Twilight  News

Alla inlägg den 4 april 2009

Av Sofie - 4 april 2009 23:25

Nu ska jag säga god natt till er :(

Jag hoppas att alla har haft en bra dag och att ni sover gott!

Jag ska fortsätta med min lilla tradition och avsluta med ett citat :)


Sleep Tight, dont let the bed bugs bite <3 


Citat ur Breaking Dawn :) 

You could run from someone you feared, you could try to fight someone you hated. All my reactions were geared toward those kinds of killers – the monsters, the enemies. When you loved the one who was killing you, it left you no options. How could you run, how could you fight, when doing so would hurt that beloved one? If your life was all you had to give your beloved, how could you not give it? If it was someone you truly loved? /Bella



Twilight-PicturesTwilight New Moon Movie and Twilight Movie
Av Sofie - 4 april 2009 23:16

Tänkte uppmärksamma Stephenie Meyer lite, det är ju tackvare henne vi har alla våra älskade Twilight böckerna :)


Fullständigt namn: Stephenie Morgan Meyer

Född: 24 december 1973, Hartford-Connecticut, Usa

Längd: 163 cm

Smeknamn:  Steph, SteMe


Mini biografi:

När Stephenie var fyra år flyttade familjen till Pheonix, Arizona.

Hon är näst äldst av sex syskon, Seth, Emily, Paul, Jacob och Heidi.

Stephenie studerade vid  Brigham Young University i Provo, Utah och när hon bodde i Arizona träffade hon sin blivande man.

Hennes man heter Christian och de gifte sig 1994 och har idag tre pojkar som heter Gabe, Seth och Eli.


Stephenie har gett ut böckerna Twiligh,New Moon ,Eclipse ,Breaking Dawn och The Host.

Stephenie började också skriva Midnight Sun vilket är Twilight ur Edwards perspektiv men halva boken läckte ut på internet och Stephenie la det på is så länge.

Nu har hon kanske ändrat sig och sa för ett tag sedan att hon kanske skullle fortsätta att skriva på den när Breaking Dawn var klar.

Så det är bara att vänta och se, jag hoppas verkligen den kommer ut, skulle vara kul att läsa allt från Edwards perspektiv.


Twilight vann snabbt priser som:

  •  A New York Times Editor's Choice
  • A Publishers Weekly Best Book of the Year
  • An Amazon.com "Best Book of the Decade...So Far"
  • A Teen People "Hot List" pick
  • An American Library Association "Top Ten Best Book for Young Adults" and "Top Ten Books for Reluctant Readers”

De första tre Twiligh böckerna spenderade 143 veckor på New York Times Best Seller list.

Breaking Dawn sålde 1.3 miljoner exemplar första dagen och tillsammans har de fyra böckerna sålt över 43 miljoner exemplar världen över.

22 miljoner av böckerna såldes 2008, då vann Stephenie också priset USA Today's "Author of the Year".

Det ryktas också om att Stephenie ska släppa The TwilightSaga: The Official Guide och enligt Wikipedia ska den komma ut den 31 december 2009.


Stephenie har verkligen lyckats och jag är riktigt imponerad av henne, hon skriver verkligen fantastiskt!

Hon förtjänar verkligen alla priserna och hon har skrivit fantastiska böcker till oss och det är tackvare henne som vi kan läsa om Bella och Edward och de andra karaktärerna!

Det är därför jag tycker att hon är värd lite uppmärksamhet :D<3


Av Sofie - 4 april 2009 21:53

Hej :)


Imorgon hade jag tänkt att byta bloggens utseende, kanske åt det lite somriga hållet?

Har ni några ideér eller förslag får ni gärna komma med det :)

Det kan ju behövas lite förändringar eller vad säger ni?


Är det någon färg på texten ni tycker är jobbig att läsa?


Tack på förhand :)


Av Sofie - 4 april 2009 21:44

Här kommer en Breaking Dawn klocka :D


Vilken tycker ni var den bästa boken i serien?



Twilight News
Av Sofie - 4 april 2009 21:36

Go kväll på er :)


Jag är verkligen ledsen att jag inte har skrivit mer inlägg idag :(

Men det har varit så fint väder och så var vi på nån konser på kvällen så jag har inte kunnat skriva så mycket heller.

Jag hoppas att ni kan förlåta mig, men nu ska jag ta igen lite men det ser inte ut som att det har hänt jätte mycket på Twilightfronten idag :(


Hittade detta klippet från Twilight premiären i UK :)

Man kan säga att det var många fans på premiären!



Av Sofie - 4 april 2009 16:43

Hej :)


Har inte varit så aktiv här på bloggen idag :(

Men det är ju så fint väder så man måste ju passa på att vara ute!

Men nu kommer det en liten uppdatering :)

 Igår upträdde Jacksons band 100 monkeys i Anaheim och här kommer lite bilder på dom.


Hoppas ni gillar bilderna :)


100 Monkeys Jackson Rathbonw Concert  Chain Reaction

Av Sofie - 4 april 2009 12:44

Här kommer en fanastisk New Moon video!

Tycker den var jätte bra gjord :)



Av Sofie - 4 april 2009 08:59

God morgon på er :)


Hoppas alla har sovit gott ^^

När jag vaknade sken solen utanför mitt förnster, så det blir nog en härlig dag :)

Jag steg upp och kollade på project runway, alltid lika kul!


Nu sitter jag är och tänkte göra lite inlägg :)

Jag börjar med att berätta att Taylor vann röstningen om bäst klädda kändisen på Kid's Choise Awards.

Han vann över Zac Efron och Miley Cyrus som kom tvåa och trea.

Robert lyckades fö röster fast han inte ens var där ^^


Grattis till Taylor :D


Presentation

Omröstning

vilken är den bästa filmen i Twilight sagan?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 kan inte välja, alla är lika bra :)

Fråga mig

94 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

esafe

ESafe.se

Gratis Bio

Gratisbio.se

Webfaktura

Öresbud


Skapa flashcards