blev en promenad och så hälsade vi på min farfar för det var ett tag sedan vi träffades.

Det blev fika och nu så håller jag på att försöka lära mig River Flows in you med Yiruma på piano.

Så otroligt fin låt men den var svår, men jag ger inte upp så lätt ;)

Nu kommer recensionen på Never Back Down.


Orginaltitel: Never Back Down

Regissör: Jeff Wadlow

Utgivningesår: 2008

Genre: Action, Sport, Drama

Längd: 110 min

Skådespelare: Cam GIgandet som Ryan McCarthy


Handling:

Filmen handlar om High School killen Jake Tyler, (spelas av Sean Faris).

Han och hans mamma och lillebror Charlie har precis flyttat till en ny stad eftersom Charlie är en duktig tennis spelare.

Jake är killen som lätt hamnar i trubbel och har inte den bäst relationen till sin mamma eftersom han tror att hon skyller pappans död på honom.

Kort efter att de har flyttat hamnar Jake i ett kickboxningsbråk där han blir förnedrad och nedslagen.

Efter att hans vänner och familj har blivit hotade söker han pp en fighting veteran för att träna upp sin kropp och sin mentala styrka.

Allt bygger på att han ska hämnas på mästaren Ryan McCarthy, (Cam Gigandet.)


Vad tycker jag?

Jag tycker om denna filmen, brukar inte gilla precis sånna här filmer men jag tycker att den var bra.

Även i denna filmen spelar Cam the Bad guy och jag tycker att han lyckades väldigt bra, i slutet av filmen så ville jag bara att Jake skulle slå ner honom :P

Det finns bra fighting scener och jag blev lite imponerad, Sean Faris som spelar Jake passade i rollen och han var snygg det är ju alltid ett +.


Av mig får Never Back Down 7/10


Lägger upp några bilder och nedanför dom finns trailern för filmen.

Tycker ni den verkar vara bra så finns det också del 1 av 11 under trailern, dubbelklicka på klippet längst ner så kommer du till yuutube så kan du se hela filmen ;)

Kram hoppas ni gillar den :D





Av Sofie - 13 augusti 2009 13:35

Hejsvejs ;)


Jag kollade runt lite på youtube och hittade två nya klipp från Clevver Tv, denna gången pratar de om kapitel 1 & 2 från New Moon.

Så för er som har glömt vad de två kapitlena handlade om kan få en snabb guide igenom de två kapitlena.

Jag tycker de som håller i det är riktigt bra, de pratar tydligt och det är lätt att hänga med.

Så det rekomenderas att kolla på dom två klippen här under ;)


Nu blir det mat sen blir det träna, så vi får hoppas att det slutar regna!

Kramar på er <3



Av Sofie - 13 augusti 2009 13:25

Hejsan :)


Nu har jag varit och tatt en spruta så nu är jag hemma igen.

Det är ganska okej väder idag, funderar på att jag ska träna lite snart för det är ju viktigt att hålla sig hälsosam ^^

Lite senare idag hade jag tänkt att resencera en film med Cam Gigandet som heter Never Back Down.


Men först så vill jag bara lugna er som kanske nyligen har hittat en bild på Robert och Kristen när de håller hand.

Denna bilden är manipulerad och den är verkligen bra gjord för det ser äkta ut men observera att den är Manipulerad!

Kram <3


Av Sofie - 13 augusti 2009 09:28

Hejsan :)


Vi har fått en ny medlem i Eclipse och det är nu Maria som har blivit castad.

Det är Catalina Sandino Moreno som har fått rollen som Maria, Catalina är mest känd för att ha spelat i dramat Maria Full of Grace.


Maria är en vampyr som försöker att bilda en armé av nyfödda vampyrer, hon rekryterade Jasper till sin armé.

I boken beskrivs hon som en brunett med mjuk röst.


Här kommer listan äver de vi vet ska vara med i Eclipse:

Robert, Kristen och Taylor.

Jack Huston-Royce King II

Xavier Samuel-Riley

Bryce Dallas Howard-Victoria

Jodelle Ferland-Bree

Catalina Sandino Moreno-Maria


Kram :D

More

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Ovido - Quiz & Flashcards