Twilight  News

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Sofie - 12 augusti 2009 22:42

God Natt :)


Nu blir det kvällens citat ur New Moon, det är precis efter det att Bella har skurit sig på present pappert och Jasper har gått till attack.

Dazed and disoriented, I looked up from the bright red blood pulsing out of my arm — into the fevered eyes of the six suddenly ravenous vampires.

Edward stood over me, still protective, still not breathing. /Bella


Yrvaken och förvirrad, tittade jag upp från det ljusa röda blodet som pulserande ur min arm - in i sex feberartade ögon på plötsligt glupska vampyrer. 

Edward stod över mig, fortfarande beskyddande och andades inte ./Bella

Jag hoppas att ni sover gott men först kommer lite påminnelse:

  • Chatten kommer hållas på måndag 17 augusti mellan kl. 19-20.00, adda mytwilight@live.se, fundera ut några bra frågor ni kan ställa ;)

  • Jag har skaffat blogvin så följ bloggen där, klicka på blogvin ikonen som finns i högerspalten.

  • Idag är det exakt 100 dagar kvar till New Moon premiären :D
  •  61 dagar kvar till New Moon soundtracker kommer ut, den 13 oktober!
  • Eclipse har premiär om 321 dagar, 30 juni 2010.

Kram till er, jag hoppas ni sover riktigt gott!

Ni ska bara veta att ni är världens bästa läsare :D<33

Här under kommer bilden på armbandet man kan vinna ;)

Av Sofie - 12 augusti 2009 22:29

Go kväll :)


Hoppas att alla har haft en bra dag och att ni har en bra kväll.

Ska snart gå och kolla på Teen Choice Awards 2009 :)

Skulle gå in och kolla mailen och då hittade jag en artikel om Robert och Kristen på msn.

Ni kan kanske alla gissa vad det handlade om?


Stor rubrik: Robert skickar 400 sms till Kristen i månaden

Robert Pattinson är besatt av att hålla kontakten med sin motspelerska Kristen Stewart, det avslöjar Robs vänner till National Enquirer.

 Just nu ses stjärnorna dagligen eftersom de är i Vancouver för att spela in ”Eclipse”, men under sommaren har de båda spelat in filmer på olika håll och då ska Rob ha skickat hela 400 sms i månaden. 


— Han säger att han inte mår bra om han inte har ständig kontakt med henne. Han kan sms:a henne mer än tio gånger om dagen, säger en vän.  

Bland inspelningskollegor och personal på plats i Vancouver så går snacket om att Rob och Kristen håller på att bli ett par. 


 — Kristen har gjort slut med sin pojkvän Michael Angarano och det är bara en tidsfråga innan deras förhållande tar fart på riktigt, säger en insatt källa till People  

— Folk vill inte prata öppet om det men alla vet typ att de är ett par, säger källan.  

Som Starlounge tidigare har rapporterat så spenderade Kristen och Rob väldigt mycket tid tillsammans när ”Twilight”-hunken var i LA förra veckan.  


Varken Kristen eller Michael har bekräftat att de inte längre skulle vara ett par men nyligen sågs Michael i en bar med en okänd brunnet i Kalifornien. De båda lämnade baren tillsammans och åkte de enligt uppgifter till en lägenhet ihop.

Källa: Starlounge.msn.se


Wow hela 400 sms, ärligt talat är det inte särskilt mycket.

Är de så konstigt att de skickar sms till varandra, de spelar ju i samma film och det kan ju vara bra att de håller kontakten.

Som sagt varken Michael eller Kristen har sagt att de inte är tillsammans och så länge de är tillsammans så blir det nog inget mellan Kristen och Robert.

Man kan ju faktiskt bara vara vänner ;)

Kramar, skriv gärna vad ni tycker och tror om detta :D


Robert och Kristen har setts på flera konserter i Los Angeles tillsammans



Av Sofie - 12 augusti 2009 21:21

Hej på er :)


Tack alla som kommenterade inlägget om New Moon trailern, jag kommer inte att lägag upp den här förrens på fredag.

Jag tycker sjäälv att det är lite respektlöst mot Summit eftersom de inte har släppt den officiellt, därför väntar jag.

Och alla som kommenterade har rätt i allt de skrev, det är roligare att se den när man förstår vad de säger och bilden och ljudet är bra!


Tittade inte själv på trailern innan för det känndes inte rätt men det är ju bara två dagar kvar till vi får se den officiella :)

Det klarar vi väll att vänta?


Nu blir det varma mackor ^^

Kram till er fantastiska läsare <3


Bildkälla:nmm.org

Av Sofie - 12 augusti 2009 20:46

Hejsvejs :)


Hittade en ny bild från Teen Choide Awards, på bild ser ni Robert och Hugh Jackman.
De verkar vara goda vänner och gav varandra en stor kram :)


Ett litet tips till er, skaffa blogvin och följ bloggen där, ni får alla bloggens nya uppdateringar så missar ni inget, klicka på loggan i högerspalten ;D

Kram <3


Robert Pattinson Hugh Jackman hug


hugh jackman robert pattinson hug

Av Sofie - 12 augusti 2009 20:14

Hello!


Hittade nyss en bild på ett Japanskt cover på New Moon, det är inte riktigt likadant.

Visst har det samma bild men bakgrunden är blå istället för det guldiga temat, vad tycker ni om det?


Jag gillar nog mer det guldiga temat, det känns lite mer New Moon ^^

Kramar :)


Japan Japanese New Moon poster

Japanska omslaget ;)


Bokomslaget som vi är vana vid att se ;)

Av Sofie - 12 augusti 2009 19:47

Hejsan!


Nu vill jag fråga er om en mycket viktig sak så läs noga:


Ni vet att en riktig New Moon trailer ska visas på fredag 14 augusti, innan premiären av Bandslam.

Men nu har trailern för New Moon läckt ut på internet, det är någon i Frankrike som har filmat New Moon trailern på bion.

Vilket innebär att det är illegalt, den har inte blivit officiellt släppt.


Bilden är ganska dålig, ljudet dåligt och de pratar på franska, nu kommer frågan:

Tycker ni att jag ska lägga ut den nya trailern här på bloggen eller jag ska vänta tills fredag när trailern kommer med bra ljud, bild och de pratar engelska?!?

Kommentera gärna vad ni tycker, tacksam för alla som vill kommentera! :D


Snälla skriv vad ni tycker!

Kramar <33


Bild:twilightguide.com

Av Sofie - 12 augusti 2009 19:31

Hejsan :D


Nu har jag följt min goa vän till fotbollsträningen och nu är jag hemma igen, varit en toppen dag tillsammans med henne.

Och så pratade jag nyss med min vän som kom hem från Thailand idag, gissa vad hon har varit saknad! :D


Men nu ska jag svara på en kommentar:

Jag undrar bara , har du döpt din katt till Alice efter Alice i twilight ?


Hej :D

Mitt svar är lite kluvet eftersom det är både ja och nej, ideén för namnet fick jag från Twilight.

Men när vi valde namn skrev jag och min lillasyster upp en massa namn vi gillade, sedan röstade vi så vi hade tre kvar och sen tyckte vi att Alice var det finaste.

Så ideén kom från Twilight men det var min lillasyster och resten av familjen som gillade namnet ^^

Kramar, tack för kommentaren :D


Av Sofie - 12 augusti 2009 10:33

Hejsan :)


I Eclipse (boken) berättar Rosalie om sitt liv före hon blev vampyr för Bella, Rosalie pratar då om sin fästman Royce King II.

Royce King II ska ha blivit castad:


Jack Huston har blivit castad för den tredje filmen Twilight Saga: Eclipse.

Jack kommer att spela Royce King II, en människa som levde under den stora depressionen och var förlovad med Rosalie.

Eclipse börjar snart att filmas med David Slade som regissör.

Källa: EW.com


Då har vi en ny medlem till Twilight Saga, vet inte så mycket om honom men vill ni läsa mer om honom klicka här.

Nu ska jag gå, Kram på er <3


Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Skapa flashcards