Twilight  News

Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Roses - Kap 7

Av Sofie - 25 juli 2010 12:15

Nu struntar jag i reglerna jag satt upp kring publicerandet av Roses, nu käner jag för att ladda upp kapitel 7 och då gör jag det!=D Inte klar med kapitel 8 än, men det kommer väl. Börjar bli svårt nu, jag vet inte åt vilket håll jag ska dra storyn.


Enjoy! Snälla skriv en kommentar om ni läser, det betyder verkligen mycket. Tack så jättejättemycket på förhand!


Inte läst de tidigare delarna? Klicka här. Glöm inte att läsa från början, annars förstår ni inget ;)


Kapitel 7


Jag vände mig i panik mot Demetri.

”Snälla, du måste hjälpa oss. Snälla!” sa jag desperat. ”Jag kan hitta dem, men om du hjälper oss går det fortare. Jag behärskar din gåva men jag vet inte hur man använder den. Din erfarenhet kan betyda allt.”


Han ryckte på axlarna. ”Visst, om det nu är till så stor hjälp så.” sa han uttryckslöst. Han brydde sig inte, hans tankar var på andra håll. Han visste att han inte kunde återvända till Volterra nu. Aro skulle se i hans tankar att han tvekat i sin lojalitet och det skulle stå Demetri dyrt. Det skulle förmodligen inte kosta honom livet, han var ju den skickligaste spåraren som gick att få, men det skulle göra tillvaron i Volterra mer olidlig än vad den varit. Jag fastnade i Demetris tankar men försökte att inte lyssna. Skammen av att ofrivilligt tjuvlyssna var något jag var tvungen att vänja mig vid.


Vi började springa.
”Demetri ta täten. Spåra Renesmee, kommer du ihåg henne?” frågade jag kort. Han nickade och sprang förbi mig och Edward, fram i täten.  Jag hörde Edward tänka att han ville springa för fullt till Renesmee.

”Du vet att det är omöjligt Edward. Demetri är den som hittar henne .”

”Jag vet, men det är så frustrerande! Jag måste hinna dit före Bella. Jacobs lukt är så bekant för henne, hon kan spåra dem hur lätt som helst.” tänkte han.

”Om Bella hittar henne först så tänker inte jag, eller någon annan i den här familjen, vila förrens hon är tillbaka med oss. Du vet det.”

 

Edward log mot mig och jag log tillbaka. Det var nästan som förr…


Vi fortsatte att springa igenom det vindlande landskapet.


”Nu är vi nära.” sa Demetri efter ett bra tag. I samma ögonblick kände jag den där vidriga varulvslukten och Nessies underbara doft.  Edward började springa så snabbt han kunde mot doften och till min förvåning kunde jag hänga med i hans tempo. Det var alltså inte bara de ”övernaturliga” gåvorna jag tog till mig.


Sen korsade vi ett annat spår. Bellas och Emmetts. Det var några timmar gammalt dock.
Jag följer det Edward. Se till att Nessie är säker.” Men han svarade mig inte. ”Edward? Hör du mig?” fortfarande inget svar.

”Edward?” frågade jag.

”Ja?” svarade han frånvarande.

”Du hör inte mina tankar längre, eller hur?”


”Nej!” flämtade han.

”Jag ska hitta Bella, det lovar jag.” sa jag hårt och sprang iväg från de andra och började följa Bellas och Emmetts spår. Jag använde inte Demetris gåva, doftspåret var lättare att följa. Jag kom till en liten glänta där de måste ha stannat en stund för efter gläntan var doftspåret väldigt mycket färskt. Det fanns även en svag doft av Nessie och Jacob där. De måste också spåra dem.


 De måste ha hört mig komma och börjat fly. Efter en stund hörde jag dem prata. De sprang, de försökte fly från mig. Men eftersom jag nu var lika snabb som Edward så hann jag ikapp dem fort.


Bella sprang bara några meter framför mig och jag tog språnget och kopplade ett grepp runt henne. Hon fräste och skrek men jag lyckades behålla greppet. Emmett kom springandes tillbaka till henne men jag morrade.

”Ett steg till Emmett, och jag sliter huvudet av henne.”

”Det skulle du aldrig göra Rose.” sa han hårt, men stannade. Jag tryckte bort Bellas sköld ifrån mig och började tänka.

”Edward jag har Bella. Du måste komma hit nu, eller skicka hit någon annan.”

”Vi hittade Nessie och Jacob, vi är på väg mot er nu.”

 

”Det verkar som om du ska få återse din, eller ska jag säga min, dotter.” sa jag hånfullt i Bellas öra. Jag använde Nessies gåva för att visa Bella mina och Nessies lyckliga stunder. Jag visade även ett samtal jag och Ness haft för inte mer än några veckor sen.



Jag och Nessie satt nere vid dammen och bara pratade om allt och ingenting. Det var som vanligt. Helt plötsligt så frågade Ness mig en fråga.

”Varför älskar inte mamma mig längre?” Jag blev helt ställd och visste inte vad jag skulle säga.

”Jag vet inte Ness.” sa jag ärligt. Jag skulle aldrig, aldrig kunna ljuga för henne.”Jag vet inte älskling. Men vet du vad?” Nessie skakade på huvudet. ”Jag älskar dig mest av allt i hela världen.” sa jag och log mot henne. Hon log glatt tillbaka.

 

”Jag älskar dig också mamma.” sa hon och såg in i mina ögon.

 

 

”Sluta.” viskade Bella. ”Jag vet vad du gjorde för så länge sen och det var därför jag inte kunde stå ut med att ens se henne längre.” Mitt grepp om henne blev lite lösare, jag blev så chockad. Hur kunde hon veta? Nu blev en hel del av det hon gjort det senaste mer förståeligt.


Men vi behövde prata om det. Riktigt ordentligt.


Nu kom resten av familjen med Edward i täten fram igenom träden. 


”Edward du stannar här, resten av er, ge er iväg.” sa jag kort. De bara stirrade på mig. ”Jag, Edward, Bella och Emmett behöver prata.” fortsatte jag. Blicken i mina ögon glödde och det var den som fick dem alla att gå. Alla utom Alice.


”Jag vet redan en del.” sa hon. ”Jag tänker vara här som opartisk deltagare och se till så ni inte dödar varandra.” Jag nickade.


”Jag vill höra allt. Ifrån början.” sa Alice. ”Berätta precis ALLT.” Jag nickade. Det förtjänade hon.


”När Carlisle förändrade mig så retade jag mig på Edward ända ifrån början. Vi avskydde varandra rent ut sagt, men stod ändå ut med varandra, för Carlisle och Esmes skull. Men sen…” Jag suckade. ”Blev jag kär i honom. Då var jag nästan två år gammal. Jag försökte undvika honom, så att han inte skulle höra det i mina tankar men det fick förstås inte. Han var en gentleman och sa inget men en dag så insisterade han på att jaga med mig. När vi sprang i skogen i jakt på något ätbart och bråkade om något fånigt precis som vanligt så stannade han mig plötsligt och tryckte upp mig mot ett träd.  Sen sa han att han älskade mig och sen kysste han mig. Sen… Låg vi med varandra där i skogen.” Jag log åt det underbara minnet.


”Sen var det vi, för ett litet tag. Vi hemlighöll det hela för Carlisle och Esme, vi var rädda att de skulle bli besvikna, eller t.o.m arga. Vi var så dumma. Inget kunde glatt dem mer.”


”Sen, bara veckor senare så svek jag Rose.” sa Edward ostadigt. ”Jag blev osäker och lämnade familjen, lämnade henne.”


”Det var då jag hittade dig Emmett. Du låg där, så svårt skadad, och påminde mig något otroligt om min vän Veras son Henry. Du representerade precis allt jag gått miste om och eftersom Edward inte fanns där för mig längre så ville jag att du skulle stanna hos mig. Jag ville ha något som påminde mig om min mänsklighet och jag ville ha någon att dela tortyren med, när Edward var borta. Jag försökte ersätta Edward med någon och jag var självisk nog att förändra dig i ett försök att läka mina sår. Jag är väldigt ledsen för det Emmett. Det är jag verkligen.” sa jag och såg in hans ögon.


”Jag älskade dig. Det gjorde jag verkligen.” sa han lågt.


”Jag älskade dig också. Men inte så som jag älskade Edward.” sa jag med en torr snyftning.


”Vad hände sen?” frågade Alice uppmanande.


”Emmett blev kär i Bella när hon flyttade hit.” sa Edward.

”Det stämmer inte Ed.” sa Emmett argt. ”Jag blev så att säga besatt av henne. Rose var så utseendefixerad och jag var så trött på det efter så många år och in kom du, och var precis allt som Rosalie inte var.” sa han och tog Bellas hand. ”Jag fick Edward till att lova att inte berätta för någon, för jag planerade inte att stjäla dig eller så.”


”Men jag blev förbannad.” sa Edward. ”Han fortsatte att tänka på Bella och precis efter hennes förändring till vampyr berättade jag för honom om mig och Rose.”


”Det var i det ögonblicket jag förstod att jag inte var Rosalies stora kärlek. Och inom mig dog kärleken. Jag kunde inte förstå att hon ljugit för mig.” sa Emmett sorgset. ”När kampen om Renesmee var över berättade jag för Bella om Edward och Rosalie och då fick hon samma insikt som jag hade fått. Vi bestämde oss för att jaga tillsammans och den natten så låg vi med varandra och skapade ett band mellan oss som hjälpte oss att överleva förlusten av våra livs stora kärlekar. Och jag älskar henne. Bella, jag älskar dig.”


”Jag älskar dig med Em. Förlusten av Edward har varit så svår men du hjälpte mig.” sa Bella kärleksfullt.


”Och här står vi nu.” sa Alice lågt.


”Jag är ledsen över hur korkat jag betett mig.” utbrast Bella. ”Jag har känt mig så underlägsen på det mesta i hela mitt liv och när jag var en sådan stor del av avgörandet i kampen om Renesmee blev jag galen i princip. Jag kände mig viktig och antog att jag var så mycket viktigare än vad jag var. Jag är jätteledsen över det. Och jag är så ledsen över att jag svek Renesmee på det viset. Men jag var galen av sorg och varje gång jag såg henne så såg jag Edward. Och jag klarade inte det.” sa hon desperat.


”Bella, ta det lugnt. Jag förlåter dig.” sa jag allvarligt.

”Jag med.” sa Alice. Det blev en paus.

”Jag förlåter dig Bella, om du förlåter mig.” sa Edward lågt.


”Jag förlåter dig Edward. Men jag är ledsen över att det hann gå så här långt.” sa Bella sorgset.

”Jag också.” sa han tankfullt och gick fram till mig.


”Rosalie.” sa han enkelt.

”Edward.” svarade jag honom.


Sen kysste han mig. Det var första gången på över 70 år men det var lika underbart som jag mindes det. Kärleken strömmade inom mig, kärleken som jag kedjat fast i den djupaste vrån av min kropp.


Jag avslutade kyssen och föll in i hans famn. Jag skakade.


”Varför lämnade du mig?” snyftade jag i hans armar. Inga tårar kom, men det gjorde lika ont ändå.

”Förlåt Rose, men jag blev rädd. Jag har ångrat det beslutet så länge. Den dagen jag kom tillbaka och såg dig med Emmett var den vidrigaste dagen i min existens.” mumlade han i mitt hår.


”Varför sa du inget Alice?” frågade jag. ”Både du och Jasper måste ha vetat.”

”Det gjorde vi, men vi bestämde oss för att hålla oss utanför. Ingen av oss ville vara ansvarig för att slita sönder familjen. Snälla förlåt mig Rose.” sa hon bönfallande.

”Såklart jag förlåter dig Alice. Du är ju min syster.”

”Tack.” sa hon med en värme som inte gick att missta sig på. Jag ville gå fram och krama henne men det skulle innebära att jag vore tvungen att slita mig ifrån Edward.


Det ville jag aldrig mer göra.



Så, glöm inte att skriva en liten kommentar=) Som alltid godkänner jag inte kommentarer som har personlig anknytning eller som inte är konstruktiva. Kommentarer såsom "Det här suger"eller "Fyfan vad du är äcklig" godkänner jag helt enkelt inte. (Båda exemplen har förekommit.)


Många kramar!

//Marielle=)

 
 
bella

bella

25 juli 2010 12:42

kommer det mer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://belloyellow.blogg.se

 
Ingen bild

Lola

25 juli 2010 13:06

Jag skulle uppskatta om du angagerar dig mer i att skriva vanliga inlägg också, speciellt när bells är borta. Visst förstår om du har det jobbigt irl, de tär inte det, men du antog dig jobbet och då måste man sataa på det.

 
Ingen bild

jullle

25 juli 2010 15:11

WOW! Det var helt underbart. Jag bara älskar det - så där har jag aldrig sett det - tänk om det var så... asså här kom förklaring på ALLT som hänt innan, men ändå vill man bara ha mer. Det är liksom, underbart.

 
Ingen bild

Saga Cullen

25 juli 2010 16:26

Guud. Dom är föööör bra. Jag älskar dom. Jag hoppas dom inte är slut. För jag vill att Emmett och Bella ska prata med familjen Cullen och säga förlåt och bla bla bla. Och så får dom komma tillbaka och Nessi får ha två mammor och två pappor. Jag vill att dom ska bli underbara Familjen Cullen igen.

Du är skit DUKTIG på att skriva. Fortsätt att skriva mer.



Tack för en underbar Twilight Blogg.

 
Ingen bild

Mariane

25 juli 2010 17:01

Det här ar det vidrigaste fanfic jag läst i hela min existens! Hur vadå,låg med varandra???låg med alla typ??? Vafan tänkte du när du skrev det här??Det känns mer som en porr-fanfic än Twilight!Du förstör det hela och det är inte kul alls.VIDRIGT!äkligt!FÅR MIG ATT VILJA SPY ÄRLIGT TALAT.ush ush ush ush ORD KAN INTE FÖRKLARA HUR ÄKLAT JAG ÄR JUST NU.sluta skriv om så äkliga hor-saker.Du kan förstöra folks liv!!!!!!!!!!!! ÄKLIGGGGGG!

 
Ingen bild

Lollo

25 juli 2010 18:22

Jag gillar det!
Jag är en trogen läsare till Roses.
Jag gillar att det är så likt Twilight men är annorlunda på vissa sätt. FORTSÄTT!!

 
Ingen bild

molly torres

26 juli 2010 15:13

inget av det skulle ju komma att hända i twilight men ändå så fastnar man för det! otroligt bra trots att författar texten inte är klockren och att det är hyfsat olikt twilight!
men fortsätt att skriva, jag följer storyn med spänning :D

 
Calliiiiis

Calliiiiis

26 juli 2010 15:15

Jag gillar det verkligen! (: Assw, jag har läst bättre, men jaggillarverkligen att det är så annorlunda, och det är faktiskt inte alls äckligt med att dom låg med varandra o.s.v man brukar ju faktiskt göra det! (:

http://rockandhopp.blogg.se

 
Ingen bild

nellie

26 juli 2010 15:18

visst intressant saga, men fan vad du förstör själva twilight! varför gifte sig ens edward med bella om han var kär i rosalie hela tiden ?! du kanske skulle tänka lite på vad du skriver tjejen ?, för nu är din saga rent ut sagt för jävlig.
om du vill fantisera och skriva nåt sånt här så tycker jag att du ska skriva en egen saga, istället för att förstöra en underbar berättelse som skit många gillar!!!!

 
Ingen bild

annie

26 juli 2010 18:57

Om du inte vill att hon ska förstöra "en underbar berättelse som skit många gillar" så kan du väl låta bli att läsa om du nu inte vill förstöra den, jag tror inte du har fattat grejen med fanfic, dem gör berättelsen till sin egen vilket marielle har gjort. Ingen har tvingat dig att läsa det. Keep up the good work marielle, you're doing great. :)

 
Ingen bild

pm

26 juli 2010 21:30

Jag tycker att den är jätte bra! :D Har aldrig läst en fanfic någon gång. Men när du fick så dålig kritik tänkte jag,nu måste jag ju bara läsa och se varför den verkade så dålig...men den var ju hur bra som hellst! :) Även om jag tycker att Bella och Edward ska vara ihop så tycker jag om den. Det är ju din egen saga! Inte Stephenies! :) FORTSÄTT skriva..går in och kollar varje dag efter nytt kapitel! :D

 
alexandra

alexandra

26 juli 2010 23:54

åh... vill att bella o edwardska va tsm men den e skitbra :)

http://www.grippe.devote.se

 
Ingen bild

Sara:D

27 juli 2010 17:26

Skitbra! Jag älskar det, för jag vet att det aldrig skulle hända i "den riktiga" storyn, så då spelar det ingen roll om det visar sig att Alice och Carlisle har en affär, och att esme låg med Sam för tre veckor sedan.
Du borde verkligen inte ta åt dig av vad Marianne och Nellie skrev, för det här är skit-bra! Jag önskar att Emmett och Bella kommer tillbaka till Familjen Cullen, och att det funkar med Jane och Demitri. Men det är ju såklart din story, så du ska ju skriva vad du känner.
Roses har påverkat mig på många sätt, och i natt drömde jag att Leah präglades på Demitri. Haha, det kommer aldrig hända, men det var roligt att förstå att roses hade påverkat mig så mycket;)

KRAM;D

 
Ingen bild

ida

16 augusti 2010 11:29

åh äntligen fattar man! ;) du är grym på det här ju.. men dok blir man lite frustrerad över att edward aldrig älskar bella mest och so on, och tvärtom. Men vet du, Det är grymt kul att läsa! du är jätte duktig! längtar redan efter mer! Kärlek till dig!

 
Ingen bild

Ulrika

19 augusti 2010 19:01

Hela din historia har inspererat mig att själv göra samma sak. Fast med Alices karaktär. Jag har alltid älskar Alice mer än någon annan karaktär och att du vågat göra det här är jätte coolt. Så jag tänkte, why not? Du är jätte duktig. Tack för inspirationen!

Sofie

19 augusti 2010 20:40

Åh vad glad du gjorde mig nu. Tack för din fina kommentar, det betyder mycket för mig!

Kram!
//Marielle=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 8 juni 2011 19:27

Hejsan Svejsan, sorry har varit bortrest i lite mer än en vecka nu så jag hade ingen möjlighet att lägga upp Breaking Dawn Part I trailern. Det första jag gjorde nu när jag kom hem var att leta upp den och gissa om jag gillade den! :D   Mycket br...

Av Sofie - 28 maj 2011 13:17

Hittade en riktigt fantastisk video från 'So You Think You Can Dance'. Audition och tjejen som dansar i videon heter Melanie och hon dansar till The Meadow som var med i New Moon, jag tror ni alla känner igen den fina låten :) Jag kan inte mycket om ...

Av Sofie - 25 maj 2011 17:28

Här kommer den första officiella postern för Breaking Dawn part 1! Verkligen passande tycker jag :D Nu ser jag verkligen fram emot trailern ;)   Källa ...

Av Sofie - 16 maj 2011 16:29

Fantastiska nyheter alla Twilight fans! Hoppas verkligen att detta är sant, men enligt Sérgio Sá Leitão, ordförande i RioFilme, kommer den första officiella Breaking Dawn Part 1 trailern att visas under MTV Movie Awards, och den ska innehålla scener ...

Av Sofie - 14 maj 2011 09:15

Imdb har nu släppt en lista över releasen av Breaking Dawn världen över och det ser ut som att vi får se BD den 18e november samtidigt som USA :) Spännande det är bara lite mer än 6 månader innan vi får se den!   The Twilight Saga: Breaking Dawn ...

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Skapa flashcards