Twilight  News

Alla inlägg under juli 2009

Av Sofie - 13 juli 2009 22:08

Hejsan på er :)


Har varit en ganska fin dag, började med moln och slutade med sol men det har varit blandat väder hela dagen.

Vet ni vad jag kom på?


Jag har glömt att skriva resten av New Moon karaktärerna, vi hade ju Volturi Coven kvar!

Men nu kommer dom ^^


 

Aro, är en av de tre ledarna för     Demetri, är en mycket duktig spårare

Volturi.                                      Spelas av: Charlie Bewley

Spelas av: Michael Sheene.


       

Felix, beskrivs som våldsam och          Marcus, är en av de tre ledarna.

ganska stor.                                       Han är ganska zombilik.

Kommer spelas av: Daniel Cudmore    Spelas av: Christopher Heyerdahl


     

Jane, är en sadistisk vampyr och       Alec, Janes tvillingbror och en

tvillingsyster till Alec.                        högt rankad väktare.

En av Aros favoriter, röda fylliga       Spelas av: Cameron Bright

läppar och  nästam svarta ögon.

Spelas av: Dakota Fanning


   

Heidi, en mycket vacker vampyr.   Gianna, har inte bekräftats vad

Hon lockar till sig människor som     jag vet?!

sedan blir mat till de andra             Om hon är med ska hon spelas av:

vampyrerna,Hon har lila ögon.        Justine Wachsberger

Spelas av: modellen Noot Seear


Caius, ljus hy och ljust axellångt

hår.

Spelas av: Jamie Campbelle Bower


Där hade vi väktarna i Volturi,  hoppas jag inte har missat någon ^^

Kram på er <3



Av Sofie - 13 juli 2009 21:04

Hejsvejs :D


Som ni kanske vet är det Harry Potter hysteri i sommar eftersom den 6:e Harry Potter filmen kommer ut.

Därför kommer det också bli lite HP nyheter här på bloggen, jag hoppas inte ni har något emot det, måste erkänna att jag är ett ganska stort HP fan ^^

Men inte större än Twilight :p


Jag kommer nu att inleda en ny kategori, Harry Potter Kategorin.

Och vi tar och börjar med en jätte bra intervju som jag hittade på youtube :)

Man får se små snek peaks från filmen och intervjuer, jag bli jätte glad och spänd :D


Kramar <33



Av Sofie - 13 juli 2009 19:32

Hejsan :)


Hoppas ni har en bra dag, ska snart äta lite mat men jag passade på att gå in här en sväng.

Dagen har till stor del spenderats ute, klättrat i träd efter körsbär ^^

Men jag har också gjort klart min Alice teckning ;)

Så den kommer kanske in lite senare ikväll.


Men nu tänkte jag svara på en kommentar, det var till inlägget "Vilken är den perfekta mannen?!"

Frågan var: Var är Jasper?


Svar: Hejsan :D

Jasper fanns inte med på listan som jag hittade, emn det är lite konstigt nu när du kommenterade det, varför finns han inte med?!

Men vet du vad?

Bara för att han inte fanns med gör jag en egen Jasper lista ^^


Jasper Hale-Cullen, han är en stilig man med honungsblont hår, han har levt ett mycket långt och händelserikt liv.

Med honom känner man sig alltid trygg och lugn och i hans närhet är det väldigt svårt att bli arg, kanske är det för han har en speciell förmåga?

Jasper är väldigt pålitlig och om han är din själsfrände kan ni leva ett lång och kärleksfullt liv tillsammans.


Hehe där blev det lite Jasper nu finns han också med på listan :D

Kram på dig :D




Av Sofie - 13 juli 2009 17:56

Hello på er :)


Vet ni vem som fyller år idag?!

Jo ingen mindre än Gil Birmingham som spelar Billy Black, Jacobs pappa.

Han föddes den 13 juli 1966 ;D


Grattis, Grattis hoppas han får en bra födelsedag :)

Bild från Twiligtguide.

Kramar <3


Av Sofie - 13 juli 2009 15:32

Hej, Hej på er ;)


Vet ni, mellan den 17-19 juli blir det firande av Quileute Days i La Push.

Vill ni läsa mer gå in på deras officiella hemsida, klicka här.

Solomon Tribe som var med i Twilight kommer att vara närvarande på Quileute Days :)


Kramar <3


Av Sofie - 13 juli 2009 10:13

Hello :)


The Twilight Examiner har en litsa över vilken av Twiligh killarna som skulle bli den bästa mannen.


På första plats hittar vi Edward Cullen.

Han är söt, beskyddande, generös och mycket blygsam, Edwards karaktär är defenitivt en man som en kvinna skulle vara lycklig att gifta sig med.

Kanske är Edward den mest skinande karaktären av dem alla, hans förmåga att se vilka misstag du kommer att göra under ditt liv och han kommer fölåta dig för dina mänskliga brister.

Han uppskattar också världens kultur och konst.


På andra platsen hittar vi Jacob Black.

Han är också extremt generös men det han har är-kärlek.

Med löfte om vänskap och tröst, Jacob är verkligen en karaktär som aldrig skulle lämna sin fru uttråkad.

Det är också möjligt att Jacob ser dig som det enda solskenet om du är den rätta.


Här näst har vi Dr. Carlisle Cullen.

Barmhärtig, fridfull och helt och hållet osjälvisk.

Dr. Cullen är en man som aldrig överreagerar i några situationer och han är också resvan.

Bara han har en kvinan att spendera sina turer med.


Emmett Cullen skulle vara en rolig man!
Han är aldrig långsam eller tråkig och alltid pågpng med något nytt att visa upp.

Emmett är stark och lojal och han skulle verkligen se till att middagen fanns på bordet.


Här hade vi några män vilken av dom skulle ni välja?

Kram på er, gillar bilden under ^^


Taylor-Lautner

Av Sofie - 13 juli 2009 09:55

Hejsvejs (=


Hittade en video intervju med Peter Facinelli, han pratar om alla fansen och att dom är mycket speciella för dom är så trogna.

De kör i timmar åker långt för att få träffa casten och det tycker Peter är mycket speciellt och roligt.'

Här kommer intevjun, Kramar <3



Av Sofie - 13 juli 2009 09:18

Hejhej =)


Tycker ni om Bellas födelsedags klänning?

Finns bild under så ni kan se vad jag menar ;)


Skulle du vilja ha en sån?

Hehe det skulle jag vilja, jag gillar designen på den.

Men det finns ett litet problem, kostym designern Tish Monaghan har gjort Bellas klänning till något speciellt.


Nu tänker jag översätta en artikel från Entertainment Weekly.

Klänningen var menad att Alice skulle gett den till Bella, så jag ville att den skulle vara extra speciell, något i Alices stil.

Men för att Tish Monaghan skulle behålla Bella stilen fick Bella ha ett par sneakers.


Det var ingen lång artikel, men det är ju bättre än inget ^^

Nu kommer bilden, vad tycker ni om Bellas födelsedags klänning?

Kramar =)


Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Skapa flashcards