Twilight  News

Direktlänk till inlägg 9 september 2009

Jackson Rathbone intervju

Av Sofie - 9 september 2009 06:09

Hejhej!

Ni som läste min förra twilightblogg vet hur mycket jag älskar Jackson Rathbone! Almost as much as Robert Pattinson,men inte riktigt,haha!

Men iaf,därför blev jag toppenglad när jag hittade denna artikel ifrån Vancouver Sun,en tidning i Kanada med en intervju med just Jacks!

Jag har översatt, njut av läsningen :)


Det suger inte precis att vara vampyr just nu. Inte när du är Jackson Rathbone iallafall, du är bara 24 år och redan känd för din roll som en karismatisk blodsugare i den största tonårsfilmen på planeten.

Och när du inte är på set av de tre storsäljande filmerna du varit med i,får du vara en del av ett band. Ett rock-and-roll band. Men först,här är en intervju med vampyren.


Rathone föddes i Singapore och började sin karriär genom musikaler och teatrar i Texas och i Michigan. Han började agera professionellt när han var 17 år,och började med TV och filmindustri i Hollywood när han var 18.

På TV inkluderas roller i serier som "The O.C" och "Criminal Minds", och han spelade nyligen i M Night Shyamalans "The Last Airbender".

Men det är som den 166-åriga vampyren Jasper Hale i de första tre Twilightfilmerna—Twilight,släppt 2008, Vancouverinspelade New Moon,släpps 20 november, och Eclipse, som just nu spelas in i Vancouver—där Rathbone tjänat sin kändisstaus och sin största fanbas.


Han spelar en en armé major som när han är 20 år blir vampyr med en speciell kraft att kunna manipulera andras känslor. När han tröttnar på att smaska på människorna, vänder han om sitt liv och blir adpopterad in i Cullen-familjen, blir då en bror till Edward,den intensiva,drömlika vampyren som startar en öm Romeo och Julia kärlekssaga med den underbara mänskliga Bella Swan, de båda formar det som idag är den storsäljande romanen av Stephenie Meyer.

Även fast att Jasper verkligen vill skydda Bella, tappar han i New Moon sin självkontroll, ger efter för sin törst efter mänskligt blod och attackerar henne när hon skär sig på ett papper. För att skydda Bella lämnar Cullen familjen Forks, och i Eclipse återvänder Jasper för att lära vampyrerna och varulvarna försvarstekniker emot ettriga nyfödda vampyrer.


Rathbone minns att han gjorde audition för rollen fler än en gång,första gången för rollen som Edward Cullen,innan regissören Catherine Hardwicke erbjöd honom rollen som Jasper.

"Jag gjorde audition två eller tre månader innan inspelningen började. Och jag gick bara dit för studion var nära där jag bodde så jag gick dit med min gitarr och spelade i väntrummet."


Efter Jasper och den världsspridda hypen runt Twilight kommer kändisskap men också mindre anonymitet för Rathbone. Twitter-galna fans,mest unga tjejer förföljer skådespelarna, hänger utanför deras hotell och vid inspelningsplatser,hoppas på att få se en glimt av dom,en vinkning,kanske en autograf.

Tillsammans med de galna fansen kommer paparazzin, skvallerreportrarna och såklart, Perez Hilton, som nyligen bloggat om Rathbones fysiska stunt i Eclipse.

"Folk ser oss ute och vill alltid ta en bild... men vi är välsignade som har en sån fantastisk fanbas. Dom skickar oss gåvor, dom skickar oss dom sötaste fanbrev man kan tänka sig. Dom berättar om hur vi gav liv åt dessa karaktärer och som skådespelare,är jag ytterst tacksam."


När han inte är på set,inte förföljs av flickor och hjärtekrossar-filmer hittar du förmodligen Rathbone vid ett instrument eller ett filmmanus. Vet du, om du råkar gå in på Vancouvers vampyrinvaderade Rickshaw Theatre på lördag får du ett smakprov på hans musikaliska sida, när han på scenen spelar tillsammans med sitt band 100 Monkeys då dom sparkar igång en turné i 100 städer.

Tillsammans med hans bandmedlemmar, Ben Graupner, Ben Johnson,Jerad Anderson och Lawrence Abrams, sjunger Rathbone och spelar ett havlt dussin instrument, bytar ofta plats på scenen med de andra medlemmarna under "Monkey Switcheroos".

Förra februari när de var i stan för att filma New Moon gjorde 100 Monkeys en show där Twilight cast medlemmar, inkl. huvudrollerna Robert (Edward) Pattinson och Kristen (Bella) Steawart. Men vem som också var där var Thee Manipulators, som är öppningsband för 100 Monkeys på The Rickshaw.

"Vi blev goda vänner", berättar Rathbone,som dom sa till Vancouvers Neptoon Records där bandet också gjorde ett uppträfande.


Rathbone,är endast 24 men är oerhört fokuserad och jordnära (vilket han tackar hans stöttande familj för,som fortfarande bor i Texas) och har full avsikt att fullfölja Twilightserien.

"Jag började redan när jag var 18 på den väg jag ville gå och jag är där nu"


Och han ska berätta att det definitivt inte suger att vara vampyr.

"Jag vaknar varje morgon och tackar Gud. Det är en välsignelse".

Twilight


Kram

Christina<3

 
 
Ingen bild

Mary

9 september 2009 13:22

Jag vill inte vara elak eller så men Christina jag tycker att du var bättre när du bloggade på egen hand. Jag är faktiskt osäker på om jag kommer fortsätta följa den här bloggen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 8 juni 2011 19:27

Hejsan Svejsan, sorry har varit bortrest i lite mer än en vecka nu så jag hade ingen möjlighet att lägga upp Breaking Dawn Part I trailern. Det första jag gjorde nu när jag kom hem var att leta upp den och gissa om jag gillade den! :D   Mycket br...

Av Sofie - 28 maj 2011 13:17

Hittade en riktigt fantastisk video från 'So You Think You Can Dance'. Audition och tjejen som dansar i videon heter Melanie och hon dansar till The Meadow som var med i New Moon, jag tror ni alla känner igen den fina låten :) Jag kan inte mycket om ...

Av Sofie - 25 maj 2011 17:28

Här kommer den första officiella postern för Breaking Dawn part 1! Verkligen passande tycker jag :D Nu ser jag verkligen fram emot trailern ;)   Källa ...

Av Sofie - 16 maj 2011 16:29

Fantastiska nyheter alla Twilight fans! Hoppas verkligen att detta är sant, men enligt Sérgio Sá Leitão, ordförande i RioFilme, kommer den första officiella Breaking Dawn Part 1 trailern att visas under MTV Movie Awards, och den ska innehålla scener ...

Av Sofie - 14 maj 2011 09:15

Imdb har nu släppt en lista över releasen av Breaking Dawn världen över och det ser ut som att vi får se BD den 18e november samtidigt som USA :) Spännande det är bara lite mer än 6 månader innan vi får se den!   The Twilight Saga: Breaking Dawn ...

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Ovido - Quiz & Flashcards