Twilight  News

Alla inlägg den 15 september 2009

Av Sofie - 15 september 2009 21:46

God kväll :)


Nu ska jag gå upp på mitt rum och pyssla lite med priset till tävlingen som vi snart kommer att hålla .

Har lite olika förslag på vad priset kan bli, så nu måste jag bara välja vilket av dem ^^

Jag hoppas att ni kommer att vara med och tävla, men jag har en liten fråga, vill ni att vi ska fixa en ny mail där ni skickar in svaren till tävlingarna?

Eller vill ni göra som innan att ni mailar mig svaren eftersom jag håller i tävlingen och när Christina har sin tävling så mailar ni henne?

Kommentera vad ni tycker är enklast ;D


Nu blir det kvällens citat, och denna gången blir det från Bella ur New Moon-

"There was a darkness in Jacob now. Like my sun had imploded." /Bella

"Det var ett mörker i Jakob nu.Som min Sol hade brutit samman." /Bella


Jag skulle vilja ge Emma ett stort tack för att hon nominerade oss här på mytwilight till Årets Blogg på VeckoRevyn :D

Gillar ni också bloggen så skulle vi bli hedrade om ni också ville nominera oss, det skulle verkligen betyda så mycket!

Vill ni nominera oss klicka här: http://www.veckorevyn.com/blogawards/arets-blogg/index.xml


Många stora Kramar till er alla, jag hoppas att ni sover riktigt gott och att ni vill kika in här imon, Kramar Bellz :)<33


Av Sofie - 15 september 2009 21:31

Hejsan Svejsan!


Tänkte bara svara på lite kommentarer angående inlägget om karaktärernas längd ;)


Faktan hittade jag när jag sökte på google, sedan fick jag omvandla deras längd från fot till meter.

Bilden är ju som ni ser inte helt korrekt men det var svårt att göra en del av dom större eller mindre eftersom det såg kanska konstigt ut så.

Men bilden är mer för att visa på ett ungefär hur det ser ut, det var därför jag skrev deras längd ovanför ^^

Jag hoppas att ni förstår vad jag menar :D


Tack till er alla, hoppas ni fick svar på era frågor, Kramar Bellz <3


Bildkälla

Av Sofie - 15 september 2009 21:16

Hello :)


Nu när höstmörkret börjar falla kan det väll vara passande med en recension eller vad säger ni? :)

Det var ju också ett tag sedan jag körde en recension så det kan ju inte bli bättre.


Orginaltitel: Sweeney Todd

Regissör: Tim Burton

Utgivningsår: 2008 Sverige

Genre: Drama, Skräck, Musikal, Triller

Längd: 117 min

Skådespelare: Jamie Campbelle Bower spelar Anthony, Johhny Depp som Sweeney Todd och Helena Bonham Carter spelar Mrs. Lovett.


Handling:

Historien är uppbyggd på den bittre barberarens Benjamin Barker hämnd på samhället.

Han lever ett lyckligt liv tillsammans med sin fru Lucy och sin dotter Johanna, men plötsligt förstörs deras liv av den förskräckliga dommaren Turpin.

Turpin bestämmer att deportera Benjamin till Australien och Lucy sägs ha förgiftat sig i en mörk gränd medan Johanna har adopterats av dommare Turpin.

  

Ett par år senare återvänder Benjamin till England där han träffar en gammal vän, Mrs. Lovett som nu äger en pajbutik.

Benjamin börjar kalla sig Sweeney Todd och han försöker nu få ut sitt hat mot samhället genom att ha ihjäl en massa av sina kunder.

Under tiden förbättrar Mrs Lovett sitt pajrecept och affärerna blomstrar, och de försöker också få Johanna fri från dommare Turpin.

Men  är allt som det ser ut att vara?!


Vad tycker jag?

Johny Depp är som vanligt en mycket duktig skådespelare och Jamie Campbelle Bower gör ett bra jobb :)

Däremot är jag kanske inte det största fanet av muikalfilmer, men det fanns endel ganska bra låtar i filmen.

Slutet var kanske lite väl, vad ska man säga "otrevligt" för min smak men annars gillade jag filmen.

Jag vet inte riktigt till vilka jag rekomenderar filmen till men ni kan kolla in trailern under ;D

Av mig får Sweeney Todd 6/10


Här kommer lite bilder från filmen och sist kommer trailern ;D

Kramar Bellz <33


 


Bildkälla

Av Sofie - 15 september 2009 20:32

Hejhej!

Vi vet alla att Death Cab for Cutie ska vara med på New Moons soundtrack med Meet me on the Equinox som dom spelade på MTV VMA 2009. Som jag tycker äger btw!

Ett annat band som tydligen ska vara med är The Used.

Bert McCracken, ledsångaren i bandet har avslöjat att deras låt For You I Would kommer att vara filmens "title track".

Han sade också:

"Det är ganska stort" berättade Bert för take40.com. "Vi skrev en riktigt bra orginallåt till filmen".


The Used

The Used


Kram

Christina<3

Av Sofie - 15 september 2009 19:33

Hejsan allihopa :D


Hoppas alla har en trevlig kväll, jag har precis ätit lite mat och det var gott.

Tror att det blir att kolla på Idol snart, det är kul nu i början tycker jag ^^


Nu har jag en fråga till er, Har ni någon gång tänkt på hur långa karaktärerna i Twilight Saga är?

Hehe nej det kanske inte är det första man tänker på, men jag har hållt på lite med ett collage av karaktärernas längd.

Ganska kul faktiskt, trodde faktiskt inte att det skiljde så mycket mellan dom :)

Ni kan se collaget men jag skriver upp deras längder här också:


Edward 188 cm

Bella 163 cm

Jacob 204 cm

Emmett 198 cm

Rosalie 179cm

Alice 147cm

Jasper 193 cm

Esme 170 cm

Carlisle 188 cm

  

Vill ni se collaget i stor bild, klicka här:

http://www.scrapblog.com/viewer/vw_full.aspx?sbid=2086048

Jag har aldrig tänkt på hur kort Alice egentligen är, ser alltid henne som hon är i filmen ^^

Kramar Bellz <33


Av Sofie - 15 september 2009 16:44

Hejhej!

Nu kan du inte bara ha Robert Pattinson på väggen för att räkna dagarna till New Moons premiär.År 2010 när du ska räkna dagarna till Eclipse kan Taylor Lautner nu vara till hjälp.

www.amazon.com kan Taylor Lautner 2010 kalender förbokas!


Kram

Christina <3


taylor-lautner-calendar

Bildkälla

Av Sofie - 15 september 2009 16:36

Hejhej!

Förlåt att jag bloggat så pass lite idag. Men jag har jättemycket läxor och så.Går en av de tuffaste linjerna på gymnasiet vilket betyder mkt jobb!

Men nu ska jag få in lite bloggande i mitt hektiska läxschema!


www.hisgoldeneyes.com har sammanställt en artikel om New Moon trailern. Fler än jag som missat Carlisle scenen?!


 Carlisle är där med Volturi (runt 0.02 och 0.09)

Människorna i New Moon!

Kolla Angela och Eric,aaaaw!

Bioscenen. Bevis: Popcorn maskin och filmaffischer

När hon är med Jessica?

Den svart-gråa Volvon? Är det egentligen nån som verkligen bryr sig om färgen?

Vi ser i rött-eller typ iaf-ser ni Victoria?

Bella och Edward blickar in i varandras ögon i denna scenen ju!

Bella letar efter Edwards hand?

Arga är Edward är H O T,raaaw!


Mycket jag inte tänkte på när jag såg trailern. Dock den sista bilden var jag mkt medveten om!

Kram

Christina<3





Av Sofie - 15 september 2009 15:53

Hejsan :)


Nu var skolan slut för idag och den avslutades med en föreläsning om klimatet.

Mycket att ta in, men man kan ändå inte fatta allt.

Endel saker vill man kanske inte heller förstå, många vill kunna fortsätta resa, äta speciell mat och kunsumera de saker de gör.

Men ska vi ha en fungerande värld så får vi alla ta och fundera på vad vi alla kan göra, det räcker med små saker :)


Usch nej fy va tråkig jag var nu, lät ju riktigt deppigt!

Detta är ju en Twilight blogg men jag var bara tvungen att skriva det här över, man bli ju öndå lite påverkad :P

Men nu blir det en intervju översatt av mig, den är med Jodelle Ferland som ska spela Bree i Eclipse.


The Examiner: Ganska snabb efter det att nyheten kom ut att du skulle vara med i Twilight gänget blev fansen ganska galna och du fick starka reaktioner från dina vänner.

Har hypen slocknat något för dig?

Jodelle: Ja, jag menar först var alla helt galna och gratulerade mig.

De är fortfarande mycket glada och... nej det har inte lugnat sig så mycket *skratt*.

Jag har ett Twitter-konto som inte har lugnat ner sig alls, jag får varje dag ett nytt stort antal anhängare.

De första dagarna fick jag jätte många anhängare men det har lugnat sig lite.

Mina vänner har lugnat sig lite men de är fortfarande riktigt, riktigt spända!


The Examiner: Jag antar att du med är spänd

Jodelle:  Ja det är jag, jag menar jag höll på att hoppa rundor varje dag innan.

Varje gång någon nämnde det så tänkte jag bara Yay! men jag har lugnat ner mig lite nu.


The Examiner: Gör du några psysiska förändringar inför rollen i Eclipse?

Jodelle: Jag hoppas på att de ska klippa mitt hår *skratt* det är så långt, visst är det fint men det är för långt.

Det gör mig knasig!

Men jag tror inte att de kommer att klippa av mitt hår.

Jag tränar gymnastik, jag behöver inte göra det inför filmen men jag gör det i alla fall.


The Examiner: Hur håller du din hud så ren och felfri?

Jodelle: Det första jag gör är att tvätta ansiktet mogon och kväll, det hjälper mycket.

Jag använder Olay Classic Moisturizing Lotion för känslig hud, jag har mycket känslig hud därför är jag mycket försiktig med vad jag använder.


Här fick vi veta lite mer om Jodelle, fick nyss veta att hon har varit med i filmen The Messengers som också Kristen Stewart spelar huvudrollen i :)

Det var lite roligt tyckte jag, vill ni läsa om The Messengers klicka då här:

http://mytwilight.bloggagratis.se/2009/07/03/1809100-the-messengers-recension/


Kramar Bellz <3


11

Bildkälla

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Ovido - Quiz & Flashcards