Twilight  News

Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Sofie - 19 juli 2009 22:48

God kväll :)


Nu så blir det lite citat från New Moon.


Edward had drawn many careful lines for our physical relationship, with the intent being to keep me alive. Though I respected the need for maintaining a safe distance between my skin and his razor-sharp, venom-coated teeth, I tended to forget about trivial things like that when he was kissing me. /Bella


Nu hoppas jag att ni sover gott :)

Hittade jättefina bilder på twilightguide på Esme och Carlisle tycker att dom var fina.

Så dom är alltså fangjorda ;)

Imorgon blir det några inlägg men sen åker jag så jag hoppas verkligen att ni har det riktigt bra när jag är iväg.

Jag kommer sakna er, men mer info kommer imon ;)


Kramar på er alla <3


Av Sofie - 19 juli 2009 22:16

Hallo :D


Hade ju lovat att recensera nya Harry Potter filmen så det kommer bli en liten kort recension nu ;)


Namn: Harry Potter and the Half-Blood Prince

Regissör: Davis Yates

Utgivningsår: 2009

Genre: Äventyr, mystik, fantasy och romatik

Längd: 153 min

Skådespelare: Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint,Tom Felron mm.


Handling:

Denna filmen är baserad på J.K Rowlings sjätte och näst sista bok.

Denna Potter filmen hade den största öppningscenen jag har sett och jag var riktigt imponerad av specialeffekterna.

Mörkrets krafter har blivit allt starkare och de har också trängt sig in i mugglarvärlden.

I denna filmen får vi möta Proffessor Horace Slughorn och vi får veta många viktiga saker, vi får resa tillbaka i tiden och uppleva gamla minnen.

Harry och Dumbledore tvingas möta nya uppgifter och det blir en spännande resa med fantastiska specialeffekter.

Hogwart är nu inte lika säkert som det alltid har varit och det börjar finnas fiender inom de starka murarna.


Jag blir alltid lika imponerad av de fantastiska specialeffekterna, kan inte förstår hur de gör för att få det så bra!

Det är en bra story och jag har alltid gillat filmerna.

Det finns humor som man kan skratta åt, kärlek och action det har många av dom viktiga sakerna för en film ska lyckas.

Även om denna filmen var riktigt bra så vet jag inte säkert om jag tycker att det var den bästa?!

Kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker det.

Men det är helt klart en film värd att se ;D


Har ni sett den, vad tyckte ni?

Här kommer lite bilder Kramar <3


 

 


 


Av Sofie - 19 juli 2009 20:07

Hejhej!


Nu tänkte jag översätta en intervju med Cameron Bright som ska spela Alec, han gjorde intervjun med msn.


Var du ett Twiligth fan innan? Har du läst böckerna?


Cameron: Jag har inte läst böckerna men jag har sett filmen.

Det var många killar som sa att den var dålig och många tjejer som sa att den var bra.

Men jag tyckte om den, jag har inget alls emot den.


Hur gick din audition process till?


Cameron: Jag fick faktiskt ett samtal, jag bor på Vancouver Island.

Så vi skulle gå på audition men sen kunde jag inte, kommer inte ihåg varför men jag missade den.

Jag fick lite panik och ringde min agent och han sa att jag skulle ge deras telefon nummer men han sa att jag nog ändå hade fått rollen.

Och jag fick rollen och jag ska göra mitt bästa och det är en ära att få vara med i den.


Fick du träffa Stephenie för att få mer information om din karaktär?


Cameron: Nej, jag träffade faktiskt henne för första gången igår.

Jag är ganska säker på att hon ska vara med på middagen ikväll, så vi kan nog prata lite om den typen av saker.


Ja vad tror ni, kommer han att vara en bra Alec?

Jag tror att han och Dakota kommer göra ett strålande tvillingpar med sadistiska tankar :p


Kram på er ^^



Av Sofie - 19 juli 2009 20:01

Hej :)


Hittade en fantastisk bild på Esme, Alice och Rosalie.

Tyvärr vet jag inte vem som har gjort den men jag hittade den på Photobucket.com, i hörnet finns en signatur Sjh.

Jag älskar bilden, den är så fint gjord tycker inte ni också om den?


Kramar <3


AliceEsmeundRosalie.jpg Alice, Esme und Rosalie image by WhitlockJasper

Av Sofie - 19 juli 2009 19:47

Hejsan :)


Usch va tiden går snabbt, dagen har spenderats med att packa och så har jag hälsat på min farfar.

Nu hjälpte jag mamma med maten och håller på att tömma minneskort till kameran.


Så nu kommer det ett inlägg, jag tycker att detta var ganska coolt ^^

På bilden under ser ni Jasper Whitlocks Hales inbördes krigs papper, en tjej köpte denna inofficiella souvenir förra veckan på TwiTour Atlanta.

Hon säger såhär-


"Dom hade en massa andra saker som Dr.Cullens ursprungliga medicin licens, Edward och Bellas bal biljett etc.

Naturligtvis var dom inte äkta men det var roligt att se allt."

Jag tycker att detta är coolt, det är roligt att dom inte bara har saker med loggan New Moon eller Twilight.

Detta ser så äkta ut precis som det skulle vara med i filmen :)


Kram på er :D


Jasper Hale Whitlock Twilight Civil War Papers Replica

Av Sofie - 19 juli 2009 13:59

Hejsan :)


Nu så håller jag på att packa lite som jag ska ha med mig, kläder, tidningar, pennor, iPod och självklart finns Eclipse och Om jag kunde drömma med :)

Måste ju ha något bra att läsa när jag är iväg.


Men nu så ska jag visa den nyaste New Moon saken man kan köpa är, det är nämligen ett krämfyllt chockladhjärta.

Den finns i tre olika paket, Bella, Edward och Jacob och den heter "Hearts Desire" och är gjord av Skybar.


I alla paketerna finns samma sak, två hjärtan på en bas (ni kan se bild under)

På första hjärtat står det Bella och på andra hjärtat är Cullens släktvapen och så står det Cullen.


De kostar $0.79 och det betyder, 1 dollar är lika med nästan 8 kr så den ska i så fall kosta ca 5 kr om jag inte har helt fel :p

Men enligt en läsare på nmm.org ska den vara god!


Här kommer en bild på chokladen och den ser god ut :)

Kramar <3


New Moon Chocolate Heart Creme Candy

New Moon Chocolate Candy Heart's Desire Blockbuster Creme Filled Heart


Av Sofie - 19 juli 2009 10:59

Hejsan ;D


nmm.org hittade jag en bild med fyra New Moon bokmärken.

Det finns en bild på Edward, en på Wolfpack, en alldeles ny bild på Jacob en och bild på Jacob och Bella.


De ska komma i affärerna den 15 augusti men tyvärr vet jag inte om det kommer finnas här i sverige eller om man får köta det på någon amerikansk sida.


Men här kommer dom, vilken är er favorit?

Kramar <3


New Moon Bookmark Edward Jacob Bella Wolfpack

Av Sofie - 19 juli 2009 10:39

Hejhej :)


När New Moon filmades i Vancouver var det lite media som var med och bland dom fanns Rotten Tomatoes.

De har lite nya detaljer om Volturi scenenerna som fillmades.

De har en fantastisk beskrivning om Jane, men jag varnar er än en gång om att det kommer att vara SPOILERS ;)


"Fokus föll direkt på Jane klädd i en mjuk vit vintage klänning med en mörk sammets mantel.

Hennes blonda hår har svepts in som en bulle, hon har blek hy och ett par röda läppar och en mörk make-up runt ögonen.

Hon har ett par blodröda ögon-


"Hon är immun mot oss alla", grubblar Michael Sheene som Aro och han styr sin krigare att använda sin krafter mot Bella.

"Ska vi, Jane?"


På ett ögonblick lyser Janes ögon upp.

Hon vänder huvudet mot Bella/Kristen och ger henne ett grymt leende och spänningen var påtaglig.

Hon är 15 år och en av de största veteranerna i New Moon casten och hon har en förmåga att förmedla en ren illvilja.

I filmen kommer du att se henne att få stackars Edward/Robert att falla på knä i smärta.


O va spännande, jag kan riktigt se scenen farmför mig! ^^

Och jag har en bild av Dakota/ Jane att hon ska vara fantastiskt snygg men också se fruktad ut med sina röda läppar och ögon.

Nu bara svamlar jag men jag tror Dator är riktigt bra i rollen vad tror ni?


Kramar <3

 New Moon Poster Volturi Jane


Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Skapa flashcards