Twilight  News

Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Melissa Rosenberg pratar om hur hon gjorde Harry Clearwaters död-SPOILERS

Av Sofie - 28 november 2009 17:21

Hejhej!
Nu har jag suttit och gjort läxor verkligen hela dagen och jag är helt slut,så det känns som om jag kommer tuppa av helt och hållet snart.
Men ikväll är det Paradise Hotel XL,enda tills 23.30, gissa vem som sitter bänkad!

Det jag kommer skriva om nu,är SPOILERS för er som inte sett New Moon!!!


Först nu,en video med Melissa Rosenberg,som skriver manusen till twilightsagan filmerna.

Här berättar hon (har även översatt delen ur intervjun med henne) om att hon gjorde Victoria till anledningen till Harry Clearwaters död.




"I Boken,nämns Harry Clearwaters död,hjärtattacken,som nånting inte så stort,fast att det spelar en väldigt stor roll i struktureringen av böckerna" sade Melissa. "När jag läste att Harry Clearwater får en hjärtattack fick jag en idé. Stephenie Meyer specificerar inte vad som orsakade hjärtattacken,som jag tänkte,det skulle kunna orsakas av något som skrämt honom. Det skulle orsakas av rädsla".

Som Melissa sa,i romanen finns där ingen förklaring för Harrys död,bara att det hände. Genom att berätta det så var det en syn av Vicotoria medan han och Charlie var ute och "jagade" efter vargflocken som orsakade hjärtattacken,det är inte med i Stephenies saga,utan det lägger mer till en ny dimension till ögonblicket.

"Det var ett sätt att hålla kvar Vicotira,det var ett sätt att hålla Charlie och jakten levande, faran för Charlie levande" sa Melissa. "Och det är där vi får en underbar action sekvens med Victoria som smälter in med alla andra viktiga delar av filmen och för fram filmen och de bra delarna i boken också. Jag gillar särskilt det".

Kram

Christina<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 8 juni 2011 19:27

Hejsan Svejsan, sorry har varit bortrest i lite mer än en vecka nu så jag hade ingen möjlighet att lägga upp Breaking Dawn Part I trailern. Det första jag gjorde nu när jag kom hem var att leta upp den och gissa om jag gillade den! :D   Mycket br...

Av Sofie - 28 maj 2011 13:17

Hittade en riktigt fantastisk video från 'So You Think You Can Dance'. Audition och tjejen som dansar i videon heter Melanie och hon dansar till The Meadow som var med i New Moon, jag tror ni alla känner igen den fina låten :) Jag kan inte mycket om ...

Av Sofie - 25 maj 2011 17:28

Här kommer den första officiella postern för Breaking Dawn part 1! Verkligen passande tycker jag :D Nu ser jag verkligen fram emot trailern ;)   Källa ...

Av Sofie - 16 maj 2011 16:29

Fantastiska nyheter alla Twilight fans! Hoppas verkligen att detta är sant, men enligt Sérgio Sá Leitão, ordförande i RioFilme, kommer den första officiella Breaking Dawn Part 1 trailern att visas under MTV Movie Awards, och den ska innehålla scener ...

Av Sofie - 14 maj 2011 09:15

Imdb har nu släppt en lista över releasen av Breaking Dawn världen över och det ser ut som att vi får se BD den 18e november samtidigt som USA :) Spännande det är bara lite mer än 6 månader innan vi får se den!   The Twilight Saga: Breaking Dawn ...

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Ovido - Quiz & Flashcards