Twilight  News

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

Stephenie Meyer STÄMD!

Av Sofie - 20 augusti 2009 21:16

Go kväll på er :)


Nu vet jag inte vad jag ska börja, jag är så arg!

Jag haröversatt en artikel från Straits Time och den handlar om att Stephenie har blivit stämd.

Här kommer artikeln översatt av mig:


LOS ANGELES - Författaren av Twilight Saga serien, Stephenie Meyer har blivit stämd av en kvinna som säger att Stephenie har kopierat hennes arbete, uppger media på torsdagen.


Jordan Scott hävdar att Stephenies bok, Breaking Dawn är baserad på hennes bok The Nocturne.


Jordan Scott skrev boken när hon var 15 år gammal och den publicerades 2006, säger TMZ.

Enligt Jordan är boken lik i "handlingen, tema, dialoger, stämning, ideér och det finns också andra likheter.


TMZ har nylingen rapporterat en lista över de likheterna mellan deras böcker, och listan har skickats till Stephenie.

Några av scenerna Jordan säger har kopierats är scenerna efter bröllopet och en scenen som innebr döden för huvudpersonens hustru, sa TMZ.


TMZ har fått veta av Meyer representant: "Påståendet att Breaking Dawn av Stephenie Meyer något sätt inkräktar på en påstådd bok av någon som heter Jordan Scott är helt utan värde.


"Varken Stephenie Meyer eller hennes företrädare har haft någon kunskap om denna författare eller hennes bok har inget större värde sa dom till TMZ.

Men Scott har nu beslutat att fullfölja hennes påståenden och tar Meyer till domstol.


Det är precis detta jag blir så arg på, vem gör något sånt här?!

Det är ju en person som vill ha uppmärksamhet, jag har aldrig  hört talas om boken eller om personen.

Vad tycker ni om detta?!


Kram  <3



 
 
Linnéa

Linnéa

20 augusti 2009 22:18

Men gud! Vad förbannad jag blir! Domstol hur tänker mäniskan? Oo' Stephanie har itne härmat hennes bok. Inte för att jag läst den. Men snälla? Vem som hellst kan väll komma på att det innebär dödfen för hustrun? En ganska vanlig tragisk grej som kan förkomma i filmer och böcker.. >:o Arg på denne författare som stämmer Steph.

http://www.linneasphoto.devote.se

 
Ingen bild

metronyx

20 augusti 2009 23:46

Så sjukt. Men avundsjuka är en global sjukdom snart stämmer väl någon Tolkien för att han inte uppfann alvsläktet själv. Hmpf.

 
Ingen bild

Marie

21 augusti 2009 15:09

Riktigt löjligt! Blir så sjukt besviken på sånna människor.

 
Görel

Görel

21 augusti 2009 15:34

Uh gud. Alla tar idér ifrån varann. Det är bara så. Det är inte direkt så att hon har copyright på alla händelser i sin bok. Haha. Patetiskt. Människan vill ju bara synas.

http://www.myfanart.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johanna

21 augusti 2009 19:59

Herregud !
Jordan kan inte göra så, hon är säker bara en dum person som är avundsjuk på Steph's glans och kändisskap !
Hon kan inte göra så, fan vad arg jag blir !

Kram till dig Bellz

 
Anna

Anna

25 april 2010 01:38

Inte för jag läst den där konstiga boken men ärligt, ofta de är vampyrer, att huvudrollen får en dotter och så. Asså, kan någon ta reda på vad den handlar om egentligen?
Kram

http://annacullens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 8 juni 2011 19:27

Hejsan Svejsan, sorry har varit bortrest i lite mer än en vecka nu så jag hade ingen möjlighet att lägga upp Breaking Dawn Part I trailern. Det första jag gjorde nu när jag kom hem var att leta upp den och gissa om jag gillade den! :D   Mycket br...

Av Sofie - 28 maj 2011 13:17

Hittade en riktigt fantastisk video från 'So You Think You Can Dance'. Audition och tjejen som dansar i videon heter Melanie och hon dansar till The Meadow som var med i New Moon, jag tror ni alla känner igen den fina låten :) Jag kan inte mycket om ...

Av Sofie - 25 maj 2011 17:28

Här kommer den första officiella postern för Breaking Dawn part 1! Verkligen passande tycker jag :D Nu ser jag verkligen fram emot trailern ;)   Källa ...

Av Sofie - 16 maj 2011 16:29

Fantastiska nyheter alla Twilight fans! Hoppas verkligen att detta är sant, men enligt Sérgio Sá Leitão, ordförande i RioFilme, kommer den första officiella Breaking Dawn Part 1 trailern att visas under MTV Movie Awards, och den ska innehålla scener ...

Av Sofie - 14 maj 2011 09:15

Imdb har nu släppt en lista över releasen av Breaking Dawn världen över och det ser ut som att vi får se BD den 18e november samtidigt som USA :) Spännande det är bara lite mer än 6 månader innan vi får se den!   The Twilight Saga: Breaking Dawn ...

Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Skapa flashcards