Twilight  News

Alla inlägg den 7 september 2009

Av Sofie - 7 september 2009 20:31

Hejsan :D


Hoppas att alla har en riktigt bra kväll, tror att jag snart ska kolla lite tv eller nåt sånt.

Hittade tre bilder på Kristen, jag vet inte riktigt varifrån bilderna kommer ifrån, men jag tycker de var riktigt fina.

Jag tycker att det ser ut som hon är i 15-års åldern, eller något sånt.


Om någon vet varifrån bilderna kommer så är ni välkomna att kommentera ;D

Kram Bellz <33

 


Av Sofie - 7 september 2009 19:52

Go kväll ;)


Nu har jag pusslat puzzel med min lillasyster och nu har jag varit uppe och lagt henne, mamma och pappa är på föräldrarmöte.

Hittade lite roliga bilder på twifans, det är bilder på Ashley när hon provade kläder för rollen som Alice.

Några bilder är där hon har kort hår och på några har hon långt.

Min favorit bild är nog den tredje bilden till höger på översta raden :)


Hittar ni någon favoritbild?

Kramar Bellz <3


l_027b55fac1a0456dba2b5a004ece3ae0

Av Sofie - 7 september 2009 18:30

Hello :)


Peter Facinelli har lämnat Eclipse inspelningen för att vara med på Dragon Con i Atlanta.

Ashley Greene har tagit lite semester och spenderar sin lediga tid på Roosevelt Hotel i Hollywood. 


Gillar verkligen bilden på Ashley, den är så fin!

Men man blir ju lite avundsjuk på vädret och värmen, hon kan gå runt så utan att frysa, själv tycker man att det är kallt här hemma i Sverige.

Bilden på Peter är ganska rolig tycker jag, han står jämte ett Transformers fan, vilket är ganska tydligt med  tanke på hans dräkt.


Kramar Bellz <3 

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Av Sofie - 7 september 2009 16:40

Hejhej!

Detta får bli mitt sista inlägg för dagen,ska simma runt i ett hav av läxor sen,men jaja det är väl livet som gymnasieelev I guess.

Jag fick ett intressant mail som jag tänkte att kanske fler ville veta svaret på och det skrev jag till dig i mailet också att jag svarar i ett blogginlägg istället. Nämligen frågor om Twilight,alltså vad jag tycker om olika saker i böckerna.

Varnar för SPOILERS i vissa frågor/svar

1) Vem är din favorit i Cullenfamiljen?

Svar: Jag har två favoriter. Den första är Jasper Hale för jag tycker han är mest fascinerad,hans bakgrund är mest intressant för mig och det märks hur mycket han bryr sig om sina nära och att han är så cool och snygg är ett mega +!

Min andra faviis är Edward,för han är den mest kärleksfulla,ärliga och omtänksamma man som någon kan tänka sig. Och samma här,att han är obeskrivligt vacker är ett jättestort +!

2) Vem är din favorit i Volturi och Wolfpacken (du får inte välja Jacob)?

Svar:Behövde inte tänka länge på Volturi faktiskt,jag har två faviisar. Aro för att han har två sidor av sig själv. Han har den onda sidan som krävs för hans "jobb" men samtidigt den vänskapliga och pålitliga sidan. Han håller alla löften och är faktiskt snäll mot de som är snälla mot honom ;D Men min andra faviis är Demetri för jag tycker han är så mystisk och ändå en av de i Volturi som har en hint av ett hjärta (ni fattar vad jag menar). Han är ju trots allt klanens Casanova ;D

I Wolfpacken är min favorit nog Paul tror jag,vet inte varför,bara en stark känsla!

3) Utan motivering,vilken är din favoritbok i serien?

Svar: Eclipse och Breaking Dawn

4) Gör Cullens rätt när dom låter Bella behålla barnet i Breaking Dawn?

Svar: Självklart gör dom det. Visst det kunde lätt till det sämsta avslutet,sure att det kunnat hända,men sen samtidigt, det är en resa jag tror dom allihop behövde och det gjorde att Jacob kom närmare och faktiskt accepterade Cullens mer. Plus att Edward fick sin "önskan" och Bella på samma gång. Edward har ju egentligen inte velat förvandla Bella om det inte var livsviktigt kan man ju säga och Bella fick sin Edward,sina Cullens och Renesmee och behålla Jacob som bästa vän,och ett liv i evighet.

Det var de fyra frågorna. Men det var långa svar. Skulle vara jättekul att höra era svar på frågorna. Ni behöver inte motivera,bara svaren iaf :)

Kram

Christina<3

Av Sofie - 7 september 2009 16:37

Hejhej!

Själv kan jag inte få nog av videos och hoppas att inte ni heller kan det för här kommer det tre fanmade videos.

Den första är newmoon inspirerad och musiken i den andra gör verkligen känslan.

Den tredje är gjord av en svensk kille som är ett twilightfan, och vi älskar våra twiguys!

Så njut här av tre underbara videos!

Kram

Christina<3

Av Sofie - 7 september 2009 16:24

Hejhej!

MTV,en av våra faviis källor har gjort en artikel kan man väl kalla det som jag har översatt.

Det är en hjälp för dig när du vill klä dig som din twilightfaviis, så läs och njut!

Christian Serratos,Angela Webber i Twilightsagan

Även fast att verklighetens examenperiod är över,så passar Kimchi-Blue-Printed-Navajo-Dress-In-Paris-Rose (klicka för att köpa den)Christian och hon rockar den klassiskt nog för en fancy middag men också bara för en biokväll med vännerna. Släng upp håret i en hårsvans och bär den med ett par lila ballerina för att göra en hel outfit.

Christian

Anna Kendrick, Jessica Stanley i Twilightsagan

I lilla Forks kan det endast finnas få affärer att köpa acceptabla klänningar,vilket skulle förklara varför Anna också dök på på examencermonin i en Kimchi design, fast "Blue-Pinstripe-Jane-Dress"-In-Indiago. Även fast att Annas svarta zip-up tröja och turkosa löparskor får henne att se ut som att hon nyligen gick på en lång promenad mellan tagningar och inte in i den riktiga scenen,så rockar hon dom och vi diggar den vardagliga punkstilen dom ger hennes söta klänning.

Anna

Nikki Reed,Rosalie Hale i Twilightsagan

Under en paus från inspelningen tog Nikki och on-screen mamman Elizabeth Reaser en promenix på stan tillsammans. För att hålla sig varm i det lite kalla slutsommarvädret,bar Nikki en skinandtreads tröja,kallad "Lounge Cardigan" i Mango(Kan köpas på Beklina) över ett svart linne och jeans shorts.

Koftan är ett perfekt tillägg en lat dag och du bara vill ha nått sött att slänga på dig. 

Anna

Vem skulle du helst kopiera?

Själv måste jag säga Nikki,den är nog mest lik mig.

Kram

Christina<3

Av Sofie - 7 september 2009 16:20

Hejhej!
Tack för alla era underbara kommentarer,känner mig välkommen hit. Superkul att så många av mina gamla läsare nu är här också och många av de som prenumererar på mina nyhetsbrev (läs om detta i mitt inlägg "Hej!")

Tack för allt beröm om mina collage. Och när vi är på det ämnet tänker jag svara på en kommentar.


Frågan:

Jätte fina, hur gör du så att dom är likson utklippta, jag lite efter med sånt hehe. ^^

Vilket collage program använder du???


Kramar


Svar:
Hejhej!
Jag använder programmet som ligger på hemsidan www.scrapblog.com. Här blir du medlem och kan då använda alla verktygen i programmet, det är verkligen superroligt!
Där hittar du vertygen som funkar för allt. Du ska gå in på ett som heter Crop tror jag och använda "Freehand" så kan du klippa ut vad du vill ur bilden :)


Kramar
Christina<3

Av Sofie - 7 september 2009 15:44

Hejsan :)


Nu var skolan slut för idag, måste öva på tyska, historia och engelska allt ska redovisas på torsdag.

Ganska skönt att inte komma hem så sent.


För några dagar sedan la jag upp en ny New Moon bild, den var tagen från en tidning så det var inte så bra kvalite på den.

Men nu hittade jag bilden på Edward och Bella i HQ format :)

Den är jätte fin tycker jag, Kramar Bellz <3


Edward Cullen New Moon bella swan embrace

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Skapa flashcards