Twilight  News

Alla inlägg den 18 september 2009

Av Sofie - 18 september 2009 23:29

God natt :)


Innan jag lägger mig har jag en fråga, jag la upp en ny tävling innan ikväll ni kan läsa inlägget klicka här!

Det var en läsare som inte kunde se bilderna, så jag undrar om det är någon med som har problem med det?

Själv så kan jag se dom så därför skulle det vara jätte snällt om ni kunde kommentera om ni kan se dom! ;D


Och sen fick jag ett tips av en läsare, ikväll kl. 23.55 visas Panic Room med Kristen Stewart på Svt.

Så är ni nattugglor missa inte det ;D


Kvällens New Moon citat:

I’m not good enough to be your friend anymore, or anything else. I’m not what I was before. I’m not good. /Jacob


Och innan ni lägger er, en liten glad nyhet.

Det har kommit en ny bild på Edward och Bella från LaSagaCrepusculo.com.

Nu hoppas jag att ni sover riktigt gott allihopa och att ni kikar in imon för det har säker hänt lite nya roliga saker då ;D

Godnatt kramar Bellz <33


new Moon still

Av Sofie - 18 september 2009 21:15

Hello allihopa :)


Nu var det äntligen dags för en ny tävling!

Denna gången finns det två priser och ni kan välja vilken av priserna ni vill tävla om eller så kan ni tävla om båda.

Ni kan se priserna underst i inlägget och nu kan vi väll ta och dra tävlingsreglerna ;)


Här under kommer det två ganska roliga bilder på Robert och Kristen, ni ska komma på roliga repliker eller tankar till dom.

Vi kommer sedan välja den som har de roligaste replikerna/tankarna och de två bästa kommer att vinna.

Ni skickar era repliker/tankar till mytwilighttavlingar@hotmail.com, ni döper mailet till Vitt Hjärta eller Rosa Hjärta beroende på vilket av priserna ni vill vinna.

Priserna är hjärtan som ni kan hänga i en kedja så får ni ett handgjort halsband.

Men som sagt ni kan tävla om båda ;)


Vill ni vinna hjärtat med vita stenar ska ni göra repliker/ tankar till denna bilden:


Vill ni vinna hjärtat med den rosa pärlan gör ni repliker/tankar till denna bilden:


Ni behöver inte skicka adressen i detta tävlingsmailet, när vi har valt vinnarna så får vinnarna skicka sin adress ;)

Jag hoppas att allt är klart och att ni förstår hur ni ska göra, annars är det bara att fråga, som ni vet det finns inga dumma frågor! ;D


Här kommer ett exempel från Christina:

Rob:"Sa du precis att mytwilight.bloggagratis.se kommer ha TVÅ tävlingar, kan du erm... ursäkta mig,jag måste  kolla datorn fort bara..."

 

Kramar Bellz <33


UPDATERING, Klicka här för att se det rätta Tävlings inlägget!

http://mytwilight.bloggagratis.se/2009/09/19/2000645-tavlingen-igen-d/


Av Sofie - 18 september 2009 18:41

Hej allihopa!


Rummet är snart färdig städat och jag känner mig riktgit duktig.

Nu ska jag bara damsuga också sen ser det helt okej ut :)


Hittade en artikel från Los Angeles Times, tyckte att den var lite intressant så jag tänkte översätta den till er-

Fan Frenzyn har redan slagit rekord för New Moon.

Förra årets Twilight film sålde biljetter för över 191 miljoner dollar i Usa och nu har MovieTickets och Fandango börjat säljer biljetter online för New Moon premiären.

De säljer ut biljetter för filmvisningarna mer än någon annan film hittills.


Fandango har redan sålt ut 50 filmvisningar av ca 22,000 och  MovieTickets har sålt 13 st av 2,912.

Twilight tjänade ca 36 miljoner dollar på första fredagsvisningarna.

För de flesta biografer börjar de sälja biljetter 45 dagar innan premiären men Fandango och MovieTickets var ganska tidiga.


20 Century Fox's film Avatar  har sålt biljetter ännu tidigare och filmen har premiär den 18e december.

Fandango och MovieTickets har ännu inte sålt ut någon filmvisning för Avatar.

Ändå är bara en bråkdel av de 25,000 biljetterna för New Moon tillgängliga och ändå har de lyckats sälja ut 63 filmvisningar.


Ja vad säger ni om det?

Det är goda nyheter för New Moon, de har ju bara släppt lite av biljetterna och de har nog snart sålts ut.

Det ska verkligen bli spännande att se hur många biljetter och hur mycket de får in på New Moon :)

Jag hoppas vi i Sverige snart kan köpa biljetter Skrattande


Kramar Bellz <33


Twilight

Källa

Av Sofie - 18 september 2009 17:31

Hello :)


New Moon premiären närmar sig med storm steg och jag vet att det är många som vill se filmen.

Twilight hade ju en ådersgräns på 15 år och det var ju problem för många eftersom de inte var tillräckligt gamla för att se den på bio.

Enligt ropeofsilicon.com ska filmen nu ha fått en åldersgräns i Usa.

Det står att New Moon har fått en PG-13 rating, vilket betyder att det finns olämpligt material för barn under 13 år.

Så rätta mig om jag har fel men jag har fattat det som att åldersgränsen för New Moon kommer att vara 13 år.

Så jag nu håller tummarna för alla er som är 13 år att åldersgränsen i Sverige också kommer att vara 13 år.


Kramar Bellz <33

1ad

Källa

Av Sofie - 18 september 2009 17:15

Hejsan Svejsan :D


Nu är det fredag och jag är ledig, det är verkligen härligt, men den lediga tiden ska börjas med att städa rummet.

Jag kan säga er att det behövs :p

Jag tycker också att vi ska hälsa Christina en riktigt bra kväll tillsammans med sina bästa vänner, jag hoppas verkligen att de får en riktigt rolig kväll!

Det har hon förtjänat Skrattande


Det var ju ett tag sedan vi bytte omröstning så här kommer resultaten av den gamla:

Vad tyckte ni om trailern?
  • Skitbra,den överträffade mina förväntningar! 81.3%
  • Den var bra!! 12%
  • Sådär... väntade mig bättre 4%
  • Blev lite besviken 1.3%
  • Skitdålig 1.3%

 

Ser ut som de flesta var väldigt nöjda med trailern och det är ju bra!

Jag tänkte fortsätta på New Moon Temat och nästa fråga blir:

Hur mycket längtar ni till New Moon Premiären på en skala 1-10?


Sätt igång och rösta, era röster är viktiga och vi vill ha era åsikter ;D

Kramar Bellz <3


Bildkälla


Av Sofie - 18 september 2009 16:28

Hejhej!
Nu ska jag åka hem till min bästa kompis med min andra bästa kompis :) Ikväll blir det att baka pizza,kolla NCIS repriset,IDOL och sen Dirty Dancing (<3)

Har glömt att hylla underbara Patrick Swayse,en legend,som gick bort nyligen... Underbar man,som lärde alla oss flickor att ingen kan gömma oss i ett hörn! Bara för att hylla honom är här en underbar bild från Dirty Dancing!


Kram
Christina<3



New Moon Movie and Twilight Movie 

Av Sofie - 18 september 2009 16:25

Hejhej!
Nu är väl typ alla roller tillsatta va? För nu har även rollen somSeth och Leah (Boo Boo Stewart&Julia Jones) mamma, Sue Clearwater blivit tillsatt.

Kvinnan heter Alex Rice och ser ut såhär (när hon anlände till Vancouver):

90917M3_RICE_B_GR_01



Jag tycker hon är perfekt!!

Vad tycker du?

 

Kram
Christina<3

Av Sofie - 18 september 2009 16:18

Hejhej!
Snart dags för tjejkväll med mina två bästa vänner,ska bara slänga in ett eller två inlägg här först :)

Först,en supersöt bild på två faviishumans, Christian Serratos (Angela) och Mike Welch (Mike)

mi6 opening 170909

Gud vad jag älskar hennes klänning!

Hihi bara för att de tär kul,skulle inte dom vara ett sött par? ;)


Men till det jag skulle skriva om,här berättar Christian massor om Eclipse. Jag har översatt allt :)

Källa: http://www.eclipsemovie.org/ (där jag hittade det)

Första källa: http://www.lifeandstylemag.com/


Om hennes favoritscen i filmen:

"När Bella,som spelas av Kristen Stewart,hjälper Angela skriva adress på examens-inbjudningarna och öppnar sig om att Edward vill att hon stannar borta från 'farliga' Jacob".


Om förberedningarna för hennes karaktär,Angela:

"Jag spenderar ungefär en och en halv timme i hår och smink. Jag blir så peppad och vill bara hoppa rätt in i mina scener!".


Om de nya skådespelarna i filmen:

"Bryce Dallas Howard och Xavier Samuel är verkligen roliga att ha på set. Alla är så professionella och rara. Det har verkligen blivit en stor,underbar familj".


Om vad hon gör på set när hon inte spelar in:

"Jag har tagit med mig Titanic. Jag har också lyssnat på mycket MIA".


Om vem som hänger med vem:

"Jag hänger oftast med Mike Welch och Justin Chon.Den senaste gången jag var ute med Kristen,Rob Pattinson och Ashley Greene tog det Rob nästan en timme längre än oss för han kunde inte komma ut från hotellet på grund av alla fansen!".


Christian är verkligen min favorit av humans i Twilightsagan! :)


Kram
Christina<3





Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Skapa flashcards