Twilight  News

Alla inlägg den 18 november 2009

Av Sofie - 18 november 2009 17:30

Hejhej!
Intervjuerna från LA premiären strömmar in. Jag hittade en med våran egna Sam Uley-Chaske Spencer och han är väl kul att kolla på? ;)




Kram
Christina<3

Av Sofie - 18 november 2009 17:00

Hejhej!
Nu har vi ett riktigt långt bildinlägg på G. Jag hittade ett massivt antal bilder från röda mattan på casten på http://twilightguide.com/tg/. Så då kör vi igång. I slutet av inlägget kommer lite frågor! Svara gärna på dom i en kommentar :)


Julia Jones och Alex Meraz:

4


Chaske Spencer och Kristen Prout:

4a


Gil Birmingham och Boo Boo Stewart:

4b


Melissa Rosenberg och Peter Facinelli:

4c


Nikki Reed och Elizabeth Reaser:

4e


Anna Kendrick och Cameron Bright:

4f


Stephenie Meyer:

5


Michael Sheen och Jackson Rathbone:

5a


Jamie Campbell Bower och Noot Seear&Elizabeth Reaser:

5b


Michael Welch och Justin Chon:

5c


Justine Wachsberger och Edi Gathegi:

5d


Ashley Greene och Kellan Lutz:

7a


Robert Pattinson och Kristen Stewart:

78


Taylor Lautner&Kristen Stewart och Dakota Fanning:

8a


Christian Serratos och Charlie Bewly:

10a


Edi Gathegi, Chris Weitz, Billy Burke och date

10


Okej nu till de två frågorna jag lovade! Skriv din topp tre för både tjejerna och killarna i en kommentar!


Vem av tjejerna var snyggast?

Julia Jones

Kristen Prout

Melissa Rosenberg

Nikki Reed
Elizabeth Reaser
Anna Kendrick

Stephenie Meyer

Noot Seear

Elizabeth Reaser (andra bilden)

Justine Wachsberger

Ashley Greene

Kristen Stewart

Kristen Stewart (andra bilden)

Dakota Fanning

Christian Serratos

Billy Burkes date


Vem av killarna var snyggast?

Alex Meraz

Chaske Spencer

Gil Birmingham

Boo Boo Stewart

Peter Facinelli

Cameron Bright

Michael Sheen

Jackson Rathbone

Jamie Campbell Bower

Michael Welch

Justin Chon

Edi Gathegi

Kellan Lutz

Robert Pattinson

Taylor Lautner

Charlie Bewly

Edi Gathegi (andra bilden)
Chris Weitz

Billy Burke


KOMMENTERA LOSS! :D


kram
Christina<3

Av Sofie - 18 november 2009 16:30

Hejsan Svejsan :D


Hittade en artikel på CNN.com som handlar om att The Twilight Saga inte är för ungdommar, ni kan läsa artikeln här under:


They don’t call it “Twi Crack” for nothing.

Lisa Hansen, for example, thought she had lost her mind the first time she read “Twilight.” Partly because she’s 36.

“I was absolutely worried that something was wrong with me,” the Utah mother of two said. “I just couldn’t put it down — I was obsessed completely.”


She picked up the first of Stephenie Meyer’s vampire novels — recommended by a teen neighbor — with few expectations. After devouring it, she couldn’t get the images of doomed love between a vegetarian vampire, Edward, and an awkward teenage girl, Bella, off her mind. Hansen thought about the books so much she seriously wondered if she was experiencing some sort of midlife crisis.

“I thought I was the only woman in the world who was my age and was just obsessed with books,” she said.

In reality, far from it. Hansen is just one of the thousands of women around the world who have gotten caught up in the vampire frenzy.


t1larg_cougars_twilight_courtesy

While they resemble the youthful, squealing “Twilight” fans on occasion — Kellan Lutz, who plays vampire Emmett Cullen in the films, admitted some of the mail he gets from older fans makes him blush — they’re still not the typical fan girls.

For starters, being so in love with “Twilight” when you’re “of a certain age” can come with a healthy dose of shame.

“The stigma of it being a teenager’s book was the biggest issue,” Hansen said. “Everyone felt the same way I did, like, ‘What’s wrong with me? Why am I obsessing over this teenager thing?’ ”


But, one by one, the women began to find each other online, relieved that they weren’t the only ones.

“As grown women we know that we never forget our first love, the first time our heart was really broken,” Hansen explained of the often indescribable pull of Meyer’s work. “I just think that so many women can kind of identify with the experiences and emotions and underlying message of how difficult it is to make choices in life.”

Since so many of “Twilight” fan sites were overrun with teenagers, adult women have erected their own digital havens for fans who could take only so much of the “OMG Edward’s so hot!!!” reaction to “Twilight.” There’s Hansen’s Twilight Moms Web site, which she started for married women and mothers who want to revel in their “Twilight” fandom, and sites like 49-year-old Patricia Kopicki’s, which is for any adult “Twilight” fan, parent or not.

Both of them say they get steady streams of messages from women thanking them for helping them come out of their “Twilight” closet.


“Many of us [fans] are happily married with kids, some as old as the male leads in ‘Twilight.’ Some of them jokingly refer to themselves as ‘cougars’ because of this, but it’s used as a humorous way of saying we realize we are old enough to be Robert Pattinson’s mother [and] we still find him attractive,” Kopicki said.


Ska jag vara ärlig hade inte jag velat att min mamma skulle vara besatt av Twilight Saga eftersom det är något jag gillar och som jag vill kunna ha lite för mig själv. Men jag är medveten om att jag delar det intresset med supermånga fans men det är ändå inte samma sak om mamma skulle vara besatt av det också :p

Har ni kanske mammor eller liknande som är besatt av Twilight Saga?


Kram Bellz <3

Källa

Av Sofie - 18 november 2009 16:00

Hejhej!

Ni har sett denna sortens intervju förr. Vanity Fair har ju snackat med alla våra stjärnor.

Nu är det dags för Elizabeth Reaser.


3

Hon ska berätta om sina kollegor,med få ord.


Nikki Reed ("Rosalie Hale)

Komiker!
Jackson Rathbone ("Jasper Hale")
Orginell
Kellan Lutz ("Emmett Cullen")
Bror
Rob Pattinson ("Edward Cullen")
Smart
Ashley Greene ("Alice Cullen")
Ljus
Peter Facinelli ("Dr.Carlisle Cullen")
Spel
Kristen Stewart ("Bella Swan)
Ärlig


Kram
Christina<3

Av Sofie - 18 november 2009 15:45

Tjosan :)

 

Nu var skolan slut för idag och jag är äntligen hemma igen!

Hoppas ni alla har haft en bra dag i skolan/jobbet eller vart ni än ha varit, min dag var bra tills jag insåg att jag var tvungen att cykla hem i regn och blåst. Så nu när jag är inne har jag bytt om till torra kläder för jag var genom blöt och det blåste riktigt mycket!

Ville bara tacka min kompis för att jag fick planchen och sidorna från FRIDA tidningen av henne, för hon tänkte på mig när hon hade fått hem tidningen och att jag kanske ville ha dom :) <3


Men nu över till Twi-stuff  och jag hoppas att ni gillar intervjuer och videos för jag hittade tre videos med Kristen, Robert och Taylor från röda mattan på premiären igår.

Själv tycker jag det är ganska kul att se, man får en liten känsla av att det snart är dags för premiären :D

Hoppas ni gillar Headern, tänkte fick ju göra det lite speciellt nu innan preiären!

Stora Kramar Bellz <3




Källa

Av Sofie - 18 november 2009 13:45

Hejhej!
http://twilightguide.com/tg/ har endel bilder från när fans träffat vår älskade cast,tänkte dela med mig lite av dom,för jag tycker själv sådana är underbara att se på!


Payge and Jessica fick träffa Peter när han var i Michigan och dom är mor och dotter. Dom åkte hem med ett fint foto och en autograf

3


Kendra var på West Edmonton Mall när Chaske Spencer och Kellan Lutz gjorde ett besök där. Hon kom hem med detta urfina foto.

3


En annan twilightguide läsare,Mykaelda vann jackpot! Hon fick träffa både Charlie Bewly,Daniel Cudmore OCH Peter Facinelli under en castturné i Arizona! Här är bilder på dom och hennes autografer!

3

3

3


Läsaren Marisa var på Much Music i Toronto och där var även Kellan Lutz&Bronson pelletier.

4


Till sist,läsaren Amanda såg Edi Gathegi och Jamie Campbell Bower vid The Mall of Georgia och skickade en bild på hennes plansch som dom skrivit sina autografer på.

3


Kram
Christina<3

Av Sofie - 18 november 2009 11:57

Hejhej!
Jag är nyss hemkommen från citykliniken där jag har tagit bort ett födelsemärke på ryggen. Det gjorde inte ont. men att ta bedövningen-DET kändes kan jag ju berätta. Och nu efteråt gör det ont. Men det kan jag väl leva med tycker jag.

Jag har hittat nått så himla intressant på http://www.twilightsweden.se/ och jag tycker ni borde läsa det!! Detta ä'r vad dom skrev:


Debatt på SVT har tagit kontakt med oss och är intresserade utav att få kontakt med någon som kan ta sig dit. Detta gäller följande:

De efterlyser en publik till en debatt i Göteborg torsdag kväll, som kommer att handla om åldersgränsen för New Moon. Allra bäst är det om de får med föräldrar till ungdomarna som är med! De vill gärna att de som kommer vara med ska ha gått på en pressvisning på torsdag morgon i Gbg kl 09:30, vilket de kommer att hjälpa er med, för att de ska vara mer insatta i filmen så att det ska låta mer trovärdigt.

 

Kan ni få dit päronen?


Kram
Christina<3

Av Sofie - 18 november 2009 10:30

Hejhej!

Igår la Bellz upp bilder från L.A premiären som ni vet (New Moon). För oss,ja vi får vänta till på fredag och ni med midnattsshow-biljetter får vänta tills den 19 för att se den efterlängtade filmen.
Jag har lite fler bilder från premiären som är jättefina!


gallery_enlarged-taylor-lautner-new-moon-premiere-red-carpet-photos-11162009-01

gallery_enlarged-taylor-lautner-new-moon-premiere-red-carpet-photos-11162009-02

gallery_enlarged-kristen-stewart-new-moon-premiere-red-carpet-photos-11162009-04

gallery_enlarged-kristen-stewart-4-new-moon-premiere-red-carpet-photos-11162009-01

gallery_enlarged-robert-pattinson-new-moon-4-premiere-red-carpet-photos-11162009-03

gallery_enlarged-robert-pattinson-new-moon-2-premiere-red-carpet-photos-11162009-01


Kram
Christina<3

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Ovido - Quiz & Flashcards